Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde olympus ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Einde olympus ?

    Olympus verkoopt zijn camera divisie aan een investering maatschappij, het einde van olympus camera's of een nieuw begin ?

    In a move that will upset many and surprise very few, Olympus is selling its camera business to an investment firm. In short, Olympus, a beloved brand that has been making cameras since 1936, is no longer in the camera industry. Olympus’s camera division had survived various catastrophes in recent years, including several accounting scandals — one of which led to a fine of $646 million — that some thought might irreversibly impair the company.

    www.polartha.com

  • #2
    Re: Einde olympus ?

    We hopen op een nieuw begin.
    Het zijn en blijven fijne camera's met vaak innovatieve technologie.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Einde olympus ?

      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      We hopen op een nieuw begin.
      Het zijn en blijven fijne camera's met vaak innovatieve technologie.

      Jaja
      Wordt blijkbaar verkocht aan verschillende spelers las ik.
      Net als een paar jaar geleden het de Engelse motoren fabriek al zijn patenten verkocht aan een aantal verschillende motoren fabrikanten.
      Wil dus zeggen geen overname maar een ontbinding.

      Comment


      • #4
        Re: Einde olympus ?

        Eerder einde vrees als je ziet wie het gekocht heeft.
        Zonde.
        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

        Comment


        • #5
          Re: Einde olympus ?

          Ik vrees er ook voor, jammer want het zijn briljante toestelletjes en objectieven.
          Als ze ter ziiele gaan zoals we dan bijna moeten verwachten dan ga die zeker niet dumpen maar verslijten tot op de draad ...
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Einde olympus ?

            Indertijd toen Minolta overgenomen werd door Sony waren er ook soortgelijke verhalen - idem met Pentax door Hoya... Het kan - maar je moet vooral geduld hebben en wachten op produkt-aankondigingen. Die vertellen meestal wat meer - geduld hebben en niet wanhopen.

            Voor 't zelfde geld gaat door de overgang van het ene bedrijf naar 't andere - er materiaalvoorraden gedumpt gaan worden (dat is indertijd gebeurt voor Minolta). Liefhebbers van m4/3 kunnen daar dus een ferme slag slaan (qua glas e.a.).

            Het gaat het laatste bedrijf niet zijn dat herstructureert door de covid-19-crisis. Veel zal afhangen van de olympische spelen - dat is voor cameraproducenten een belangrijk lanceertijdstip. Als die een nekschot zouden krijgen - dan is't opnieuw koekenbak.

            Comment


            • #7
              Re: Einde olympus ?

              Ook ik hoop op een nieuw begin en een voortzetting van het MFT- systeem
              Anders blijft alleen Panasonic over die het MFT- systeem gebruikt
              Is dit het geval dan zal Panasonic ook denkelijk vlug het MFT verlaten denk ik
              Toch blijf ik hopen op een toekomst voor MFT dat zeker een goed systeem is
              Blijf het opvolgen en kijk uit naar januari 2021
              Dan zullen we denkelijk weten, in de loop van de maand, wat er gaat worden van OLYMPUS camera, of hoe dat dan zal heten

              Comment


              • #8
                Re: Einde olympus ?

                Er gaan toch al berichten rond dat Oly gewoon gaat verder doen onder dezelfde naam, gewoon een ander moederbedrijf
                Het zal uiteraard van de verkoopcijfers afhangen of dat moederbedrijf zal blijven investeren in een merk-product dat misschien niet uit de kosten geraakt.
                En als je dan het marktaandeel van Oly bekijkt heb ik daar eerlijk gezegd geen goed oog in.
                Het voordeel dat sommige beweren in het MFT systeem heb ik eigenlijk nooit begrepen, zeker niet qua beeldkwaliteit, maar dat terzijde

                Moeten opboxen tegen een cameramerk als Canon, wat op zichzelf al een marktaandeel heeft in de camerasector dat bijna zo groot is als alle andere merken samen lijkt me onbegonnen werk voor de kleinsten, zie Oly, zie Panasonic, Pentax, enz ... en Fuji bengelt ook ergens daaronder met amper een kleine 5%
                Het nadeel is hoe minder merken er ommeduur komen hoe meer de grotere het voor het zeggen hebben, dat is altijd slecht voor de consument

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Einde olympus ?

                  Zeer goed Merk, heel innoverend.
                  Ik heb altijd Olympus blijven volgen.
                  Een plezier om mee te fotograferen. Fun en uitnodigend met echte bruikbare hulpmiddelen (geen gadgets)
                  Sterk punt is de stabilisatie van de body's zoals bv. de EM5MKIII, die is heel goed, mogelijke opnamen van 2 seconden zijn geen uitzondering. (de EM1III/X doet het nog beter)
                  De Pro 7-14 2.8, 12-40 2.8, 40-150 2.8 zijn zowel wat betreft bouwkwaliteit en optiek uitstekend.
                  Ik spreek uit ervaring.
                  Klant ondersteuning/service blijft, alsook Lens roadmap met o.a de Pro 150-400 4.5 TC 1,25 IS Pro, een ongespecificeerde macro en een 8-25 F4 Pro.
                  Het zou jammer zijn als Olympus volledig van de kaart geveegd wordt.
                  Maar het is wat het is... ik hoop op het beste!
                  Last edited by Funcky; 9 oktober 2020, 12:48. Reden: opstellen verbeterd
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Einde olympus ?

                    Inderdaad heel jammer.

                    In 2016 nog een Olympus Tough TG-4 gekocht: waterdicht en veel mogelijkheden.
                    Wordt jaarlijks tijdens vakantie veel gebruikt en geeft mooie beelden.
                    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                    Comment


                    • #11
                      Re: Einde olympus ?

                      Het is wellicht verkocht aan een firma en dat kan van alles zijn, een groot bouwconcern, Mazda, Toyota enz.
                      Dat omdat ze niet genoeg investeerders meer vonden om een nieuw project uit te brengen.
                      Ik zie Olympus niet zomaar verdwijnen hoor.
                      Misschien zijn ze een smartphone aan het ontwikkelen met een super lensje in, wie weet.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Einde olympus ?

                        OM Digital Solutions Corporation company website. We are developing our business with the vision of enhancing the value of outdoor life for people around the world. The site provides a corporate profile, philosophy, business information, history and contact information.

                        Live sinds vandaag. De e - shops zullen rond half januari beschikbaar zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Einde olympus ?

                          Brand-Name Olympus zal nog gebruikt worden, nieuwe Camera body's en Lenzen in het verschiet.
                          Dus geen einde maar nieuw begin.
                          Kan dit alleen maar toejuichen.. zeker de Pro Body's en lenzen ..... schitterend gewoon!
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Einde olympus ?

                            Ik kijk er alleszins met veel spanning naar uit.
                            Ik gebruikte in 30 jaar zowat alles: grootformaat, middenformaat, meerdere merken 35mm analoog, meerdere merken digitaal, en wat het "plezier" om met de camera te werken (geweldige ergonomie, zeer geavanceerde functionaliteiten, uitgebreid lensaanbod) komt niets in de buurt van de OMD cameras. Bovendien is de output van de cameras meer dan voldoende voor mijn noden (website content en fine art A2 prints).
                            Ik hoop dat de overname (door Japan Investment Partners, een investeringsfonds) een nieuw elan geeft aan de OMD en Pen F lijnen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Einde olympus ?

                              Wat er ook gebeurt, voor mij is het verhaal nog niet ten einde !
                              Ik heb een paar jaar geleden naast mijn FF-Nikons een olympusje in aanbieding gekocht om een compact ding te hebben dat je al gemakkelijker meeneemt.
                              Een OM-D E-M10 Mark II met standaardzoompje. Eerst gebruikte ik het vooral al ik al eens de stad in ging of op bezoek bij kinderen en kleinkinderen.
                              Ik ben een beetje verliefd geworden op dat toestelletje en ik heb er wat extra glas en wat "cameraatjes" bijgekocht.
                              De hobby is er leuker door geworden maar de Nikons komen nauwelijks nog uit de kast.
                              Stopt het verhaal ergens dan zal ik de Olympusjes bijven "verslijten" als mij dat nog lukt want ze zijn nog degelijk ook ...
                              In mijn Oly-parkje is er nog plaats voor de jongste telg de E-M10 mkIV die de recentste 20 mpix-sensor meekreeg ... maar ik kijk ook mee uit naar wat nog komen gaat
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                              Comment

                              Working...
                              X