Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trouwfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • trouwfoto's

    Ik ben nog maar even bezig met fotografie, en na veel proberen begint het nu toch een wat te lukken.
    Onlangs heeft iemand mij ook gevraagd om foto's te maken bij hun wettelijke trouw (enkel en alleen het gemeentehuis dus; de kerk komt later).
    Ik heb die mensen nu ook al wel duidelijk gemaakt dat ik geen professioneel album ga afleveren (en dat verwachtten ze ook niet).
    Maar nu zou ik mij toch behoorlijk willen voorbereiden; zouden jullie mij daarom misschien enkele tips willen geven. (standpunten, compo,...) En nog het liefst van al een (online) trouwalbum als voorbeeld.
    (Misschien nog wat nuttige info: ik heb nog maar 'enkel' een Canon 300D en de kitlens, verder geen externe flitser ed.)

    Alvast bedankt!!!
    Last edited by FransGuelinckx; 2 november 2004, 14:19.
    [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

  • #2
    Re: trouwfoto's

    hier bvb:



    of hier:



    tips: even searchen op dit forum; een reservetoestel en genoeg geheugen voorzien, leer de locatie kennen en voorzie de moeilijkheden qua lichtmeting en witbalans, etc...

    greetz

    Sam Jae

    Comment


    • #3
      Re: trouwfoto's

      Ehm... goed leesvoer vooraf: Photographing a Friend's or Relative's Wedding.

      Bedenk vooraf heel goed waar je aan begint; als dit fout gaat kun je 't niet over doen en voor het bruidspaar is dit toch de dag. Als je besluit het toch te doen: de 300D is een prima camera, maar zonder externe flitser wordt dit geen succes. Probeer er een te lenen en oefen vooraf met al je spullen totdat je zeker weet dat je zelfs in het donker nog precies weet wat waar zit.

      De tip om eens rond te snuffelen op DWF is een goede. Nog eentje is de concurrent: Digital Wedding Chat.

      Comment


      • #4
        Re: trouwfoto's

        Hallo,

        Kijk even op het forum van Fred Miranda ... http://www.fredmiranda.com ... enkele mooie trouw sites ... http://www.staythisday.com/placeholder.html ... http://www.diliegrostudios.com/lindy.html ... persoonlijk zou ik toch een flits met diffuser meedoen ...

        Groetjes.

        Comment


        • #5
          Re: trouwfoto's

          Voor het soort fotografie dat jij wil doen moet dit zeker goed lukken hoor. De 300D + kitlens doet het prima. (enkel voor sport vind ik hem wat minder) Alleen als je echt een goede filtsbelichting wil moet je een externe filts hebben. Maar als het enkel in het gemeentehuis is en je staat niet te ver moet dat lukken.

          Comment


          • #6
            Re: trouwfoto's

            Het camerawerk zal wel lukken, wat ik je mee wil geven is dat je vooraf goed positie moet nemen...
            Bv is de bruid en bruidegom links- of rechtshandig, waar kan je tijdens de kus best plaats nemen...
            Uit ervaring weet ik dat het allemaal zeer snel gebeurd in het gemeentehuis, ik las van de week nog op een internetsite over een koppeltje, binnen en buiten het gemeenthuis was welgeteld 7 minuten !!!
            Probleem is dat je discreet aanwezig moet zijn, maar toch alle gebeurtenissen moet vastleggen. Dus bij binnenkomst goed anticiperen en je posities kiezen zodat je voorbereid bent en niet telkens 1 seconde te laat komt ! Je kan immers niet vragen om het even over te doen. Het moet in 1 kaar raak en goed zijn !!!

            Wat het camerawerk betreft zal de belichting het zwaarste probleem zijn, flashen lost veel op, maar is dan weer storend tov van het geheel, een bouncer levert hier een tegemoet koming... Een hogere ISO-instelling geeft op de 300D snel veel ruis, is te vermijden. Als je vooraf kan gaan checken zou ik dit zeker doen. Houdt rekening met de lichtinval van buiten, rechtstreeks zonlicht kan bv dodelijk zijn en moet je zeker compenseren. Trek al je foto's in RAW en je kan achteraf meer corrigeren waar dit nodig blijkt te zijn... Zorg dan wel dat je voldoende kaartgeheugen bij je hebt...

            Het is een flinke boterham, maar het is een ervaring die niet mag missen !

            Succes !
            Last edited by Rovertje; 5 november 2004, 12:10.
            I tought I was wrong, but I made a mistake...

            Comment


            • #7
              Re: trouwfoto's

              Allemaal zeer hard bedankt voor de reacties, de tips en de hulp!!
              Ik ben ondertussen al eens ter plaatse geweest en de omstandigheden eens goed bekeken.
              Tegen zaterdag nog veel voorbeelden bekijken (ik heb al enkele toffe composities in mijn hoofd) en op voorhand nog eens wat probeersels maken. Het enige dat nog ontbreekt is een externe flitser en bouncer, maar daar passen we een mouw aan.

              Bedankt!!
              Frans
              [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

              Comment


              • #8
                Re: trouwfoto's

                Ik bewonder uw moed en zelfvertrouwen om met weinig ervaring en enkel met een 300D met de kitlens deze uitdaging te aanvaarden.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: trouwfoto's

                  zorg iig voor een 550EX. Die heeft FEC iets wat je op je 300D niet hebt en wat je m.i. toch echt wel nodig hebt.

                  De kitlens op zich is niet zo'n slechte lens ... maar echt fantastisch kun je ze ook niet noemen.

                  Zolang het koppeltje maar weet dat je het zal proberen en niets kan beloven. Kunnen ze ook niet kwaad zijn moesten de resultaten wat tegenvallen.
                  --
                  Play Drakensang - a free online mmorpg

                  Comment


                  • #10
                    Re: trouwfoto's

                    Dag Frans,

                    Je moet vooral gene schrik hebben om dit te doen. Het kan bvb de hele dag regenen, ik heb dat over een paar maanden voor gehad toen ik een huwelijk fotografeerde. Toch kan je dan nog zeer goede foto's maken.
                    Het fotoalbum vind je op http://www.patrickbillen.com/huwelijk/
                    Mvg Patrick Billen, alias Tommie
                    www.wondermooi.be
                    www.patrickbillen.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: trouwfoto's

                      HALLO heb zelf 3 huwelijken gefilmd (geen foto's) dus , maar mijn grootste fout was filmen met TEGENLICHT , gemeentehuis was een grote raam en dat tegenlicht heeft 80 % van de boel verpest . dus , positie kiezen maar opletten met RAMEN
                      EOS 300D / REBEL kitlens + SIGMA 70-300 F4-5.6 II APO macro SUPER + EF 50 MM 1.8 + SiGMA ef 500 super dg + BG-01

                      Comment


                      • #12
                        Re: trouwfoto's

                        Alles is ondertussen achter de rug!!
                        Conclusie: als je behoorlijke portretfoto's wil nemen heb je dus wel degelijk een externe flitser nodig. Mijn foto's waren allemaal dus wat onderbelicht, maar ik had ISO op 100 gezet, daarmee... (gelukkig is PS er nog!)

                        Alvast bedankt voor alle reacties en de hulp!
                        Frans
                        [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

                        Comment

                        Working...
                        X