Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang in HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Zonsondergang in HDR

    Een HDR foto van 3 belichtingen .
    Fuji X-T3 - XF10-24mm

    _DSF5703-HDR-bewerkt by Guy Peeters, on Flickr



    Hier de foto in sRGB kleurprofiel , iets minder verzadiging en schaduwen donkerder gemaakt.

    Sunset in HDR by Guy Peeters, on Flickr
    Last edited by gupe; 28 juni 2020, 07:36.
    My flickr
    https://www.guyp-photo.com

  • #2
    Re: Zonsondergang in HDR

    Heel goed gelukt, maar toch onnatuurlijk.
    Maar je hebt bewezen dat het kan, kunt u ons ook vertellen hoe en met welk programma?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Zonsondergang in HDR

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Heel goed gelukt, maar toch onnatuurlijk.
      Maar je hebt bewezen dat het kan, kunt u ons ook vertellen hoe en met welk programma?
      Gewoon 3 belichtingen ( 0 , -1 , +1 ) samengevoegd en bewerkt in Lightroom .


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      My flickr
      https://www.guyp-photo.com

      Comment


      • #4
        Re: Zonsondergang in HDR

        Mooi gedaan, voor mij een geslaagde opname met zachte tinten
        Knap beeld

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Zonsondergang in HDR

          had je nu 5 of nog beter 7 stops genomen ware het mss nog beter geweest ... das mijn opinie he ... en met -2 stops dan .. niet ? maja proberen, proberen is de boodschap he .... en mss de saturatie wat minderen ... pas op ik zeg niet dat het geen nice pic is maar zoals red falcon beschrijft het heeft niet helemaal de natuurlijk kleuren weer ..... er zat mss wel meer in ...
          [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

          Comment


          • #6
            Re: Zonsondergang in HDR

            Oorspronkelijk geplaatst door eddy_uit_heist Bekijk bericht
            had je nu 5 of nog beter 7 stops genomen ware het mss nog beter geweest ... das mijn opinie he ... en met -2 stops dan .. niet ? maja proberen, proberen is de boodschap he .... en mss de saturatie wat minderen ... pas op ik zeg niet dat het geen nice pic is maar zoals red falcon beschrijft het heeft niet helemaal de natuurlijk kleuren weer ..... er zat mss wel meer in ...
            Bedankt voor jullie reacties. Ik neem het mee voor mijn volgende uitdaging
            My flickr
            https://www.guyp-photo.com

            Comment


            • #7
              Re: Zonsondergang in HDR

              Mooi hoe het zonnetje komt piepen achter de bome, prachtig plaatje!! Hdr heel goed gelukt, al zou ik de donkere partijen net iets donkerder houden voor een natuurlijker effect...
              de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
              Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

              Comment


              • #8
                Re: Zonsondergang in HDR

                Zeer mooi maar ik volg de bedenkingen van Eddy_uit_heist
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Zonsondergang in HDR

                  Ik denkt dat de meeste personen de foto hier verkeerd zien op hun scherm vanwege het gekozen kleurprofiel
                  De opname staat namelijk nog in ProfotoRGB, wat dus een totaal ongeschikt kleurprofiel is voor het internet
                  Aan de topicstarter, voor gebruik op het internet moet het kleurprofiel van je opname staan in sRGB en niet in ProfotoRGB, de meeste browsers kunnen daar namelijk niet mee overweg
                  Dus alle moeite die je thuis op de computer gedaan hebt om mooie kleuren in je foto te steken, die worden teniet gedaan door gebruik van een verkeerd kleurprofiel voor het internet

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonsondergang in HDR

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Ik denkt dat de meeste personen de foto hier verkeerd zien op hun scherm vanwege het gekozen kleurprofiel
                    De opname staat namelijk nog in ProfotoRGB, wat dus een totaal ongeschikt kleurprofiel is voor het internet
                    Aan de topicstarter, voor gebruik op het internet moet het kleurprofiel van je opname staan in sRGB en niet in ProfotoRGB, de meeste browsers kunnen daar namelijk niet mee overweg
                    Dus alle moeite die je thuis op de computer gedaan hebt om mooie kleuren in je foto te steken, die worden teniet gedaan door gebruik van een verkeerd kleurprofiel voor het internet

                    grts
                    Sieg
                    Omgezet naar sRGB , iets minder verzadiging en schaduwen donkerder gemaakt
                    My flickr
                    https://www.guyp-photo.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonsondergang in HDR

                      Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
                      Omgezet naar sRGB , iets minder verzadiging en schaduwen donkerder gemaakt
                      Véél beter hoor
                      Wel spijtig dat je de originele versie niet hebt laten staan, mensen kunnen nu moeilijk vergelijken
                      En de commentaar gegeven op je origineel beeld slaat uiteraard nu nergens meer op

                      grts
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonsondergang in HDR

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Véél beter hoor
                        Wel spijtig dat je de originele versie niet hebt laten staan, mensen kunnen nu moeilijk vergelijken
                        En de commentaar gegeven op je origineel beeld slaat uiteraard nu nergens meer op

                        grts
                        Heb beide foto's nu onder elkaar gezet
                        My flickr
                        https://www.guyp-photo.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonsondergang in HDR

                          De update is zeker de betere. Voor de rest zeker een geslaagde foto hoor.
                          De kleur van de boomschaduwen lijken een beetje verschoven. Overigens doe ik bracketing altijd met een vast WB. Dat kan dit voorkomen.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment

                          Working...
                          X