Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke printer ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke printer ?

    Mijn oude printer is aan vervanging toe. Maw, ik sta op het punt om voor de derde keer een printer te kopen sedert de introductie van Windows 3....
    Vereisten ?
    Gewoon werkzeker, A4-formaat, groter hoeft niet.
    Ik print zelden en met een pak papier durf ik wle eens 2 jaar te doen.
    Evenuteel wel scan-optie want veel documenten scan ik in zodat ik die digitaal kan bijhouden.
    Kleurenafdruk ? Voor mij hoeft dit niet echt. Foto's afdrukken al helemaal niet.
    Liefst met een frontale bediening.
    Wifi ? niet echt nodig. Mijn vorige 2 printers waren bekabeld en dat ging ook.

    Iemand een idee ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Welke pinter ?

    Zeker geen inkjet met jouw volume.
    Met een zwart-wit lasertje van rond de 100 EUR zal je goed gesteld zijn (en misschien de eerste toner nooit opgebruiken).

    Comment


    • #3
      Welke printer ?

      Deze is anders ook wel goed voor basis printen, scannen en zelfs kleur.
      Inkt valt heel goed mee in prijs als men op de juiste prijs let.
      Er zijn verschillende types van beschikbaar, ik geef maar één voorbeeld.
      Ook de winkel is puur toevallig gekozen uit een resultaat van Google, geen ervaring mee en dus ook geen aanbeveling of afkeuring.
      Nog nooit met een Canon last gehad door laag printvolume.


      Voor het kantoor aan huis dat hoge eisen stelt aan productiviteitEen volledig uitgeruste All-in-One, ontworpen voor het kantoor aan huis:...
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Welke pinter ?

        Inderdaad laserprinter kopen voor dit gebruik. Ken de huidige prijzen niet, maar met 100 euro heb je zeker al iets deftig.
        Ik heb 2 printers: Canon Inkjet en HP laser. Beide al jaaaaren tevreden gebruik.
        1 cartridge laser gaat probleemloos zo'n 2000 pagina's mee (kost wel 60 euro).
        Laser is goedkoop in gebruik en ook beter voor tekst.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Welke printer ?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Deze is anders ook wel goed voor basis printen, scannen en zelfs kleur.
          Inkt valt heel goed mee in prijs als men op de juiste prijs let.
          Er zijn verschillende types van beschikbaar, ik geef maar één voorbeeld.
          Ook de winkel is puur toevallig gekozen uit een resultaat van Google, geen ervaring mee en dus ook geen aanbeveling of afkeuring.
          Nog nooit met een Canon last gehad door laag printvolume.


          https://www.artencraft.be/nl/canon-i...SABEgIvUPD_BwE
          Ik gebruik zelf ook de Maxify zeer intensief tot volle tevredenheid - meer dan 20.000 pagina's waarvan de meeste in kleur op een kleine 3 jaar - maar ik denk toch dat met 500 blz op 2 jaar de meeste inkt zal gebruikt worden om de printkop te spoelen.

          Bij voldoende volume waarschijnlijk minder duur in gebruik dan een kleurenlaser.

          Comment


          • #6
            Welke printer ?

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Ik gebruik zelf ook de Maxify zeer intensief tot volle tevredenheid - meer dan 20.000 pagina's waarvan de meeste in kleur op een kleine 3 jaar - maar ik denk toch dat met 500 blz op 2 jaar de meeste inkt zal gebruikt worden om de printkop te spoelen.
            Staat hier nu al van zolang ik die heb met de originele toners ... dus niet veel geprint.
            Zal ongeveer ook iets van drie jaar zijn.
            Ge moet het in zijn geheel zien vind ik, die toners kosten in vergelijking met andere eigenlijk niet veel.
            Het is toch in kleur, recto verso, scannen ... voor die prijs veel voor uw geld.
            Toestel werkt correct maar printkwaliteit is gewoon standaard.
            Foto’s printen kan, maar is maar matig tegenover vele anderen.
            Is puur kantoir gericht, standaard brieven met hier en daar een afbeelding.
            Daarom terug een laserprinter gekocht maar de prijs is ook maal tien voor een deftige en toner kost ook veel meer.
            Ieder zijn verwachtingen natuurlijk. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke printer ?

              De beste tip die ik je kan geven is de Epson ET 2711 Wifi met scanner ZONDER inktcartridges!
              Nooit geen dure cartridges meer of nepcartridges waarbij de inkt verkleurt (jaren last van gehad met Canon, Lexmark,...)

              Er zitten inkt-flesjes bij, gewoon omgekeerd in de printer zetten, laten leeglopen in de printer en meer dan een jaar ben je zoet, mijn dochter print hier massa's voor school en geraken meer niet leeg.
              Is iets duurder in aankoop qua printer (de goedkope Canon/Lexmark... printermerken verleiden graag met lage prijzen tss €50-€100 voor een all in one met wifi, maar wel met dure cartridges en/of problemen).
              De flesjes zijn betaalbaar en gaan véél langer mee, zeker eens opzoeken.

              Comment


              • #8
                Re: Welke printer ?

                Ik heb hier ook een Epson met Ecotank systeem (ET-7700), de printkwaliteit is heel goed, en de inkt is spotgoedkoop (er waren 2 sets inktflesjes bijgeleverd, maar ik ben nog bezig met de eerste vulling).
                De kostprijs van die inktflesjes is laag genoeg zodat je niet echt een reden hebt om "namaak inkt" te kopen in plaats van de originele (met de originele zijn de kleuren correct, met "compatibele" inkt ben je daar nooit zeker van).
                Waar je bij elke inkjetprinter wel op moet letten is dat je die nooit te lang ongebruikt mag laten staan, hoe langer die stil staat, hoe groter de kans dat de printkop dicht komt te zitten.

                De aankoopprijs van zo'n printer (er zijn nu nog andere merken die hervulbare printers verkopen) is een meer realistische kostprijs (die is dus duurder dan de vroegere printers), vroeger kocht je een printer voor de prijs van een setje inktpatronen, maar werd de kostprijs van de printer achteraf wel gerecupereerd door de extreem hoge kostprijs van de inktpatronen.
                Last edited by Black B@ndit; 17 juni 2020, 13:00.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welke printer ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                  De beste tip die ik je kan geven is de Epson ET 2711 Wifi met scanner ZONDER inktcartridges!
                  Nooit geen dure cartridges meer of nepcartridges waarbij de inkt verkleurt (jaren last van gehad met Canon, Lexmark,...)

                  Er zitten inkt-flesjes bij, gewoon omgekeerd in de printer zetten, laten leeglopen in de printer en meer dan een jaar ben je zoet, mijn dochter print hier massa's voor school en geraken meer niet leeg.
                  Is iets duurder in aankoop qua printer (de goedkope Canon/Lexmark... printermerken verleiden graag met lage prijzen tss €50-€100 voor een all in one met wifi, maar wel met dure cartridges en/of problemen).
                  De flesjes zijn betaalbaar en gaan véél langer mee, zeker eens opzoeken.
                  Voor kantoorwerk inderdaad ook zeer te overwegen, na twee sets patronen voor een gewone printer heb je de aankoopprijs terugverdiend.

                  Hoe goedkoper de printer hoe duurder in verbruik.

                  Voor een printer die zogezegd goed is voor tekst en voor foto's betaal je veel te veel aan inkt (en hervulinkt voor dergelijke dye printers is niet lichtvast).
                  Een echte fotoprinter begint trouwens bij formaat A3 of A3+.
                  Tenzij het echt je hobby is laat je foto's beter buitenshuis afdrukken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke printer ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Staat hier nu al van zolang ik die heb met de originele toners ... dus niet veel geprint.
                    Zal ongeveer ook iets van drie jaar zijn.
                    Ge moet het in zijn geheel zien vind ik, die toners kosten in vergelijking met andere eigenlijk niet veel.
                    Het is toch in kleur, recto verso, scannen ... voor die prijs veel voor uw geld.
                    Toestel werkt correct maar printkwaliteit is gewoon standaard.
                    Foto’s printen kan, maar is maar matig tegenover vele anderen.
                    Is puur kantoir gericht, standaard brieven met hier en daar een afbeelding.
                    Daarom terug een laserprinter gekocht maar de prijs is ook maal tien voor een deftige en toner kost ook veel meer.
                    Ieder zijn verwachtingen natuurlijk. [emoji6]
                    Je kan (met enige handigheid) de Maxify perfect bijvullen.
                    Kostprijs per blad minder dan 1 cent.

                    Maar als je weinig print moet je al die moeite niet doen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke printer ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Je kan (met enige handigheid) de Maxify perfect bijvullen.
                      Kostprijs per blad minder dan 1 cent.

                      Maar als je weinig print moet je al die moeite niet doen.
                      Uiteraard ieder zijn keuze, zelf doe ik zoiets nooit. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke printer ?

                        En voor de mensen die problemen ondervinden met printen onder Win10, weigeren, craschen van brouwser enz, na de laatste update 1903 van 09-10/6/2020 https://tweakers.net/nieuws/168588/m...rhinderde.html Verwijderen - terugdraaien en het werkt weer.Vooral draadloos !
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke printer ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Uiteraard ieder zijn keuze, zelf doe ik zoiets nooit. [emoji6]
                          "Il n'y a pas de petits profits"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke printer ?

                            Een laser koop je als je idd. niet regelmatig print. De kans dat zo'n toestel stuk gaat is beperkt - en er zit geen vervaldag op de inkt.
                            Bij een inktjet is het aan te bevelen het ding af en toe aan te zetten - om de koppen te laten reinigen - en toch af en toe wat copietjes maken. Mijn broer heeft nu zo'n ecotank (hebben we 'm ooit voor z'n kerst cadeau gedaan, vaak weet je niet wat te kopen, zijn oude printer begon probleempjes te geven...) - dat is vrij betaalbaar en de inkt is zeer betaalbaar (en kleur). Wil je recto-verso dan moet je wel in't hogere gamma (maar dan nog blijf je onder de 400€).
                            Af en toe er eens een fotootje door jagen zeker?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke printer ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                              Een laser koop je als je idd. niet regelmatig print. De kans dat zo'n toestel stuk gaat is beperkt - en er zit geen vervaldag op de inkt.
                              Ook op toner van een laserprinter staat een houdbaarheid ... al vervalt dat niet zo snel (meestal 1 à 4 jaar).[emoji6]
                              Verder zit in een laserprinter een of meerdere drums of een belt (afdrukmodule) alsook andere door leeftijd slijtagegevoelige onderdelen en lange stilstand is daar eigenlijk niet goed voor omdat de (afdruk)kwaliteit kan verminderen.
                              Toner kan ook duur zijn, hangt af van de capaciteit van de cartridge.[emoji106]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X