Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips Schoolfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tips Schoolfoto's

    Door de Coronacrisis zijn de jaarlijkse schoolfoto's niet kunnen doorgaan. Iemand van de ouderraad en ikzelf (werk op die school ) hebben besloten om het heft in eigen handen te nemen. De bedoeling zou zijn dat we buiten klasfoto's nemen en binnen portretfoto's van de kinderen op een witte achtergrond.
    Thuis werkte ik met 3 180Ws flitskoppen en 1 cameraflits op slave, dit lukte redelijk, maar voor de achtergrond had ik geen capaciteit over.
    Ik schaf mij nog 2x400Ws flitskoppen aan om nog meer speling op de achtergrond te krijgen.

    Ik zie het al voor mij, maar had graag nog tips gehad.
    Het gaat over 130kleuters/lager onderwijs, verdeeld in eventueel 2 dagen.

    - Eerst zouden we halfgelaatsfoto's doen van juffen met hun eigen kinderen, daarna broers/zussen, vervolgens de kinderen apart.
    - Als alles vlot verloopt verdelen we de foto's via Oypo.
    - GDPR en dergelijke zijn in orde
    - De juffen en kinderverzorgsters helpen i.v.m. animeren, snottebellen, chocomondjes, traantjes, ...
    - Daags voordien zal ik alles gaan klaarzetten en afstellen, zodat er zo weinig mogelijk lightroom aan te pas komt en ik vlot kan starten
    - Batterijen worden volledig opgeladen!!
    - Camera backup is er (al hoop ik van harte dat het niet nodig zal zijn)
    - Andere schoolfoto-topics zijn doorlezen

    Als er nog iemand tips heeft hoor ik ze graag (hulpmiddelen, staan, zitten, ...)
    Aan opmerkingen als 'bezint eer ge begint' heb ik niks ... ik heb enorm lang uitgekeken naar een moment als dit om mijn grenzen te verleggen. Er is naar de ouders toe gecommuniceerd hoe het in elkaar zit, dus de hoge verwachtingen zijn er niet, dat is dus mooi meegenomen.
    Last edited by Arc0sS; 15 juni 2020, 20:49.
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...
Working...
X