Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus tough, roze vlek in midden foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus tough, roze vlek in midden foto's

    Hallo iedereen,

    recent heb ik een nieuw toestel gekocht, een olympus tough 6.
    Werkt zeer goed, mooie foto's etc, maar sinds kort merk ik dat er af en toe een roze vlek in het midden van het scherm komt.






    Iemand een idee wat dit kan zijn?


    Het rare is ook dat ik het niet altijd heb. Ik heb de indruk dat het afhankelijk is van hoe de zon staat.
    Last edited by Janneke12; 15 juni 2020, 07:57.

  • #2
    Re: Olympus tough, roze vlek in midden foto's

    Wslk lensflare
    Blijkbaar een gekend probleem bij tg cameras
    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

    Ymmv
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Olympus tough, roze vlek in midden foto's

      Lees eerst aandachtig het Forumreglement waarvan dit sticky onderdeel uitmaakt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Olympus tough, roze vlek in midden foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Lees eerst aandachtig het Forumreglement waarvan dit sticky onderdeel uitmaakt.
        grt,bouk.
        De foto's kreeg ik niet goed gisteren, is ondertussen wel opgelost.
        Of refereer je nog naar iets anders?

        Comment


        • #5
          Re: Olympus tough, roze vlek in midden foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Wslk lensflare
          Blijkbaar een gekend probleem bij tg cameras
          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

          Ymmv
          Het lijkt mij inderdaad ook iets afhankelijk te zijn van de zon want ik zie het niet altijd.
          Opvallend is wel dat het probleem gestart is toen ik een beschermdop (die je open en toe kan draaien) voor de lens erop gezet heb (de camera komt zonder lensbescherming). Al lijkt het me raar dat dit er iets mee te maken kan hebben.

          Comment


          • #6
            Re: Olympus tough, roze vlek in midden foto's

            Als je lens nog onder garantie is en moet vervangen worden, wees er dan snel bij, want Olympus verkoopt zijn cameradivisie aan investeringsbedrijf Japan Industrial Partners.

            Comment


            • #7
              Re: Olympus tough, roze vlek in midden foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Janneke12 Bekijk bericht
              Opvallend is wel dat het probleem gestart is toen ik een beschermdop (die je open en toe kan draaien) voor de lens erop gezet heb
              Als het een echte lensdop is, heb je geen last van dit probleem maar eerder last van zwarte foto's. Waarschijnlijk is het UV/beschermingsfilter en die vergroten de kans op lensflare aanzienlijk.

              Oorspronkelijk geplaatst door Schutters Bekijk bericht
              Als je lens nog onder garantie is en moet vervangen worden
              Ik had an bijna al mijn lenzen(Nikon, Sigma, Tamron, Oly en Pana) terug kunnen sturen voor allerlei optische effecten die normaal voorkomen, maar je soms liever niet hebt. Maar bv de lensflare op Sigma 15-30 gebruik ik bewust de lichtvlek, die ontstaat.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X