Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e global central

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • e global central

    Hallo,
    Zijn er mensen die reeds ervaring hebben met de onlinewinkel Eglobal Central? Deze lijkt zeer goedkoop. Ik ben op zoek naar een Sigma 150-600 Contemporary.
    Bij Kameraexpress kost deze 999 euro en bij Eglobal Central "slechts"731 euro. Dit is een serieus verschil! Of zie ik iets over het hoofd...?
    Groeten, Chris

  • #2
    Re: e global central

    Grijze import
    Zoek hier maar even op het forum, genoeg te vinden over o.a. deze webshop
    Er zijn mensen met slechte tot zeer slechte ervaringen maar ook mensen met blijkbaar goede ervaringen en die zeer tevreden zijn.
    Je zult waarschijnlijk het gekochte materiaal wel ontvangen, maar je moet uiteraard ook voor jezelf uitmaken of je wilt meedoen aan de support van grijze import

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 14 juni 2020, 15:29.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: e global central

      ik heb er een tokina 11-20 gekocht aan de prijs die je hier aan een tweedehands geeft.
      na 4 dagen netjes aan de deur geleverd.
      D 7500 > 16/85 > 70/300>105
      https://www.behance.net/joscaeymae0afa
      Grt. Jos

      Comment


      • #4
        Re: e global central

        Ze ontduiken de invoerrechten en de BTW, PUNT.

        Comment


        • #5
          Re: e global central

          Eigenlijk is het tegen de handel hier in België en dat is wel jammer
          maar hier zit je er ergens tussenin en qua waarborg zal het wel betrouwbaarder zijn daar het dan geen grijze import is denk ik ...

          KameraExpress zit daar ook in dat lijstje maar als belg zou je bij hun aan die prijs niet kunnen kopen maar wel bij hun concurrenten ...
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: e global central

            Bedankt voor de info!
            Groeten, Chris

            Comment


            • #7
              Re: e global central

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Ze ontduiken de invoerrechten en de BTW, PUNT.
              Weet je dat wel zeker?
              Moest dat echt zo zijn waarom onderneemt de Nederlandse en Belgische staat niks tegen hen (andere landen weet ik niet)?
              Buiten mijn X-T1, die ik tweedehands aan een forumlid heb gekocht, heb ik alles uit China laten komen en zo enkele honderden zo niet duizende €€€€€€€€ uitgespaard.
              En spreek me niet van de Belgische handel mijn echtgenote is zelf zelfstandige geweest en weten maar al te goed hoeveel winst die maken.
              Van mij mogen ze winst maken en ja, ik koop ook in België en wel voor redelijke hoge bedragen.
              Niks tegen onze handelaren, maar ze willen wel heel snel rijk worden.
              Nu ja, er is in alles een pijngrens en als ze deze overschrijden zullen ze het geweten hebben.
              Waar is de tijd dat je bij Konijnenberg een lotje moest nemen en twee uur rondlopen voor je bediend was?
              Ga er nu eens kijken (is ondertussen Kamera Express geworden) als er 5 personen binnen zijn heb je dikke pech.
              Last edited by Red Falcon; 19 juni 2020, 22:11. Reden: foutjes rechtgezet
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: e global central

                Ik dacht, ik probeer het ook maar even.
                Prijzen zijn wel erg scherp en ik doe niets illegaal of zo.
                Je weet dat je daar op niet veel garantie moet rekenen.

                In april iets bestelt.
                Je raad het al. Pakje nooit toegekomen. Ik weet zelfs niet eens of het ooit verstuurd is geweest. Niet eens een e-mail confirmatie gekregen van mijn bestelling.
                Tracking kan niets terug vinden van spoor.
                Geld is wel van de rekening.
                Ondertussen heb ik een geschil ingediend bij Mastercard om het geld terug te vorderen.
                Voorlopig heb ik mijn geld (400 euro) nog niet terug.
                Als ik mijn geld terug heb ga ik de bestelling op een ander doen.
                Nooit meer!

                Comment


                • #9
                  Re: e global central

                  buurmanbert, kijk eens in mijn handtekening, buiten de X-T1 en de Nissin flitser heb daar alles gekocht zelfs een 10-24 (ondertussen verkocht) en alles is hier binnen de week aangekomen.
                  Ik heb zelfs ooit iets totaal verkeerd besteld, een mail gestuurd in Google Engels en wat later nieuws gekregen dat mijn bestelling geannuleerd was en dat mijn geld al teruggestort was.
                  Toch raar hé, bij mij en nog anderen lukt het steeds vlot en bij een toevallige klant komt het niet aan of is er schade enz.
                  Je kunt bij Eglobal Central zelfs vragen dat ze je een mail sturen als het product dat je wilt kopen daalt in prijs.
                  Bij Eglobal Central zijn het geen vaste prijzen, t.t.z. hoe meer vraag naar een bepaald product hoe meer dat het zal kosten. Veel verschil is dat niet maar toch.
                  Hebben ze teveel in stock dan dalen de prijzen.
                  En ook dat eeuwig gedoe over een grijze markt, leg me eens uit hoe dat gaat want ook Eglobal moet eerst alles inkopen uit Japan.
                  En garantie in België is beter zeker? ik heb in ieder geval weinig positieve ondervindingen met Belgische garantie en niet alleen met fotogerief.
                  Ach ge kunt de Belgische winkels toch niet beletten om hun winst op te voeren want ge kunt kopen waar en bij wie.
                  Mijn conclusie is dat Eglobal eerlijk is en snel levert.
                  Akkefietjes kunt overal krijgen soms ligt het bij de verzender maar het kan evengoed aan de invoerder liggen of bij de vervoerders.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: e global central

                    Ik heb daar jaren mijn materiaal gekocht en nooit problemen mee gehad. Met mijn laatste bestelling een kleine 2 maand terug was een fuji x-e3 body. Na een dikke week krijg ik plots via paypal mijn geld terug. Verder geen reden gekregen van de terug betaling . Ik heb ze een mailtje gestuurd maar nooit antwoord op gehad. Dus of ik er nu nog iets zou bestellen, ik denk het niet.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: e global central

                      Grijze markt is het omzeilen van het officiële dealer circuit.
                      De dealer is een officiële vertegenvoordiger om het produkt te promoten , cash back acties te voeren, garantie en onderhoud te geven op de produkten. Vroeger , vóór de online bizz had men geen andere keuze om aan een produkt bv camera te geraken.
                      Nu is dit uiterrard anders. Grijs handelaars korten dit af door het dealer circuit te omzeilen. Ze profiteren dus van de marketing inspanning van de verdeler zonder daar vergoeding of iets anders tegenover te stellen.
                      Dus grijs => wit = geen illegale handel + zwart = een beetje onetisch als men wil...
                      Ymmv
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: e global central

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        ....
                        Jij hebt blijkbaar een goede ervaring en ik lees dat ook anderen die ervaring delen.
                        Ik heb in deze blijkbaar tegenslag. Vind ik erg jammer natuurlijk want ik had er ook op gehoopt dat het goed kwam.

                        Echter tot op heden mijn geld nog niet terug.
                        Morgen eens bellen naar Worldline hoe dat zit met dat terugvorderen van mijn centjes.

                        Comment


                        • #13
                          Re: e global central

                          We zijn een paar dagen verder in deze kwestie.
                          Net een bericht ontvangen van Atos Worldline dat ze mijn klacht gaan onderzoeken.

                          Maar nu merk ik dat de website van eglobalcentral.be verdwenen is. Ze hebben er gewoon een nieuwe gemaakt onder eglobalcentralbe.com.
                          Als ze niets te verbergen hadden dan zouden ze niet weglopen uit het .be register.
                          De overheid zal hun gewoon geblokkeerd hebben op het .be niveau.

                          Ondertussen ook een leuke website gevonden in nederland over deze kwestie.
                          Ruim 300 ervaringen waarvan meer dan de helft negatief.
                          Hoe voorkom je een miskoop bij eGlobal Central? ✅ Dankzij deze ervaringen maken steeds meer mensen de juiste keuze bij eGlobal Central

                          Comment


                          • #14
                            Re: e global central

                            Ik kan alleen maar positief zijn over die website. Onlangs een A6400+200-600 daar besteld. Met het geld dat ik bespaard heb, heb ik een 1.4x extender kunnen kopen.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: e global central

                              We weten allemaal wel dat het niet 100% koosjer is.
                              Ik heb er ook al enkele dingen besteld. Altijd goed gegaan. Er steken wel nooit enige papieren bij, geen aankoopbewijs, niks.
                              Zolang het goed gaat hoor je natuurlijk niemand klagen.
                              Groetjes,
                              Dominic

                              Comment

                              Working...
                              X