Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger Jinbei D180

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanger Jinbei D180

    Ik heb ooit een Jinbei D180-set gekocht. Door het gebrek aan accessoires en het daardoor teveel aan strooilicht zou ik 2 andere willen aanschaffen met een meer universele (bowens) mount, dan kan ik toch op zijn minst een reflector bij plaatsen die het strooilicht tegenhoudt.
    Nu vraag ik mij af voor welke ik best ga. De D180's vind ik wat tekortkomen. Bedoeling is om (half)gelaatsfoto's in mijn ministudio te nemen. Max = 2 personen. Ze zouden enkel dienen om de achtergrond mooi wit-egaal te krijgen. De gewone D180's die dan vrijkomen zou ik gebruiken voor de personen uit te lichten in combinatie met softboc, octabox en grid (later eventueel nog wat plu's ... we zien wel )

    Zou ik iets kunnen doen met 300WS? Of toch beter 400WS? Is de Jinbei spark II-400 iets?

    Tips en info zijn altijd welkom
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

  • #2
    Re: Vervanger Jinbei D180

    Voor diegene die het zou interesseren , ik heb 2x Godox SK400II gekocht. Zéér groot verschil kwa bouwkwaliteit tegenover mijn Jinbei D180's. Morgen en overmorgen worden ze uitvoerig getest.
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

    Comment


    • #3
      Re: Vervanger Jinbei D180

      400 W/s is mooi voldoende.
      Prima spul bij Godox.
      Veel succes!

      Comment


      • #4
        Re: Vervanger Jinbei D180

        Zeker niet vergelijkbaar met deze van Jinbei die ik heb. Waar ik momenteel wel tegenaan bots is dat als ik de flitskoppen op de achtergrond uitlicht (overal +-f11), ik met de standaard reflectoren hotspots heb, een harde overgang tussen 'goed' en te weinig belicht voor een witte achtergrond. Gevolg: overal in Lightroom nog eens retoucheren met de adjustment brush.
        Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

        Comment


        • #5
          Re: Vervanger Jinbei D180

          Hoeveel is de afstand tussen de kop en je achtergrond?

          Wat ook erg goed werkt is een kleine silver paraplu er op zetten en zo de achtergrond belichten. Moet je de kop wel omdraaien natuurlijk.
          Veel mensen doen dit ook door er een softbox op te plaatsen. Heb je direct geen hotspot meer omwille van de reflector. Maar dan nog is het opletten dat het allemaal niet te dicht bij de achtergrond staat.
          Je weet wel. De kwadraatwet.
          Last edited by buurmanBert; 24 juni 2020, 00:18.

          Comment


          • #6
            Re: Vervanger Jinbei D180

            Ik gok +-100cm van de achtergrond, onder ongeveer 45°
            Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

            Comment


            • #7
              Re: Vervanger Jinbei D180

              100cm is wel erg dichtbij. Je moet de omgekeerde kwadraat wet in gedachten houden hier.

              Ik ga er nu geen berekening van maken tot op de komma maar het komt neer op dit:
              Als uw licht op 100cm F11 is dan zal je op de achtergrond 1 meter opzij ongeveer F8 meten, zijnde de helft. (wortel 2 toename afstand)
              Nog een meter verder (model staat full body in beeld) moet dat iets zijn rond F5.6. Of al 4 x minder dan waar we begonnen waren.

              Heb je bovendien een niet zo goede reflector dan kan het licht nog in vlekken geprojecteerd worden ook.

              Oplossing is uw belichting wat meer afstand te geven tot de achtergrond. Eventueel de oplossingen die ik eerder besproken had zoals de silver paraplu, softbox,..

              Comment


              • #8
                Re: Vervanger Jinbei D180

                tx, moest hier in de buurt ooit een workshop zijn neem ik hem toch mee. Kan wel nog wat tips&trucks gebruiken :-)
                Deze week de individuele foto's genomen bij ons op school (130kids). Op zich ben ik wel tevreden over het resultaat. Bij verschillende foto's manueel het wit toch nog ECHT wit moeten maken (vooral de hoeken)
                Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

                Comment

                Working...
                X