Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

speedbooster Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • speedbooster Canon

    Hey,

    Ik had een vraagje omtrent speedboosters.
    Ik vind het concept van speedboosters geniaal, full frame lensen adapteren naar een cropped sensor en hierdoor een stop winnen en originele focal length krijgen van de lens.

    Het spijtige is dat ik enkel speedboosters vind die van EF- lenzen naar andere merken gaan dan Canon.
    Wat ik graag zou doen is mijn full frame canon lenzen adapteren naar mijn Canon 7D (cropped sensor APS_C)

    Is dit onmogelijk te vinden? want momenteel zie ik enkel speedboosters die dienen als adapter ringen van bijv Canon naar sony, etc...

  • #2
    Re: speedbooster Canon

    Oorspronkelijk geplaatst door rik dl Bekijk bericht
    Hey,

    Ik had een vraagje omtrent speedboosters.
    Ik vind het concept van speedboosters geniaal, full frame lensen adapteren naar een cropped sensor en hierdoor een stop winnen en originele focal length krijgen van de lens.

    Het spijtige is dat ik enkel speedboosters vind die van EF- lenzen naar andere merken gaan dan Canon.
    Wat ik graag zou doen is mijn full frame canon lenzen adapteren naar mijn Canon 7D (cropped sensor APS_C)

    Is dit onmogelijk te vinden? want momenteel zie ik enkel speedboosters die dienen als adapter ringen van bijv Canon naar sony, etc...
    Ik denk dat een speedbooster extra registerafstand nodig heeft.
    Je hebt er wel van de EF naar de EF-M vatting.
    Een EOS M body kost niet veel .

    Comment


    • #3
      Re: speedbooster Canon

      Als ik je goed begrijp wil je je full frame EF lenzen op je 7D.
      Je kan gewoon EF lenzen aansluiten op je crop sensor camera.
      Gewoon de 2 rode puntjes matchen en koppelen zoals anders
      Life is beautiful, take pictures to remember

      Comment

      Working...
      X