Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

    Ik bekijk die foto's wel, maar denk elke keer: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?
    Een hobby als zovele, maar wat vinden de spotters er zo boeiend aan?

  • #2
    Re: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

    Oorspronkelijk geplaatst door lut
    Ik bekijk die foto's wel, maar denk elke keer: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?
    Een hobby als zovele, maar wat vinden de spotters er zo boeiend aan?
    Naar het schijnt: de kerosinedampen!! Daar zou je high van worden

    Comment


    • #3
      Re: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

      Ik werk samen met een fervent spotter. Heb het er dus vaak met hem over.
      Een paar punten van fun :

      1. Vliegtuigen fotograferen die niet vaak op een bepaalde luchthaven komen.
      2. Vliegtuigen met een special paint fotograferen.
      3. Vliegtuigen met een zeldzaam registratienummer fotograferen.

      Vaak weet hij al , wanneer er ergens een speciaal vliegtuig zal landen of opstijgen.

      Na verloop van tijd heb je natuurlijk al een paar duizend vliegtuigen op de foto gezet. Dan is het wachten tot er weer een speciaal vliegtuig ergens binnen gaat komen.

      Zo gaat hij wel eens naar Dusseldorf , en komt hij weer terug met mischien maar 3 foto's ......

      Zie er zelf ook de lol niet van in , maar ieder zijn hobby
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #4
        Re: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

        wel, ik ben geen "echte" spotter... de grootste moeite die ik er ooit voor gedaan heb is met de fiets van a'pen naar zaventem rijden om daar een lange middag rond te hangen. Maar ik vind het geweldig om ze zien op te stijgen / landen... de grootheid en vooral..... het geluid.... ('k zal me een huisje gaan aanschaffen denk ik bij zaventem, schijnt goedkoop te zijn... )

        Blijf het indrukwekkend vinden om bv zo'n 747 van de grond te zien komen.

        Comment


        • #5
          Re: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

          Wat is er leuk aan?

          De sfeer, de mensen ontmoeten, internationale hobby ! En gewoon hoe sommige die dingen kunnen vastleggen ... zalig gewoon

          Ik hoop er alleszins nooit mee te stoppen

          Naar het schijnt: de kerosinedampen!! Daar zou je high van worden
          Dit klopt, vorige zomer had ik er enorm veel last van. Begon met de stomste dingen te lachen (stond vlak onder de vliegtuigen) en begon uit m'n nek te kletsen. Of het gezond is is een andere vraag
          Last edited by Rutger; 1 november 2004, 22:13.
          Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

          Comment


          • #6
            Re: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

            Bedankt voor de reacties.
            De genoemde argumenten overtuigen me niet om de hobby of de fun te herkennen. Maakt het zoeken naar informatie ook deel uit van die hobby?

            Comment


            • #7
              Re: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

              Begon met de stomste dingen te lachen (stond vlak onder de vliegtuigen) en begon uit m'n nek te kletsen. Of het gezond is is een andere vraag
              Ik heb daar geen kerosinedampen voor nodig vrees ik...
              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

              Comment


              • #8
                Re: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

                wat is de fun aan met speelgoedtreintjes rijden ?
                wat is de fun aan fotograferen ?
                wat is de fun aan naar de voetbal kijken ?
                wat is de fun van uit uw luie stoel naar sport kijken ?
                wat is de fun aan ????????????



                voor mij persoonlijk, vliegtuigen hebben iets, 'k werk nu iedere dag in diegem (kort bij zaventem), 'k zie iedere dag vliegtuigen opstijgen, en bij elk vliegtuig dat ik zie overkomen heb ik nog een appart gevoel, waar vliegen al die mensen weer naar toe ? -
                Iedere keer weer dat gevoel, die x aantal ton naar een snelheid van 800-900 km/u krijgen..... damned we hebben meer dan 2000 jaar beschaving achter ons, maar het is ons maar de laaste 100 jaar gelukt om iets in de lucht te krijgen.... ja en dit gaat alleen nog maar op bij burgerluchtvaart...... Bij militaire jets is het nog een compleet ander gevoel, die power, die vernietigings kracht, dat nietige (bij het kleinste vallen ze uit de lucht, er moet nog maar een duif in de intake vliegen)....... Ja 't valt niet uit te leggen..... vliegtuigen het heeft iets.....

                En neen buiten in mijn jeugddromen heb ik nooit de ambitie voor gehad om zelf te leren vliegen.... maja hoeveel zijn er geen voetbalfan zonder dat ze zelf kunnen voetballen ?

                en ik ben dan nog geen echte spotter, ik ga er af en toe alleen maar naar kijken omdat ik er graag naar kijk, 'k ken wel veel types maar 'k ga me niet bezig houden met de nummertjes of dergelijke of het afluisteren van de gesprekken...... Maar die ijzeren vogel in de lucht, ja het doet met iets, 'k heb er iedere keer weer dezelfde bewondering voor.....
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

                  @jdm, grotendeels volg ik je mening.
                  Toch had ik graag van de fanatieke spotters eens gehoord wat hun naar die passie drijft.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

                    Lut,

                    Ik denk dat die passie er is. En daar blijf het ook bij. Ik ben zelf ook enorm gepassioneerd door vliegtuigen, maar ja, moeilijk uit te leggen.

                    Waarom hou jij zo van ....? Waarom houdt die persoon zo van ...? Het is er eenmaal, niet veel aan te doen!

                    @jdm :

                    Schoon gezegt !!
                    Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rutger

                      Begon met de stomste dingen te lachen (stond vlak onder de vliegtuigen) en begon uit m'n nek te kletsen.

                      Steek het daar maar op ja
                      450D en wat prullen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

                        Ik werk ook op de luchthaven en ik geraak die vliegtuigen ook ni beu. Ik hoef er nu niet speciaal foto's van te nemen of zo, maar ik ga dikwijls 's middags mijn boterhammen opeten naast de startbaan... blijft fascinerend.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

                          Ik MOET hier natuurlijk op reageren..... ik ben ooit, in 1968, ik zat op de LTS, op excursie geweest naar Schiphol. Naar de KLM. Daar kwam ik in de Hangars waar de (toen) machtige DC8 stond. Zo ontzettend imposant, dat ik nu alweer 34 jaar bij die KLM werk.... ik heb nooit aan vliegtuigen gesleuteld, dat leek me nou weer niks, maar die sfeer, het is onbeschrijfelijk.
                          Maar waarom kijk je niet even naar de Open Dagen KLM en wie weet denk je ook, ja, vliegtuigen, 't heeft wat.....

                          Ik hoop dat dit niet te veel promo is...lol
                          Groets, Gerhard
                          Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat is de fun bij vliegtuigspotten?

                            eigenlijk wil ik ff op jdm inpikken.

                            Je kan die vraag bij bijna alles stellen wat je doet, wat dan niet te maken heeft met overleven (eten, onderdak, ...).

                            Zelf zit ik ook een beetje in die fase (alles relativeren en in vraag stellen) .... 't zal wel een soort mid-lifecrisis zijn zekers

                            Wat is bvb het nut om 4 uur op te staan, 170 km te karren, 8 uur foto's te maken van vlinders en dan terug 170 km karren ... ... je kunt je er vragen bijstellen
                            --
                            Play Drakensang - a free online mmorpg

                            Comment

                            Working...
                            X