Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Banding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Banding

    Ik merk dat ik ment mijn D850 dikwijls last heb van banding. Zelfs als ik in Photoshop bijna niets bewerk.
    Hebben jullie enig idee?
    In onderstaande foto ben ik bv enkel aan het middenste deel geweest in Camera Raw.
    Maar als ik de achtergrond nu bekijk...


  • #2
    Re: Banding

    Ik heb destijds geleerd dat je om banding te vermijden, je zolang mogelijk in 16-bits zou moeten werken. Als je van Camera RAW naar Photoshop gaat, zorg ervoor dat je een 16-bits tiff of psd naar PS stuurt. Dat doe je hier:


    Klik op de link onderaan je photo in Camera RAW en pas het aan naar 16-bits.
    Vergeet niet, op het einde van de rit, bij afwerking in Photoshop, de jpg als 8-bits te bewaren. Je verandert dat in PS:
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Banding

      Banding kan ook veroorzaakt worden door een lens van mindere kwaliteit en een groot contrast in de foto.
      Daar zijn actions voor om dat weg te werken.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Banding

        Het vreemde is dat ik dat enkel heb met mijn d850 en niet als ik fotografeer met mijn d750.
        Met dezelfde lenzen.

        Comment


        • #5
          Re: Banding

          Waarschijnlijk vraagt uw D850 meer van de lenzen.
          Onlangs ook voor gehad met een wissel van een Canon 5DMKIII naar een 90D, die laatste heeft een censor met veel meer megapixels.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Banding

            Al eens geprobeerd om lenscorectie toe te passen in Camera RAW...
            KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
            http://www.photopat.be

            Comment


            • #7
              Re: Banding

              Zolang mogelijk in 16 Bit werken, dat zou het probleem verhelpen

              Groeten,
              Raf
              Instagram

              Comment

              Working...
              X