Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Service Coolblue is top.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Service Coolblue is top.

    Ik gebruik sinds een dikke twee jaar een Samsung S9, (prima toestel) maar sinds enkele weken begon de batterij dom te doen, bij 40% gekomen was deze op minder dan een uur plat, had het toestel gekocht in de Telenet winkel, daar laten herstellen was geen optie.
    Wat gezocht op internet, geen simpel werkje om zelf te doen, glazen achterwand moet worden opgewarmd en opletten dat je deze niet breekt enz. bovendien kost zo een doe het zelf kit al gauw rond de 75€ met batterij zuignappen wiggen en wat andere rommel en schrijven ze ook dat je dat niet 100% meer waterdicht krijgt als je het zelf doet.
    Tot ik op de site van Coolbleu ging kijken, hun service dienst verzekerd dat je daar binnen het uur terug buiten gaat met een perfect geplaatste batterij, afspraak gemaakt bij de vestiging in Gent.
    Gisteren naar daar gereden, om 10:00U mijn toestel met pin code afgegeven, die wordt dan eerst aan hun pc gekoppeld, voor een batterijtest, was inderdaad aan vervanging toe, meteen aan begonnen, en ik een wandeling gaan maken daar je niet meer dan 30 min in de winkel mag blijven (corona), toen ik na een uur terug kwam zat het toestel nog in de warmteklemmen.
    Die mannen hebben inderdaad een nieuw origineel Samsung batterij geplaatst en het toestel voorzien van een nieuwe lijm kit, je betaalt voor ze er aan beginnen en als ze bv. de glazen rugplaat zouden breken is dat op hun kosten.
    Prijs voor alles was 49€.
    Super service van Coolbleu.
    Als iets goed is mag dat ook gezegd vind ik.
    Groetjes, Geert.

  • #2
    Re: Service Coolbleu is top.

    Bedankt Geert voor de goede feedback.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Service Coolbleu is top.

      Dat is zeer correct. Het grootste gedeelte van mijn elektrische spullen heb ik gekocht bij een grote zaak in Waardamme. Toen mijn Miele wasmachine het na 25 jaar probleemloos werken opgaf lag de schuld ongetwijfeld bij de stuurmodule. Jammer genoeg ken ik te weinig van elektronica om die uit te meten en te repareren (module was simpel te openen en je kon zonder problemen bij de printplaat) dus ik neem die module mee naar hun technische dienst en leg mijn probleem uit en eindig met "dat kan niet zo erg zijn" waarop de technieker : "dat is wel erg". ???? "Een nieuwe kost 500 €". Dat was niet de eerste keer dat hun technische dienst me gewoon bedrogen heeft.
      Rond 10 h 's avonds heb ik een nieuwe besteld bij Coolbue, de dag erop om kwart voor 11 stond die hier al en draaide. Uiterst vriendelijke mensen ook.

      Comment


      • #4
        Re: Service Coolbleu is top.

        Zelf ook al verschillende positieve ervaringen gehad met Coolblue Geert
        o.a. een activity tracker van Garmin gehad die al dik de 2 jaar gepasseerd was en een mankement vertoonde, geen probleem zeiden ze en netjes omgeruild voor een nieuwer model
        Verschil in prijs kreeg ik dan ook nog eens terugbetaald, superservice
        Was toen ook in Gent, alé toen was de winkel nog in Lochristi
        En zo heb ik ondertussen door de jaren heen al veel positieve dingen meegemaakt in de Coolblue winkel in Gent (Lochristi)

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Service Coolbleu is top.

          Bedankt voor de feedback Geert. Goed om weten.
          Zelf ook positieve ervaringen ivm terugname van een handgrasmaaier die niet aan de verwachtingen/voorspellingen voldeed. (Later ander model gekozen maar het was niet zo dat dit de voorwaarde was).

          Anderzijds een mindere ervaring met de levering en plaatsing van een wasmachine bij een familielid. Het was even moeilijk aan te sluiten en de mannen gaven er al snel de brui aan. Bleek achteraf dat ze ook toch ergens bij het opruimen van verpakking en zo een koppelstuk hadden meegenomen.

          Comment


          • #6
            Re: Service Coolbleu is top.

            Mijn ervaringen zijn minder positief en ze zullen mij als klant niet meer zien. Twee maanden geleden een grote koel/vries combinatie gekocht bij Coolblue. Twee blauwe mannen hebben dit apparaat keurig volgns afspraak in een hoek van de keuken geplaatst. Tot zover allemaal dus prima in orde. Twee weken geleden moest de koel/vriescombinatie verplaatst worden vanwege schilderwerk. Wat bleek: er was een flinke beschadiging aan de achterzijde van het apparaat. Ik heb een klacht ingediend bij Coolblue. Hun antwoord: de dertig dagen gratis omruilperiode is voorbij dus kunnen wij niets doen. U dient het apparaat zelf goed te controleren binnen deze periode. Uh, ja.... zwaar apparaat van de wanden afhalen? Ze hebben verder niets willen doen...
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Service Coolbleu is top.

              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              Mijn ervaringen zijn minder positief en ze zullen mij als klant niet meer zien. Twee maanden geleden een grote koel/vries combinatie gekocht bij Coolblue. Twee blauwe mannen hebben dit apparaat keurig volgns afspraak in een hoek van de keuken geplaatst. Tot zover allemaal dus prima in orde. Twee weken geleden moest de koel/vriescombinatie verplaatst worden vanwege schilderwerk. Wat bleek: er was een flinke beschadiging aan de achterzijde van het apparaat. Ik heb een klacht ingediend bij Coolblue. Hun antwoord: de dertig dagen gratis omruilperiode is voorbij dus kunnen wij niets doen. U dient het apparaat zelf goed te controleren binnen deze periode. Uh, ja.... zwaar apparaat van de wanden afhalen? Ze hebben verder niets willen doen...
              Als je zoiets koopt en laat leveren, er best bij zijn en controleren voor ze het op de juiste plaats zetten ... dat het nu CB of een ander is.
              Verder denk ik niet dat dit iets te maken heeft met de dertig dagen omruilgarantie maar eerder een niet conformiteit van het toestel ... u bestelde een nieuw onbeschadigd en ze leverden een beschadigd.
              In hoeverre je daar nog iets kan aan dien weet ik niet maar dacht wel dat men verstopte gebreken wettelijk gezien wel langer kon aankaarten.
              Je zal wel moeten kunnen aantonen dat je het zelf niet veroorzaakt hebt.
              Spijtig dat het toestel werkt, het had beter defect geweest door de schade.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Service Coolbleu is top.

                Ik heb hier een Samsung S6 waarvan de baterij aan vervanging toe is. Ik vind niet direct op hun site hoe het in zijn werk gaat . Heb je een linkje ?

                edit gevonden : https://reparatie.coolblue.be/repara...sung/galaxy-s6
                Vraag me wel af hoe jij aan 49 euro komt . Ik zie 59 staan en voor een S6 zelfs 69 euro .

                mir
                Last edited by mir; 31 mei 2020, 21:04.
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Service Coolbleu is top.

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Ik heb hier een Samsung S6 waarvan de baterij aan vervanging toe is. Ik vind niet direct op hun site hoe het in zijn werk gaat . Heb je een linkje ?

                  edit gevonden : https://reparatie.coolblue.be/repara...sung/galaxy-s6
                  Vraag me wel af hoe jij aan 49 euro komt . Ik zie 59 staan en voor een S6 zelfs 69 euro .

                  mir
                  Inderdaad mir, ben er naartoe gereden met de gedachte 59€ zoals op hun website staat, was ok voor mij
                  maar je moet dus vooraf betalen en die kerel zei 49€, heb hem er op gewezen dat 59 op hun website stond
                  en die zei lachend "als je dat wil, wil ik dat wel veranderen hoor" was effectief maar 49€ te betalen hoor,
                  factuur ligt hier bij mij.
                  Wel best een afspraak maken, zodat ze kunnen kijken of ze deze op stock hebben, anders moeten ze er een doen
                  afkomen van Antwerpen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Service Coolbleu is top.

                    Op 't werk hebben wij ook goeie ervaringen met Coolblue. Gezien de vrij aanzienlijke hoeveelheden die wij bestellen gebeurt er al wel 's iets.
                    Er zijn al zendingen verloren gegaan - en dat wordt zonder gemor opgelost - of defecte toestellen omgeruild binnen garantie - totnogtoe geen enkel probleem mee gehad.
                    Dat is eigenlijk wel wat waard - zo'n dienstverlening.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Service Coolbleu is top.

                      Top? Ooit problemen gehad met een all in one computer. Bedroevende service
                      met veel vragen en een vriendelijke glimlach maar geen hulp. Nu nog eens
                      geprobeerd met een duo gsm oplader, die ik teruggestuurd heb. Ze zijn hem
                      kwijt. Ticket van de post doorgestuurd. Of ik daar een pdf bestand van kon
                      maken. Dit dan maar doorgestuurd. Enfin, veel zever. En altijd dat excuus
                      met door en vanwege het Corona virus. Coolblue, retourneren: wij doen niet
                      moeilijk. Alles met een glimlach. Het enige wat zo'n firm doet is incasseren
                      met een glimlach. Nog even en ze zijn even verschrikkelijk als dat Amazon,
                      waar mensen werken zonder rechten, dat nergens een cent voor betaald,
                      maar wel van het systeem profiteert. Iedereen mag doen wat hij wilt, maar
                      ik keer terug naar iets op mensenmaat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Service Coolbleu is top.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lumixgx8 Bekijk bericht
                        Top? Ooit problemen gehad met een all in one computer. Bedroevende service
                        met veel vragen en een vriendelijke glimlach maar geen hulp. Nu nog eens
                        geprobeerd met een duo gsm oplader, die ik teruggestuurd heb. Ze zijn hem
                        kwijt. Ticket van de post doorgestuurd. Of ik daar een pdf bestand van kon
                        maken. Dit dan maar doorgestuurd. Enfin, veel zever. En altijd dat excuus
                        met door en vanwege het Corona virus. Coolblue, retourneren: wij doen niet
                        moeilijk. Alles met een glimlach. Het enige wat zo'n firm doet is incasseren
                        met een glimlach. Nog even en ze zijn even verschrikkelijk als dat Amazon,
                        waar mensen werken zonder rechten, dat nergens een cent voor betaald,
                        maar wel van het systeem profiteert. Iedereen mag doen wat hij wilt, maar
                        ik keer terug naar iets op mensenmaat.
                        Als de post iets kwijt raakt, dan is dat toch niet meteen hun fout?
                        En eerlijk gezegd zijn zij de soepelste wat omruilen of terugzenden betreft.
                        En ja, met Covid is het overal wat moeilijker, al zijn zij nog redelijk stipt in vergelijking met sommige anderen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Service Coolbleu is top.

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Als de post iets kwijt raakt, dan is dat toch niet meteen hun fout?
                          En eerlijk gezegd zijn zij de soepelste wat omruilen of terugzenden betreft.
                          En ja, met Covid is het overal wat moeilijker, al zijn zij nog redelijk stipt in vergelijking met sommige anderen.
                          Inderdaad, indien de post iets kwijtraakt is dit niet de schuld van Coolblue.
                          Dat ben ik 100% eens met u. Maar dan moet u het eveneens eens met mij
                          zijn dat het ook niet mijn schuld is.
                          Trouwens, bij Bpost zeggen ze precies hetzelfde. Corona meneer.
                          Beide firma's verdienen goed aan dat virus en zouden dit op een elegantere
                          manier kunnen oplossen. Of is dat te veel gevraagd? Retourneren: wij doen
                          niet moeilijk. Wel dan hoop ik voor u dat het nooit verkeerd gaat, want dan
                          gedragen ze zich nogal Kafkaiaans en zie je de andere kant van de glimlach.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Service Coolbleu is top.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Als je zoiets koopt en laat leveren, er best bij zijn en controleren voor ze het op de juiste plaats zetten ... dat het nu CB of een ander is.
                            Verder denk ik niet dat dit iets te maken heeft met de dertig dagen omruilgarantie maar eerder een niet conformiteit van het toestel ... u bestelde een nieuw onbeschadigd en ze leverden een beschadigd.
                            In hoeverre je daar nog iets kan aan dien weet ik niet maar dacht wel dat men verstopte gebreken wettelijk gezien wel langer kon aankaarten.
                            Je zal wel moeten kunnen aantonen dat je het zelf niet veroorzaakt hebt.
                            Spijtig dat het toestel werkt, het had beter defect geweest door de schade.
                            Sorry voor de later reactie. Persoonlijk bij monteurs, installateurs e.d. aanwezig blijven doe ik nooit. Ik vertrouw de mensen graag maar je wordt wel eens in het vertrouwen beschaamd, het zij zo.

                            Mij ergeren echter de reacties van de klantenservicedesk het meest. Met een glimlach volhouden dat je drie weken te laat bent met reageren en dat het nu dus je eigen schuld is.
                            Inderdaad was het beter geweest als het apparaat niet naar behoren had gewerkt.
                            http://www.smuttynose.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Service Coolbleu is top.

                              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                              Mij ergeren echter de reacties van de klantenservicedesk het meest. Met een glimlach volhouden dat je drie weken te laat bent met reageren en dat het nu dus je eigen schuld is.
                              Inderdaad was het beter geweest als het apparaat niet naar behoren had gewerkt.
                              Voor zover ik weet vallen niet zichtbare gebreken niet binnen de regels van bedenktijd maar onder de regels van niet conform zijn aan de bestelling en omschrijving.
                              U kocht een niet beschadigd goed en kreeg een wel beschadigd goed.
                              Mocht ik de klant zijn, ik zou daar nogmaals op wijzen en zeker schriftelijk bevestigen ... tenminste als het de moeite waard is.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X