Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS Canon 6D mark 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GPS Canon 6D mark 2

    Weet iemand een oplossing voor het feit dat mijn nieuwe camera (6D mk 2) geen GPS gegevens laat zien in het menu? Help

  • #2
    Re: GPS Canon 6D mark 2

    Even gekeken op de 5DIV
    daar werkt het, maar het duurt wel even (4 a5 minuten) alvorens er en sateliet gevonden is..

    Zie het GPS informatie-display, pas als je daar coordinaten ziet is er een sateliet gevonden

    en als je op het info scherm kijkt en GPS knippert betekend dat ie ook nog zoekende is

    en let wel op welke modus je kiest
    modus 1 vreet
    modus 2 vreet iets minder

    Comment


    • #3
      Re: GPS Canon 6D mark 2

      Het signaal dat van de GPS satellieten komt is vrij zwak en het geraakt ook niet overal even goed door.
      Met GPS in de camera heb ik geen ervaring (gewoon omdat ik die nog niet gebruikt heb, want het is wel mogelijk met mijn 7D II), maar de Mio GPS voor in mijn auto werkt niet als ik die hier in huis probeer, buiten in de tuin werkt die prima (en in de auto ook, gelukkig maar, want daar dient die voor).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: GPS Canon 6D mark 2

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Even gekeken op de 5DIV
        daar werkt het, maar het duurt wel even (4 a5 minuten) alvorens er en sateliet gevonden is..

        Zie het GPS informatie-display, pas als je daar coordinaten ziet is er een sateliet gevonden

        en als je op het info scherm kijkt en GPS knippert betekend dat ie ook nog zoekende is

        en let wel op welke modus je kiest
        modus 1 vreet
        modus 2 vreet iets minder
        Probleem opgelost. Het huis is een kooi van Faraday. De satellieten worden daardoor niet geregistreerd.
        Gelukkig niets met de 6D mkII aan de hand. Het duurt inderdaad een paar minuten.
        Ik heb nu al besloten de GPS in huis altijd uit te zetten.
        Groet
        Hans

        Comment

        Working...
        X