Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen bosmaaier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen bosmaaier

    Iemand kennis van een 2takt motor ?
    Ik heb een Makita bosmaaier: de motor start zonder problemen met choke.
    Als ik na een tijdje de choke uitschakel valt hij stil.
    Als ik gas geef (met of zonder choke) valt hij ook stil (ook na een 5tal min. stationair draaien)
    Iemand een idee war de oorzaak kan zijn?
    In de benzinetank zit een filter , ik dacht eerst dat deze verstopt zat maar geeft toch een goede doorstroming.
    Ergens een sproeier verstopt ?
    alvast bedankt
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Problemen bosmaaier

    Met tweetact benzine of met Aspen tweetact? Kan veel uitmaken.

    Comment


    • #3
      Re: Problemen bosmaaier

      Ik heb verleden jaar" 2takt FORbenzine " gekocht bij hubo werd mij aanbevolen door iemand van de groendienst. Werkt toen goed geen probleem.
      Bij het wegzetten (overwinteren) de tank leeggemaakt maar vergeten hem leeg te laten draaien.
      Ondertussen , carburator opengemaakt en drooggeblazen .
      Het membraan leek mij wel redelijk hard,kan dit de oorzaak zijn?
      Luchtfilter is er nu uit
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: Problemen bosmaaier

        Zit er een (membraan)benzinepompje in ? Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad met een Maruyama. Kon 30 jaar oud zijn maar ik kon alle stukken nog krijgen...

        Comment


        • #5
          Re: Problemen bosmaaier

          Ja er zit een membraan in, naar mijn gevoel redelijk hard, voelt plastiekachtig aan, vermoed dat het te hard geworden is, bosmaaier is +/-15j oud
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

          Comment


          • #6
            Re: Problemen bosmaaier

            Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
            Ja er zit een membraan in, naar mijn gevoel redelijk hard, voelt plastiekachtig aan, vermoed dat het te hard geworden is, bosmaaier is +/-15j oud
            Als alle kanaaltjes in de carburator open zitten zou ik niet veel verder meer denken.... Maar soms, als de duivel er mee speelt kan het moeilijk zoeken zijn, ik heb ooit een wolf grasmachine gehad die niet meer wilde starten, nooit gevonden hoewel alles in orde leek. Idem voor een snoei-kettingzaagje dat een zeer wispelturig gedrag vertoonde. Maar goed, een gekregen paard kijk je niet in zijn bek.... Maar ja ik heb al vreemde dingen meegemaakt. Overbodige vraag misschien maar ben je zeker van de staat van de bougie ?

            Comment


            • #7
              Re: Problemen bosmaaier

              Ik heb geprobeerd alle kanaaltjes door te blazen, maar het is heel moeilijk te zien je weet nooit zeker als je alles hebt gehad, benzine toevoer en kleppen zijn ok.
              De bougie is reeds nieuw van verleden jaar , is nog steeds proper .
              Benzine filter eruit gehaald, resultaat is hetzelfde, vermoed het membraan. Het is duidelijk dat hij te weinig benzine krijgt als je gas geeft.
              vermoed nog steeds het membraan lijkt mij redelijk hard.
              Ondertussen een benzinefilter, membraan en luchtfilter besteld, maar zal een paar weken duren.
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

              Comment


              • #8
                Re: Problemen bosmaaier

                Het lijkt op een verstopte hoofdsproeier (stilvallen als er gas gegeven wordt), maar als er te weinig brandstof in de carburator geraakt dan krijg je hetzelfde probleem (brandstofkraan, afdichting van de vlotter die blijft hangen...).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen bosmaaier

                  Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                  Ja er zit een membraan in, naar mijn gevoel redelijk hard, voelt plastiekachtig aan, vermoed dat het te hard geworden is, bosmaaier is +/-15j oud
                  Verder moet je in dat geval niet zoeken denk ik, zo een universele service kit met alle dichtingen en membraantjes kost twee keer niets, meer dan de helft heb je over, maar stukken goedkoper dan origineel en zeker even goed.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Problemen bosmaaier

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Verder moet je in dat geval niet zoeken denk ik, zo een universele service kit met alle dichtingen en membraantjes kost twee keer niets, meer dan de helft heb je over, maar stukken goedkoper dan origineel en zeker even goed.
                    Ik had hetzelfde met een Stihl-motorzaag. Bij de verkoper : 200 € kosten - carburateur vervangen.
                    Ondertussen bij Ali een carburateur besteld (ongeveer 15 €) en laten leveren in Frankrijk: maar door Covid kan ik daar nog niet geraken, dus nog geen uitsluitsel... Ik volg dit...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Problemen bosmaaier

                      Ja een vlotter zit er niet in,enkel een membraan.
                      Hoe dat echt werkt weet ik niet , lijkt mij sterk af te wijken van de carburators met vlotter die ik ken.
                      ook de hoofdsproeier nog niet gezien, vermoed dat hij in het midden zit maar die ganse carburator lijkt mij een groot vraagteken.
                      Als het met de nieuwe onderdelen niet werkt ,zit er niets anders op dan de carburator te vervangen (66€) , lijkt mij niet onoverkomelijk , maar ik gebruik die bosmaaier maar +/-2x per jaar.
                      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Problemen bosmaaier

                        30€ betaald voor 4 onderdelen 3w levertijd
                        Ik zie net bij Banggood : 7€ voor de volledige carburator !
                        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Problemen bosmaaier

                          Niet van toepassing meer.
                          Last edited by Guest42; 21 mei 2020, 19:16.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Problemen bosmaaier

                            Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                            Ik zie net bij Banggood : 7€ voor de volledige carburator !
                            Zal dan ook topkwaliteit in topconditie zijn zeker?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Problemen bosmaaier

                              Hier vind je een heleboel informatie over die carburators en hoe je ze het best kan reinigen als er iets verstopt zit: https://www.youtube.com/results?sear...teur+bosmaaier
                              If your weed eater is hard to start or stops running, and if you have to choke it to keep it running this could be the answer to a quick fix. Subscribe: http...
                              Last edited by Black B@ndit; 21 mei 2020, 08:06.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X