Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoreportage (prijs)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoreportage (prijs)

    'k wordt gevraagd om een trouw reportage te doen maar 'k heb geen idee wat ik daarvoor moet vragen in Eurookes 't is enkel voor in het gemeentehuis en de receptie na het gemeentehuis (ongev 5 uurtjes) er wordt enkel een CD gevraagd er moeten geen foto's geleverd worden.
    BD0235BE

    http://www.pbase.com/macchap

    We do what we can with what we have and where we are

  • #2
    Re: Fotoreportage (prijs)

    Euhh.. heb jij een BTW nr° en HR nummer voor fotografie M?...

    Comment


    • #3
      Re: Fotoreportage (prijs)

      Trouwreportages zijn voer voor beroepsfotografen.
      Volgens mijn beperkte mening best te mijden voor amateurs.

      Zeker als je al spreekt van tegen betaling te werken.
      een vriendendienst gratis tot daar.

      my2cents
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Fotoreportage (prijs)

        BD0235BE

        http://www.pbase.com/macchap

        We do what we can with what we have and where we are

        Comment


        • #5
          Re: Fotoreportage (prijs)

          De antwoorden zijn tot nu toe naast de kwestie
          Als je geld vraagt en de inkomsten niet zal invullen op je belastingsbrief ben je dus in het zwart bezig... Dit ter zijde.
          Volgens mij hangt de prijs af van hoe goed je die mensen kent. Hoe beter je ze kent hoe lager de prijs. Wil je een bedrag ? Allez, 150 euro.

          Groeten,

          Sim.
          natwork.be

          Comment


          • #6
            Re: Fotoreportage (prijs)

            Op de receptie na het gemeentehuis, geen probleem denk ik. In het gemeentehuis is het wel even anders hoor !! Als het tegenzit ben je zo "gepakt" na een klacht van een beroepsfotograaf. Wees daar maar zeker van. Ik ken een paar voorbeelden
            Vriendendiensten worden van overheidswege nooit aanvaard.
            De prijs, dat is m.i. een kwestie van overeenkomst. Hou er wel rekening mee dat uw CD zal gebruikt worden om foto's te laten afdrukken zonder dat jij er een cent voor krijgt.
            Bezint voor je begint
            Mvg
            Minho

            Comment


            • #7
              Re: Fotoreportage (prijs)

              Goh, als diene mens nu een beetje van zijn "gear" wil terugverdienen ???

              Ik denk dat Macchap zijn aankopen van foto-materiaal toch OOK niet op zijn belastingsbrief heeft gezet....

              Qua prijs kan ik je niet helpen, ik weet wel dat onze reportage destijds stukken-van-mensen heeft gekost....

              Maar je moet wel heel zeker zijn van je stuk, want zo een evenement kan je niet overdoen... ( allez, toch niet met dezelfde partner )

              Ik vind wél dat je een billijke vergoeding mag krijgen.

              Maar dat is dus mijn H.O. ( van imho )
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Fotoreportage (prijs)

                Als ik zo'n beetje hoor wat beroepsfotografen vragen inclusief boek (ter waarde tussen 150-400 euro). Komt dit uit tussen de 1500-2500 euro.

                Een schilder/stukadoor of loodgieter ed in het zwart vragen al snel 15-20 euro per uur. Dus 5 uurkes fotos trekken, 5 uurkes postprocessen. Kleine onkosten vergoeding ? 250 euro lijkt me een eerlijke prijs.

                Is de reportage goed gelukt 500 euro


                Voor goede vrienden ? onkostenvergoeding ?
                Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoreportage (prijs)

                  Die "beroepsfotografen" die iemand pakken. Nice.... ALs je dat doet ben je geen beroeps. Hier is geen sprake van broodroof. De mensen die een amateur "inhuren" hebben daar een reden voor.
                  Toen ik trouwde zo een 15 jaar geleden, hebben wij nogal moeten zoeken naar een beroepsfotograaf die niet het traditionele (lees dure) werk wilde doen, maar een alternatieve methode. Een traditionele manier was dus den trouwalbum van 1000 euro. Wij hadden toen dat geld niet. Zo simpel is dat. Wij hebben toen uteindelijk een fotograaf gevonden die aan 100 Befr (2,5 Euro) per foto wilde trekken afgedrukt op 10*15. Zo hadden we tijdens de shoot de kostprijs in het oog en zijn we gestopt bij 100 foto's. 250 Euro was toen het bedrag dat we betaald hebben voor de afdrukken. De negatieven hebben we nooit gekregen. De foto's hebben we zelf in de album geplakt...
                  Daarnaast heb ik met amateur materiaal trouwpartijen vastgelegd op film. En ik kan een heel boek schrijven over de beroeps fotografen. Je had de echte, die vooraleer zij een foto nemen toch even kijken of je toevallig niet aan het filmen bent, en dan de blaaskaken. Die ongegeneerd altijd voor je lens komen staan. Gelukkig waren de laatste eerder uitzondering dan regel...

                  Macchap,
                  spreek duidelijk af met het koppel dat het een vriendendienst is...

                  just my 2 cents...

                  Sim.
                  natwork.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoreportage (prijs)

                    Natuurlijk is het en soort vriendendienst, maar en mens kan toch ook niet al zijn vrije tijd aan vreemden weggeven, en zoals M@rc al aanhaalde jullie weten ook wat een goed lenske kost en en degelijke PC en een goed flashke + dat je nog met je verplaatsingskosten zit (ongv 100 Km) 't zit namelijk zo dat ik al enige tijd gratis en voor niks een aantal opdrachten heb gedaan, laatst nog voor een beeldhouwer, die brave man heeft mij 50 € voor de moeite gegeven en kwam mij vertellen dat er al en foto naar de drukker is vertrokken vandaar gaat natuurlijk de mond aan mond reclame "die gast doet dat niet slecht en gratis dat kan natuurlijk niet blijven duren he,
                    BD0235BE

                    http://www.pbase.com/macchap

                    We do what we can with what we have and where we are

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotoreportage (prijs)

                      Is er iemand die weet hoe dat nu zit met de inkomsten van een ( startende/beginnende ) kunstenaar.
                      Heb ergens horen/lezen zeggen dat die mannen geen BTW nr nodig hebben.
                      en ze ontvangen toch ook voor hun kunstwerk.
                      Als jij als kunstenaar die met licht schrijft, dan nog wel op een ccd, moet toch ook als kunst omschreven worden. Dus .......

                      Dat ze dat beschermd beroep maar rap aan de kapstok hangen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotoreportage (prijs)

                        Eigenaardig dat er hier geen duidelijk antwoord op komt........zit er dan geen enkele beroepsfotograaf tussen de forumleden ?
                        Kun je misschien als bijberoep een BTW nr nemen, en lekker al je kosten aftrekken v.d. belastingen ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotoreportage (prijs)

                          Oorspronkelijk geplaatst door simatix
                          Die "beroepsfotografen" die iemand pakken. Nice.... ALs je dat doet ben je geen beroeps. Hier is geen sprake van broodroof. De mensen die een amateur "inhuren" hebben daar een reden voor.


                          Macchap,
                          spreek duidelijk af met het koppel dat het een vriendendienst is...

                          just my 2 cents...

                          Sim.
                          Zo te zien ben je nog nooit "gepakt" geweest voor het verlenen van een z.g. vriendendienst. Blijf hopen dat het zo mag blijven.
                          Plezant is wel even anders.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotoreportage (prijs)

                            Zonder boek en zonder prints is 400 euro de gangbare prijs, er wordt dan gewoon een CD afgeleverd met de 300 PPI bestanden. eventueel worden er een 20 A4's bijdgedaan (of 10 A4's en 20 A5's of zoiets...)
                            Laat u maar niet wegjagen door menskes die zeggen dat ge gepakt wordt, als ge al geen foto's meer moogt maken op nen trouw ...

                            als ge uiteindelijk u uren geteld hebt dan komt ge misschien aan 12.5euro/uur , en dan hebt ge u materiaal nog niet geteld...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotoreportage (prijs)

                              Oorspronkelijk geplaatst door wesley
                              als ge al geen foto's meer moogt maken op nen trouw
                              dan moogt ge ook gene verhuis meer doen , uw dochter/zoon helpen schilderen/behangen , uw vader/moeder zijn/haar auto wassen ......enz,
                              BD0235BE

                              http://www.pbase.com/macchap

                              We do what we can with what we have and where we are

                              Comment

                              Working...
                              X