Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ontwikkelen van Panorama foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ontwikkelen van Panorama foto's

    hallo allemaal,

    heb even rond gekeken, maar kom er niet echt uit. Kan je panorma foto's laten ontwikkelen? Ik stuur meestal mijn foto's gewoon via actionshop / kodak pictures online door en ga ze dan wat later ophalen. Kan dit ook met pano's?

    Is er iemand die hier ervaring mee heeft om deze te laten ontwikkelen? waar je op moet letten, wat de prijzen zijn etc...

    alvast bedankt

  • #2
    Re: ontwikkelen van Panorama foto's

    Panoramafoto's kan je zelf printen met papier op rol en een instelbaar papierformaat op de printer, of je kan je wenden tot een vaklabo waar men alle formaten aankan. Prijs en kwaliteit zijn navenant.

    Labo's in het Antwerpse

    Milo Profilab, Studio Pelegrie, werken met een Durst Lambda printer .

    In de gouden gids ga je er nog ander vinden.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: ontwikkelen van Panorama foto's

      ok, dank je
      vermoede al dat de prijs vrij hoog ligt, eens kijken of m'n printer zo'n rol kan slikken....

      Comment


      • #4
        Re: ontwikkelen van Panorama foto's

        Kodak kan maximaal 25,4 cm breed. Je betaald evenveel als een 10x15 foto.

        Comment


        • #5
          Re: ontwikkelen van Panorama foto's

          Ik laat al mijn foto's afdrukken bij Photobox in de UK. Zij hebben 2 standaard formaten voor panoramische foto's: 12" x 5" (30.5cm x 13xm) voor 2.96 EUR en 20" x 8" (51.75cm x 21.5cm) voor 11.17 EUR.

          Als ik groter wil gaan, of het formaat wijkt af van deze standaard formaten, maak ik in Photoshop een nieuw bestand (zwarte achtergrond) aan dat even groot is als het afdrukformaat van Photobox en copieer daar dan mijn foto in. Die snij ik dan zelf bij met een vlijmschrep breekmesje of een scalpel.

          Kris.
          My work: VICTORIE.com

          Comment


          • #6
            Re: ontwikkelen van Panorama foto's

            kan je niet gewoon 2 of 3 panoramas onder elkaar plakken ,zodat je weer het goede fotoformaat krijgt, om daarna een grote afdruk te laten maken.

            eenmaal thuis haal je het door een grote papiersnijder en je zou x aantal panoramas moeten hebben.
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: ontwikkelen van Panorama foto's

              Kijk hier eens voor de prijs van panorama-foto's:

              Zelf heb ik daar alleen maar foto's van 20x30cm laten afdrukken (voor maar 1,49 euro ), en die waren perfect. Ook de levering was vrij snel, maar bij de levertijd van panorama-foto's hebben ze blijkbaar wel een vraagteken gezet, dus dat zal wel iets langer kunnen duren.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: ontwikkelen van Panorama foto's

                bedankt allemaal, genoeg info om het te laten lukken lijkt me.

                Comment


                • #9
                  Re: ontwikkelen van Panorama foto's

                  Ik heb tot nu toe een goede ervaring met www.digiposter.de
                  ik heb daar een pano van 30x120 cm besteld
                  5 dagen laten mooi thuis aangeleverd met factuur en de prijs van deze pano...... 10,99 €
                  Ik heb het eens uitgeprobeerd en ben tevreden, al de maten met prijzen zijn op de site gemakkelijk terug te vinden


                  Wie niet waagt niet wint
                  Canon 10D

                  Comment

                  Working...
                  X