Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pakje van ome Ali ontvangen vandaag ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pakje van ome Ali ontvangen vandaag ;)

    Bestelling geplaatst op 24 januari 2020
    Bestelling ontvangen op 11 mei 2020

    Moraal van het verhaal: "Alles komt goed"
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Pakje van ome Ali ontvangen vandaag

    Amaai. Mijn laatste bestelling is van 12/04 en dat stond aan mijn deur op 06/05. Wat voor raar ding had jij besteld?

    Comment


    • #3
      Re: Pakje van ome Ali ontvangen vandaag

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Wat voor raar ding had jij besteld?
      Pinnokio-mondmaskers. [emoji23][emoji23][emoji23]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Pakje van ome Ali ontvangen vandaag

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Bestelling geplaatst op 24 januari 2020
        Bestelling ontvangen op 11 mei 2020

        Moraal van het verhaal: "Alles komt goed"
        Marc: Met Ali geen problemen geen problemen, met Ali geen probleeeeeeeemen. (Variante op het Volkswagen liedje uit de jaren stillekes.)
        Ken er een die een pakje bestelde bij Ali en 14 jaar later zat de brave man nog aan de hoek van een ronde tafel op een stoel zonder pikkels te wachten op zijn pakje.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Pakje van ome Ali ontvangen vandaag [emoji6]

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ken er een die een pakje bestelde bij Ali en 14 jaar later zat de brave man nog aan de hoek van een ronde tafel op een stoel zonder pikkels te wachten op zijn pakje.
          En ik ken er die nooit hun producten of zelfs meubels gekregen hebben of zullen krijgen ... bij Belgische verkopers.
          Het kan overal fout lopen en het is niet omdat het van China komt, dat het veel meer fout loopt.
          Ja, het komt van verder en is uiteraard wat langer onderweg. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Pakje van ome Ali ontvangen vandaag

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Bestelling geplaatst op 24 januari 2020
            Bestelling ontvangen op 11 mei 2020

            Moraal van het verhaal: "Alles komt goed"



            Hier is ook een mirakel gebeurd, besteld op 12 januari en geleverd op 12 mei !
            Nu moeten ze enkel nog leren lezen in De Post, dan kunnen ze het in het vervolg in de juiste straat leveren.

            Maar ik ben al bij al kontent dat het aangekomen is.

            Comment


            • #7
              Re: Pakje van ome Ali ontvangen vandaag

              Ik ben benieuwd of de remblokken voor mijn fiets die ik op 21 januari heb besteld ook nog hier geraken.
              Een paar weken geleden heb ik geprobeerd om daarvoor een dispute te openen, maar toen vroeg de verkoper om nog 20 dagen te wachten omdat de bestelling toch nog onderweg was (volgens de tracking zit die bestelling al van 19 februari op dezelfde plaats).

              De eerste mondmaskers die ik een paar weken geleden besteld heb zijn al wel aangekomen (die zijn ongeveer 14 dagen onderweg geweest, en die zouden vanuit België verzonden zijn, maar volgens de tracking zijn ze via de Duitse post verzonden).
              En vandaag zijn er nog meer geleverd die volgens de verkoper binnen de 24 uur verzonden zouden worden vanuit Spanje, maar dat heeft toch wel een heel stuk langer geduurd (net geen 4 weken).
              Voorlopig heb ik dus wel voldoende mondmaskers in huis om een tijdje mee toe te komen.
              Misschien moet mijn zoon binnenkort nog naar school en dan heeft hij er ook nodig.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Pakje van ome Ali ontvangen vandaag [emoji6]

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                En ik ken er die nooit hun producten of zelfs meubels gekregen hebben of zullen krijgen ... bij Belgische verkopers.
                Het kan overal fout lopen en het is niet omdat het van China komt, dat het veel meer fout loopt.
                Ja, het komt van verder en is uiteraard wat langer onderweg. [emoji6]
                Oh ja hoor, ik heb meer dingen nooit gekregen die ik ooit aan de toonbank besteld heb bij echte winkels in België dan op het internet waar ook ter wereld.

                Comment


                • #9
                  Re: Pakje van ome Ali ontvangen vandaag

                  [QUOTE=Black B@ndit;4778992]Ik ben benieuwd of de remblokken voor mijn fiets die ik op 21 januari heb besteld ook nog hier geraken.
                  Een paar weken geleden heb ik geprobeerd om daarvoor een dispute te openen, maar toen vroeg de verkoper om nog 20 dagen te wachten omdat de bestelling toch nog onderweg was (volgens de tracking zit die bestelling al van 19 februari op dezelfde plaats).


                  Met een beetje geluk zaten ze op dezelfde vlucht van de pakjes van Alfa Centauri en mij, hoop doet leven hé Bart ;-)
                  Mijn vlucht hing ook al een paar maand in de lucht.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pakje van ome Ali ontvangen vandaag

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik ben benieuwd of de remblokken voor mijn fiets die ik op 21 januari heb besteld ook nog hier geraken.
                    Een paar weken geleden heb ik geprobeerd om daarvoor een dispute te openen, maar toen vroeg de verkoper om nog 20 dagen te wachten omdat de bestelling toch nog onderweg was (volgens de tracking zit die bestelling al van 19 februari op dezelfde plaats).

                    De eerste mondmaskers die ik een paar weken geleden besteld heb zijn al wel aangekomen (die zijn ongeveer 14 dagen onderweg geweest, en die zouden vanuit België verzonden zijn, maar volgens de tracking zijn ze via de Duitse post verzonden).
                    En vandaag zijn er nog meer geleverd die volgens de verkoper binnen de 24 uur verzonden zouden worden vanuit Spanje, maar dat heeft toch wel een heel stuk langer geduurd (net geen 4 weken).
                    Voorlopig heb ik dus wel voldoende mondmaskers in huis om een tijdje mee toe te komen.
                    Misschien moet mijn zoon binnenkort nog naar school en dan heeft hij er ook nodig.
                    Het pakje in mijn openingspost had nu wel een heel lange verzenddtijd, en inderdaad, hier zijn ook al recentere bestellingen geplaatst die dit pakje en zelfs andere pakjes “ingehaald” hebben.
                    Maar eerlijk gezegd, Bart, ik heb nog nooit een bestelling van Ali gehad die niet is toegekomen.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pakje van ome Ali ontvangen vandaag [emoji6]

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ja, het komt van verder en is uiteraard wat langer onderweg. [emoji6]
                      Wat langer zegt u?
                      Pakje eind januari besteld bij snelle Ali en vele malen uitgesteld alhoewel het al op de luchthaven lag en daarna verschillende weken in de lucht bleef hangen ergens tussen China en België.
                      Ging een lichtbox bestellen bij Ali en dus maar niet gedaan.
                      Eentje besteld in Duitsland bij een gewone fotozaak ergens rond Nürnberg en twee dagen later met GLS netjes afgeleverd.
                      Heb wel eens gesukkeld met een bureau besteld in België, twee maand mogen wachten. Vraag me af of ik ergens iets kan kopen en twee maand wachten van te betalen, of het nu hier in België, China, of Vietnam is.
                      t' Ja, het is enkel maar mijn mening hé.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Pakje van ome Ali ontvangen vandaag [emoji6]

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Wat langer zegt u?
                        Pakje eind januari besteld bij snelle Ali en vele malen uitgesteld alhoewel het al op de luchthaven lag en daarna verschillende weken in de lucht bleef hangen ergens tussen China en België.
                        Als men een pakje ergens niet inscant, dan blijft dat denkbeeldig inderdaad in de lucht hangen, maar men heeft niet echt de zekerheid waar het zich echt bevindt.
                        Het zijn ook al een tijdje uitzonderlijke omstandigheden en ja, de ene werkt redelijk normaal en de andere wat trager.

                        Is hier echt ook zo hoor ... nog net een pak ontvangen dat in België gekocht werd, iets meer dan een maand na bestelling geleverd en het was op voorraad.
                        Andere bestelling uit Nederland na dikke twee maand.

                        Maar langs de andere kant zijn er ook bestellingen die heel snel zijn ... besteld om middernacht en om 08u00 geleverd.

                        Je moet maar pech hebben dat één schakel in de ketting in lockdown ging of te veel afwezigen had en het is zover.
                        Mijn zomerbanden krijg ik ook meer dan anderhalve maand te laat, afspraken in ziekenhuis gaan drie maand later door dan wat een jaar vooraf besproken werd.

                        Men kan zich daarin druk maken of aanvaarden dat er vertragingen zijn.
                        De laatste twee maand kon men in een fysieke winkel ook niet veel halen hé. [emoji846]

                        Ja, wachten is niet plezant, maar er zijn ergere dingen in het leven. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pakje van ome Ali ontvangen vandaag [emoji6]

                          Ik denk dat wanneer een pakje de status "vertrokken vanuit het land van herkomst" heeft dat dat wil zeggen dat het pakje in het land van herkomst door de douane is geweest.
                          Daarom zit dat pakje nog niet meteen op het vliegtuig, en dat is waar nu de grootste vertraging op zit, er zijn minder vliegtuigen onderweg op dit ogenblik.
                          Dat pakje blijft dan "vertrokken vanuit het land van herkomst" tot het in het land van bestemming weer is gescand, en dat kan ook nog wat tijd in beslag nemen, afhankelijk van de drukte in de luchthaven waar het pakje binnen komt.
                          Maar ik heb ook al pakjes gezien die met de trein gekomen zijn vanuit China, de verschillende plaatsen heb ik dan eens ingegeven in Google Maps, en dan kon je de hele route netjes volgen (over Kazachstan en Rusland).
                          Last edited by Black B@ndit; 13 mei 2020, 05:33.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pakje van ome Ali ontvangen vandaag [emoji6]

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            dat kan ook nog wat tijd in beslag nemen, afhankelijk van de drukte in de luchthaven waar het pakje binnen komt.
                            Vanmorgen tussen 06h en 12h 7 vliegtuigen geland in Zaventem. Dan zullen ze de drukte wel aankunnen zeker ?

                            Flight Arrivals information at Brussels Airport (BRU): Status and Estimated times - Today (06:00h to 11:59h)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pakje van ome Ali ontvangen vandaag [emoji6]

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Vanmorgen tussen 06h en 12h 7 vliegtuigen geland in Zaventem. Dan zullen ze de drukte wel aankunnen zeker ?

                              https://www.airport-brussels.com/zaventem-arrivals?tp=6
                              Tja.. als de lossers dan niet op technische werkloosheid staan want anders kan je beter je pakje zelf gaan zoeken

                              Comment

                              Working...
                              X