Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Serviceflats

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Serviceflats

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Serviceflats

    Wel een beetje 'over de top' in tijden van Covid-19 met dat kruis in front of... (maar humor moet altijd kunnen).
    Wel wat vignette, maar je hebt blijkbaar het verhaal van de service flats en dat kruis naar voor willen brengen, vandaar minder aandacht aan..
    Hoewel de foto blijkt recht te staan (bovenste dakrand) krijg ik toch ergens de indruk dat de foto schuin staat (optisch bedrog zeker ?).
    Ook goed gezien om - zeker zoals jij het hier brengt - in zwart/wit te werken.

    Comment


    • #3
      Re: Serviceflats

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk bericht
      Wel een beetje 'over de top' in tijden van Covid-19 met dat kruis in front of... (maar humor moet altijd kunnen).
      Wel wat vignette, maar je hebt blijkbaar het verhaal van de service flats en dat kruis naar voor willen brengen, vandaar minder aandacht aan..
      Hoewel de foto blijkt recht te staan (bovenste dakrand) krijg ik toch ergens de indruk dat de foto schuin staat (optisch bedrog zeker ?).
      Ook goed gezien om - zeker zoals jij het hier brengt - in zwart/wit te werken.
      Het gebouw lijkt recht te staan, maar de voorste muur loopt schuin weg. Daardoor lijkt het kruis achterover te hellen.
      Wel een heel gedurfd beeld dit.
      https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

      Comment


      • #4
        Re: Serviceflats

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk bericht
        Wel een beetje 'over de top' in tijden van Covid-19 met dat kruis in front of... (maar humor moet altijd kunnen).
        Wel wat vignette, maar je hebt blijkbaar het verhaal van de service flats en dat kruis naar voor willen brengen, vandaar minder aandacht aan..
        Hoewel de foto blijkt recht te staan (bovenste dakrand) krijg ik toch ergens de indruk dat de foto schuin staat (optisch bedrog zeker ?).
        Ook goed gezien om - zeker zoals jij het hier brengt - in zwart/wit te werken.
        Even verduidelijken Hans - en Tom - "humor" is altijd dramatisch want we lachen met de realiteit en gelukkig kunnen we (of mogen) we dat. In feite hoort de foto bij journalistiek en is werkelijkheid, dit gebouw - en nog meerderen - staan neergepoot naast een kerkhof ! Getracht de inhoud fotografisch weer te geven wel met de beperking tot één kruis en in schuine hoek om de beeldvulling te bekomen en het gebouw toch zoveel mogelijk in aanzicht te brengen. Voor mij hoeft dat "rechtzetten" allemaal niet als de inhoud maar duidelijk zijn verhaal brengt, bij maatschappelijke- en straatfotografie zijn puntjes en komma's bijzaak. Niemand hoeft dit - of mijn foto's - mooi te vinden en mag dit meedelen (op een goede menselijke manier) wat ik normaal vind en aanvaard ; Ik ben tevreden als mijn verhaal er in zit op eender welke manier dan ook !
        Van harte bedankt voor jullie commentaar.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Serviceflats

          Had je hier als titel "appartementen" gekozen was de humor afwezig. Zo zie je maar dat een foto zelden alleen staat maar dat de titel een extra zet kan geven.

          Comment


          • #6
            Re: Serviceflats

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Even verduidelijken Hans - en Tom - "humor" is altijd dramatisch want we lachen met de realiteit en gelukkig kunnen we (of mogen) we dat. In feite hoort de foto bij journalistiek en is werkelijkheid, dit gebouw - en nog meerderen - staan neergepoot naast een kerkhof ! Getracht de inhoud fotografisch weer te geven wel met de beperking tot één kruis en in schuine hoek om de beeldvulling te bekomen en het gebouw toch zoveel mogelijk in aanzicht te brengen. Voor mij hoeft dat "rechtzetten" allemaal niet als de inhoud maar duidelijk zijn verhaal brengt, bij maatschappelijke- en straatfotografie zijn puntjes en komma's bijzaak. Niemand hoeft dit - of mijn foto's - mooi te vinden en mag dit meedelen (op een goede menselijke manier) wat ik normaal vind en aanvaard ; Ik ben tevreden als mijn verhaal er in zit op eender welke manier dan ook !
            Van harte bedankt voor jullie commentaar.
            De beste humor is vaak gedurfd.
            Rechtzetten hoeft trouwens niet in deze voor mij.
            https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

            Comment


            • #7
              Re: Serviceflats

              Niet direct de mooiste opname die ik al gezien heb van jou, maar toch eentje met inhoud en een doordenkertje !

              Comment


              • #8
                Re: Serviceflats

                Oorspronkelijk geplaatst door Eddyg Bekijk bericht
                Niet direct de mooiste opname die ik al gezien heb van jou, maar toch eentje met inhoud en een doordenkertje !
                Voor de 'mooie' heb ik begrip Eddy, heb deze donker gehouden voor de dramatische achtergrond van de situatie. De ommuring van de begraafplaats loopt niet paralel met het gebouw en bij toeval staat daar nog een kruis. De titel Eddy speelt zeker een rol doch het is geen gemakkelijke opgave soms de juiste te bedenken.
                Eddy, Tom en Comic bedankt door jullie reacties.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment

                Working...
                X