Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Urmet parlofoon of video-ontvanger ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Urmet parlofoon of video-ontvanger ?

    Ik woon in een appartement met 3 verdiepingen en onze ex-buurvrouw liet een jaar of 2 geleden een videofoon Urmet Sinthesi S2 installeren beneden.
    Zij vroeg wie een gewone parlofoon wenste of een video ontvanger en wij kozen een parlofoon, nu is zij reeds verhuisd en alles vergeten.

    Ik heb nu nog zo'n parlofoon met kabel :


    En zo'n bel :


    Zou dit al bestaan een parlofoon zonder zo'n ouderwetse telefoonkabel met die afzonderlijke bel in het bakje zelf verwerkt, of is dit steeds apart ?

    Beneden bestaat dus reeds een videofoon (nieuw kost dit snel €800).
    Indien ik een video ontvanger ipv parlofoon zou kiezen zou ik dus een compatibele van Urmet moeten vinden (en evt bel).
    Dit zal wel zoveel niet kosten, misschien de installatiekosten, zelf doen zal wss niet zo makkelijk zijn.

    Ik weet dat er nu al wifi videofoon deurbellen zijn voor amper €25 waarbij je op je telefoon ziet wie er belt, maar ik zit nu vast aan een Urmet systeem wegens appartement.
    Een extra bel plaatsen en mijn naamkaartje weghalen zou wat belachelijk zijn met 2 videofooncamera's :-)
    Last edited by KevinVdd; 3 mei 2020, 14:34.

  • #2
    Re: Nieuwe Urmet parlofoon of video-ontvanger ?

    Normaal zit er in de binnenpost een zoemer en heb je geen aparte bel nodig.
    Als je bij de binnendeur ook een drukknop hebt en je wil deze apart laten horen dan heb je een extra bel nodig, of je kan een extra zoemer in je binnenpost plaatsen.
    Zo hoor je het verschil of er aan de buitendeur of binnendeur wordt gebeld.
    Tegenwoordig gaan de videofoon over twee draden met daartussen de voeding.
    Je zal de hele installatie moeten bekijken. Wat hangt er aan de deur, waar zit de voeding en hoe kom je naar binnen.

    Mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment

    Working...
    X