Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

27" of 32"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 27" of 32"

    Wat zijn de ervaringen met grote monitors voor fotobewerking.
    Moet ik gaan voor een 32" of is dit lastig werken en neem je beter een 27" scherm ?
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: 27" of 32"

    Hangt er vanaf hoever je er af zit uiteraard

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: 27" of 32"

      Hangt er ook vanaf op welke resolutie er wilt op kijken.
      Vroeger een 24" gehad en nu al enkele jaren een 27".
      Eerst een Samsung tot ik begon met fotografie toen een Dell Ultra Sharp.
      Sinds een drietal jaar, kan ook meer zijn, een Benq 27" en ben daar zeer tevreden mee.
      Kalibreren doe ik met een Spyder 5 Pro en de software van Benq.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: 27" of 32"

        Al jaren een 27" ips, en als het toegelaten wordt, om een daguitstap te maken komt in de zomer terug een nieuwe Qhd of anders gezegd een 1440x2560..pixels. Voor een kijkafstand van p/m 50a60cm is dat ok voor mij. Ben wel nog zoekende, best buy for the buck. Naar HET fotomerk kijk ik niet, heb ik niet nodig Tweakers Pricewatch vindt ik een goede vergelijk site.
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: 27" of 32"

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Hangt er vanaf hoever je er af zit uiteraard

          grts
          Sieg
          De afstand hangt niet alleen af van het schermformaat maar ook van de resolutie.
          Ik heb een 24", daar kan je nog altijd een A3 volledig op zien.
          De afstand tov een 27" is niet zoveel groter, en daar is dan nog plaats voor je knopjes ernaast.
          Voor een 32" moet je denk ik wel een forse CPU en grafische kaart hebben.
          Bij hoge resolutie kan je daar ook redelijk dicht bij als je het niet erg vind om je hoofd te draaien.
          Last edited by palombian; 3 mei 2020, 18:07.

          Comment


          • #6
            Re: 27" of 32"

            Ik heb een 4k BenQ op 32 inch en ben daar erg tevreden van. Veel plaats op het scherm om heel comfortabel in lightroom te werken. Ik vind deze zeker niet te groot.

            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

            Comment

            Working...
            X