Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oog persoon corrigeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oog persoon corrigeren

    Hoe kan ik een oog wat half open/toe is corrigeren zodat het oog terug volledig open is . Het betreft hier een foto van mijn echtgenote die op het moment dat de foto genomen werd haar oog juist toe / open deed . Het betreft hier een foto van een 30- tal jaren terug in de tijd . ik werk met Adobe CS 6 .

  • #2
    Re: Oog persoon corrigeren

    Een gebruikelijke methode is het andere oog te clonen, maar -door je instellingen aan te passen- ervoor te zorgen dat de clone horizontaal 'geflipt' wordt.
    CORRECTIE !
    Dat doe je in het Clone Source Panel door Flip Horizontal aan te klikken.

    Last edited by LesC; 2 mei 2020, 13:22.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Oog persoon corrigeren

      Als je maar één foto hebt,moeilijk.Zijn beide ogen toe??
      Wat er niet op staat,krijg je er nadien ook niet op.
      Je hebt een donorfoto nodig,met de ogen open,en die kun je dan kopieren,met transformatie etc. aan passen.Is één oog open dan kun je dat eventueel gebruiken.
      Mijn gedacht,anderen hebben misschien betere suggesties.
      Had Lesc zijn antwoord nog niet gezien.Was nog aan het typen.

      Comment


      • #4
        Re: Oog persoon corrigeren

        Een oog is bijna dicht en het andere half open .
        Waar vind ik dat Clone Source Panel in mijn C6.

        Comment


        • #5
          Re: Oog persoon corrigeren

          Bij mij staat ie rechts,

          maar je kunt 'm eveneens vinden als je de clone tools selecteert; dan vind je 'm bovenaan, zoals aangegeven op mijn screenshot.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Oog persoon corrigeren

            als het niet lukt mag je een linkje naar de foto geven, dan kunnen we eens oefenen

            Comment


            • #7
              Re: Oog persoon corrigeren

              Je moet er ook aan denken dat als je een oog 'flipt' wat OK is, je daarna de 'catch light' terug aan dezelfde kant moet zetten als in het andere oog. Het licht mag nl niet geflipt worden!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Oog persoon corrigeren

                Bij de filter uitvloeien zit een functie die ook gezichten herkent en dan toelaat bij te sturen, misschien is dat iets, ik heb het voor dat doel nog niet gebruikt.

                Comment

                Working...
                X