Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar fotoboeken/fotoalbums bestellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar fotoboeken/fotoalbums bestellen?

    Wie heeft er ervaring met het maken en bestellen van fotoboeken?
    Ik zou graag in naam van mezelf en de kinderen afgedrukte fotoalbums bestellen van onze digitale foto’s om als moederdagcadeau te geven aan m’n vrouw.
    Sinds de geboorte van onze oudste zoon in 2004 hebben we duizenden foto’s gemaakt.
    Het is er nooit van gekomen om er afdrukken van te maken.

    Nu wil ik voor de afgelopen 15 jaren 1 boek per jaar samenstellen. Ik heb al een selectie per jaar gemaakt. Het zijn rond de 800 foto’s per jaar (schommelt tussen de 750 a 900 foto’s).

    Welke website kunnen jullie me aanraden om deze boeken samen te stellen en ze te bestellen?
    Ik zoek een systeem om ze snel automatisch te maken, waarna ik nog aanpassingen kan doen (foto’s wisselen en soms anders kadreren bv), maar dus niet pagina per pagina moet kiezen hoeveel foto’s en welke layout.
    Belangrijk is ook dat - indien er software moet geïnstalleerd worden - het programma ook voor Mac bestaat.
    Ik wil liever niet via een app op m’n iPhone of iPad werken.

    Ik zie zoveel mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Albelli, Cewe, Kruitvat, Hema, Smartphoto, Pixum, Fotofabriek,...
    Bij Albelli is er een maximum van 720 foto’s. Die valt dus al af.
    Fuji FinePix S100fs

  • #2
    Re: Waar fotoboeken/fotoalbums bestellen?

    Zoals bij alles: overdaad schaad! Als 720 foto's niet genoeg is, is 2000 ook te weinig. Kwaliteit boven kwantiteit dan kijk je ook eens voor je plezier in zo'n boek en voor 'slachtoffers(de verplichte kijkers)' is het ook veel prettiger.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Waar fotoboeken/fotoalbums bestellen?

      Bedankt voor je mening.
      Dat was echter niet mijn vraag.
      Fuji FinePix S100fs

      Comment


      • #4
        Re: Waar fotoboeken/fotoalbums bestellen?

        Ik gebruikt CEWE al jaren.
        Ook reeds van voor de periode dat men via BD een korting kon krijgen.
        Neem wel steeds de boeken op fotopapier wegens de betere kwaliteit.
        De beperking ligt mijns inziens niet op het aantal foto's maar op het aantal pagina's.

        Ook ik maak een jaaroverzicht op A4-portrait formaat. Deze van 2019 heeft 62 pagina's.

        Aan de andere kant heb ik dikke album's van sommige reizen en die zijn op 29cm vierkant formaat.
        Enkelen daarvan bestaan zelfs uit 2 delen van elk 102 pagina's.
        Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
        M.v.g. Marc

        Comment


        • #5
          Re: Waar fotoboeken/fotoalbums bestellen?

          Ben ook zeer tevreden over CEWE. Profotonet is misschien nog net iets beter maar ook duurder. Zou toch maar de opmerking over aantal foto's meenemen in je plan....zou zonde zijn van de kosten als kijkers het als een 'opdracht' gaan beschouwen om 'eraan te beginnen'....
          Ikzelf verkies het XL formaat 'landscape', dat kijkt prettiger volgens mij. Mat of glanzend, dat is eigen voorkeur hé.
          Ik heb vroeger ook wel boekjes laten maken bij Hema, en die waren eigenlijk ook niet verkeerd hoor.

          Comment


          • #6
            Re: Waar fotoboeken/fotoalbums bestellen?

            Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
            Bij Albelli is er een maximum van 720 foto’s. Die valt dus al af.
            Dat is toch simpel op te lossen door vooraf een aantal foto’s samen te voegen in ps?
            Zo ziet het programma bv. twee foto’s als één.

            Comment


            • #7
              Re: Waar fotoboeken/fotoalbums bestellen?

              Ik heb laatst een boek besteld bij Saal Digital en moet zeggen was zeer tevreden over de kwaliteit ervan!
              Mooie accurate kleuren zoals op mijn gekalibreerde monitor en zeer scherp.
              https://www.facebook.com/fotogeniektielt
              www.facebook.com/PhotoSbyPieterSoenens

              Comment


              • #8
                Re: Waar fotoboeken/fotoalbums bestellen?

                Heb ervaring met profotonet, abelli en blurb. Profotonet biedt uitstekend kwalitiet maar gebruik het
                liefst Blurb. Niet goedkoop maar doen regelmatig een actie en zijn heel klantvriendelijk. Nu loopt er
                een 35% korting actie tot 30 juli. Mag rekenen op minimum 1 week voor je je boek hebt.
                Beste is je eigen registreren en dan wordt je op de hoogte gebracht van kortingen.
                https://nl.blurb.com/?gclsrc=aw.ds&&..._BwE&gclsrc=aw.
                www.polartha.com

                Comment

                Working...
                X