Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een HDR foto.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Een HDR foto.

    Mijn allereerste echte HDR foto gemaakt van 6 foto's.
    Foto uit mij archief.





    HDR Programma: Photomatix 6.2 Pro
    Toestel: Fujifilm X-T1
    Lens: Fuji 18 - 55mm

    Bedankt voor het kijken.
    Last edited by Red Falcon; 1 mei 2020, 08:40. Reden: toestel type
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Een HDR foto.

    fijne kleuren Luc, ik wist zelfs niet dat Photomatix nog bestond (heb dit in het verleden gebruikt).
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Een HDR foto.

      Eerste en direct goed resultaat Hopelijk blijft de herfst nog wat achterwege
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Een HDR foto.

        mooie kleuren, mooi eyecatcher ook in de foto! ik zou misschien wel de weerspiegeling van het huisje helemaal hebben willen zien samen met die van de kleurige bomen?
        als ik naar de dynamische range in de foto kijk, vraag ik me wel af of een HDR nodig was, er lijken me geen te diepe zwarten of hooglichten in te zitten? maar ik worstel eigenlijk al langer met die vraag, heb de indruk dat er vaak van meerdere belichtingen gebruikt wordt gemaakt (ik ook zelf hoor!!), terwijl ik dan denk dat alles in 1 foto te vangen is qua lichtbereik...
        maar daar kan jij in dit geval natuurlijk enkel over oordelen met de originele foto's bij de hand...
        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

        Comment


        • #5
          Re: Een HDR foto.

          Mooi van kleur en format.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Een HDR foto.

            grote versie is prachtig ,heel mooi van kleur en de blending perfect gelukt zonder van zijn natuurlijkheid te verliezen

            Comment


            • #7
              Re: Een HDR foto.

              Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
              mooie kleuren, mooi eyecatcher ook in de foto! ik zou misschien wel de weerspiegeling van het huisje helemaal hebben willen zien samen met die van de kleurige bomen?
              als ik naar de dynamische range in de foto kijk, vraag ik me wel af of een HDR nodig was, er lijken me geen te diepe zwarten of hooglichten in te zitten? maar ik worstel eigenlijk al langer met die vraag, heb de indruk dat er vaak van meerdere belichtingen gebruikt wordt gemaakt (ik ook zelf hoor!!), terwijl ik dan denk dat alles in 1 foto te vangen is qua lichtbereik...
              maar daar kan jij in dit geval natuurlijk enkel over oordelen met de originele foto's bij de hand...
              Ik denk dat ik met één enkele foto nooit dat dynamisch bereik zou kunnen halen hoor.
              Moet ook zeggen dat ik eigenlijk niks heb veranderd aan de HDR.
              Maar fijn dat je meedenkt.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Een HDR foto.

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Ik denk dat ik met één enkele foto nooit dat dynamisch bereik zou kunnen halen hoor.
                Moet ook zeggen dat ik eigenlijk niks heb veranderd aan de HDR.
                Maar fijn dat je meedenkt.
                Daar schrik ik dan toch wel van Luc want dit lijkt me zeker een opname die sowieso makkelijk met één shot te halen valt
                Maar het is goed dat je er meerdere belichtingen van gemaakt hebt en deze hebt samengevoegd tot een normaal uitziend geheel, al is het maar om te oefenen
                Meestal zijn HDR opnames onnatuurlijk, deze komt wel heel natuurlijk over en eigenlijk is dat ook de bedoeling
                Dus zeker goed gelukt

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Een HDR foto.

                  Vind het een pracht van een beeld , wat een kleuren rijkdom...wow....

                  Groetjes
                  Freddy
                  https://fredor2.wixsite.com/my-site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een HDR foto.

                    Mooi natuurlijk beeld met heel mooie kleuren.
                    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een HDR foto.

                      Correcte mooie kleuren, dat durft bij HDR wel eens anders te zijn maar dat heeft ook veel te maken met wie er aan de stuurknuppel zit hé.
                      Ik volg Stevwout wat betreft die weerspiegelingen, iets meer water en iets minder lucht had dat opgelost
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een HDR foto.

                        Als de term HDR niet gevallen was, had ik echt niet gezien, dat de foto uit meerdere belichtingen bestaat.
                        Meerdere belichtingen is voor mij (zeker met tegenlicht) bijna een vaste manier van werken.
                        Ik moet er niet aan denken, als ik op een verre plaats, of een met een moment dat misschien nooit meer terugkom, met een onder- of overbelichte foto thuiskom.
                        En ik weet best dat in LR e.d. een heleboel mogelijk is, maar aan de schaduwen EN aan de hooglichten trekken, laat toch dikwijls zijn sporen na, zoals ruis en/of halo's.
                        Maar een fraaie foto van lijnen en kleuren.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een HDR foto.

                          Als dat je eerste HDR was, was die ook meteen goed gelukt. Fijne kleuren
                          https://www.behance.net/Lynx1966

                          Comment

                          Working...
                          X