Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ip-camera's gebruiken als webcam in klas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ip-camera's gebruiken als webcam in klas

    Ik werk op een lagere school. De juf van het 1ste zal waarschijnlijk geen les geven als de scholen terug open gaan (risicogroep).
    Wel zou ze de juf ondersteunen van op afstand en soms 'virtueel' aanwezig zijn in klas.
    Nu hadden we het idee om 2 ip-camera's in de klas te plaatsen zodat ze de hele klas kan zien en horen.

    Vraag is nu hoe ik dit relatief eenvoudig als 'webcam' kan instellen voor Google Meet
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

  • #2
    Re: ip-camera's gebruiken als webcam in klas

    Mag het wel om daar camera’s te plaatsen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: ip-camera's gebruiken als webcam in klas

      Het is geen 'controle van' of 'toezicht op'. Wel dat ze in de kringmomenten kan praten met haar leerlingen
      De beelden worden dusdanig niet opgenomen of verspreid.
      Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

      Comment


      • #4
        Re: ip-camera's gebruiken als webcam in klas

        Maakt geen bal uit voor de wet denk ik. Dit is gevaarlijk terrein waar je heel voorzichtig moet zijn. Minstens toestemming van alle ouders voor je er aan begint zou ik zeggen. Tenzij de juf enkel in beeld komt.

        Comment


        • #5
          Re: ip-camera's gebruiken als webcam in klas

          Het is geen camerabewaking, ook hebben de ouders in het begin van het schooljaar allen een document getekend dat er beeldmateriaal genomen mag worden ...
          Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

          Comment


          • #6
            Re: ip-camera's gebruiken als webcam in klas

            Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
            Het is geen camerabewaking, ook hebben de ouders in het begin van het schooljaar allen een document getekend dat er beeldmateriaal genomen mag worden ...
            Dat slaat meestal alleen op een foto op de website of in de administratiesoftware. Jouw kind in beeld zien blunderen tegenover alle andere ouders lijkt mij een geweldige ervaring. NOT!
            Toch maar toelating vragen en goed kijken waar de bestanden naartoe gaan.

            Ip-camera vragen bandbreedte, digitaal lesgeven en tweeweg (uploadsneleheid is veel lager dan download in de meeste gevallen) communicatie is stressvol, alles hangt dus af van de internetverbinding. Even rap googelen leert dat niet alle cam's zomaar werken, de grafische kaart moet alles kunnen verwerken, etc.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: ip-camera's gebruiken als webcam in klas

              Als het maar voor "soms" is, zou ik gewoon een laptop met ingebouwde camera gebruiken en het zo oplossen ipv vaste camera's installeren.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: ip-camera's gebruiken als webcam in klas

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Jouw kind in beeld zien blunderen tegenover alle andere ouders lijkt mij een geweldige ervaring. NOT!
                De kinderen zien de juf ... de juf ziet de kinderen in hun kringmoment. De ouders zien hier niets van. Ook is de internetverbinding sterk genoeg :-)
                Je kan het wat vergelijken met bednet andersom.

                Voor diegene die er iets aan hebben. Ik heb eens getest met manycam, hier kan je verschillende bronnen toevoegen en combineren.
                Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

                Comment


                • #9
                  Re: ip-camera's gebruiken als webcam in klas

                  Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
                  De kinderen zien de juf ... de juf ziet de kinderen in hun kringmoment. De ouders zien hier niets van. Ook is de internetverbinding sterk genoeg :-)
                  Je kan het wat vergelijken met bednet andersom.

                  Voor diegene die er iets aan hebben. Ik heb eens getest met manycam, hier kan je verschillende bronnen toevoegen en combineren.
                  Let toch goed op de wet! Een dokument getekend in het begin van het jaar zal nu in twijfel getrokken kunnen worden (toelating is in een totaal andere context gegeven). Ik ben ook verantwoordelijk voor beeldbewaking op een bedrijf, en kan je verzekeren dat het geen lachertje is, en je je zeer goed moet indekken. Hoe goed bedoelt ook, wees voorzichtig! En, vergeet ook niet dat je persoonlijk aansprakelijk gesteld kan worden! Hou altijd rekening met worst-case scenario's.

                  Comment

                  Working...
                  X