Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A Final Pose

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] A Final Pose

    Fotograferen waar anderen bij wijze van spreken over struikelen, begint me steeds meer te interesseren.



    Alvast bedankt voor de belangstelling.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: A Final Pose

    Zeer knappe uitsnede met heel mooi tinten in een goede vlakverdeling
    Groeten Andre

    Comment


    • #3
      Re: A Final Pose

      volg bovenstaande, zeer knap beeld!

      Comment


      • #4
        Re: A Final Pose

        Mooi kleurverloop in deze. Knap beeld.
        https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

        Comment


        • #5
          Re: A Final Pose

          Oorspronkelijk geplaatst door TomVdP Bekijk bericht
          Mooi kleurverloop in deze. Knap beeld.
          Allereerst eens met bovenstaand commentaar.

          Mooie en goede opgave voor fotografen om de schijnbaar onopvallende zaken over het voetlicht te brengen.
          Eenmaal uit hun normale context gehaald worden het bijzondere plaatjes
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: A Final Pose

            Goed het detail hier uit de natuur geplukt Johan
            De licht en kleurschakeringen in het water werken hier heel goed mee
            Zou het waarschijnlijk, vermoed ik, ook goed doen in een zw-wt omzetting

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: A Final Pose

              ik vind het beeld niet speciaal of apart....Wel de gedachtegang achter je fotografie Johan....waarschijnlijk bedoel je dat struikelen niet letterlijk, maar eerder een opname die niemand
              niet zou maken (laat staan zien...) en daar leer ik dan weer uit ....bedankt...

              Groetjes
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: A Final Pose

                Een mens kan leren zien, zijn hele leven lang en de natuur bestaat uit meer dan landschappen. Het doet me deugd je intro te lezen en wekt mijn nieuwsgierigheid naar je volgende opnames !
                Prachtig licht en kleurnuances in deze foto en waar de tak als hinderlijk (dikwijls hier wordt omschreven) wordt ervaren draagt deze bij aan de compo en de inhoud (dikwijls van toepassing)
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: A Final Pose

                  Simpele dingen, waar je toch weer iets moois van maakt ! Steeds verrijkend om te zien.

                  Comment


                  • #10
                    Re: A Final Pose

                    Bedankt voor alle reacties.
                    @ Sieg : Ik heb het bekeken, (nog sterker ik was zo begonnen) maar z/w had voor mij niet het beoogde effect.
                    Van het viezige zompige, naar het frisse wit/blauw, is toch wat anders dan van donker naar licht. Maar de volgende is een z/w , hoor.
                    @ Freddy: Geen probleem als je het niet bekoort, maar ik ben toch bang dat je in de toekomst nog meer gaat leren.
                    Ik ga de grote zichten zeker niet vaarwel zeggen, maar dit is voor mij een welkome variatie, en zeker een leuk leerproces. En wat is er leuker dan een uitdaging !
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: A Final Pose

                      Ik begrijp de bedoeling van de foto maar ben er niet kapot van. Vind het kleurverloop wel leuk maar mis toch een beetje spanning persoonlijk... misschien moet ik nog wat rijpen voor dit soort minimalistisch werk 🤔
                      de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                      Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: A Final Pose

                        Mooi met die kleurvlakken en die tak die ook dezelfde richting volgt en het geheel is zeer passend voor in dat vierkante formaat
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: A Final Pose

                          Mooi detail waar velen gewoon aan voorbij lopen. Gewoon een takje en toch een mooi beeld.

                          Comment

                          Working...
                          X