Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstellen/vervangen CPU-connector op Nikon AF-mount

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herstellen/vervangen CPU-connector op Nikon AF-mount

    Hallo,

    ik kreeg een tijdje geleden enkele lenzen van een familielid met het doel om die voor deze persoon te verkopen. 1 ervan is een Nikon 85mm 1.8 AF. Toen ik deze in mijn D7100 schroefde om te testen, zag ik dat de autofocus niet werkte. Bleek dat het stuk van de mount waar de cpu-connectors in zitten gebarsten. Ik heb deze barst voorzichtig gedicht met superlijm en het houdt goed, maar de connectie zat duidelijk nog altijd niet goed. Heb dat stuk van de mount daarna verwijderd en de connecties getest (5 in totaal) en connector 3 en 4 geven geen contact. 1, 2 en 5 wel.

    Voor de duidelijkheid een foto van het stukje waar het om draait: https://photos.app.goo.gl/FsKeGiwY9NyYG3EH6

    Enig idee of dit nog te herstellen is? Indien niet, kan ik enkel de connectors bestellen? Ik vermoed dat de chip zelf nog intact is, maar ik zie geen niet-destructieve manier om dit uit elkaar te halen. Iemand hier ervaring mee?
    Last edited by DenialofService; 24 april 2020, 19:51. Reden: Titel aangepast

  • #2
    Re: Herstellen/vervangen CPU-connector op Nikon AF-mount

    Zo te zien is dit van een schroevendraaierlens en bij zo'n lens ben ik eens het koppelstukje tussen camera en lens kwijt geweest. Bijna onzichtbaar maar dan zit de koppeling dieper in de lens en de koppeling is dan geen gleuf maar net zoals de body.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment

    Working...
    X