Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Berichtgeving: Sterke toename van aantal roofvogels in Vlaanderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Berichtgeving: Sterke toename van aantal roofvogels in Vlaanderen

    Net een mooi stukje vaderlandse journalistiek onder de titel: Sterke toename van aantal roofvogels in Vlaanderen



    Met een illustratie van een woestijnbuizerd die enkel in Amerika voorkomt

  • #2
    Re: Berichtgeving: Sterke toename van aantal roofvogels in Vlaanderen

    Tjah, HLN hé .... dat zegt al genoeg

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Berichtgeving: Sterke toename van aantal roofvogels in Vlaanderen

      De foto komt van dit filmpje.

      Video toont hoe kuikentje van slechtvalk ter wereld komt in de Walburgatoren in Oudenaarde

      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Berichtgeving: Sterke toename van aantal roofvogels in Vlaanderen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        De foto komt van dit filmpje.

        Video toont hoe kuikentje van slechtvalk ter wereld komt in de Walburgatoren in Oudenaarde

        https://www.hln.be/oudenaarde/video-...arde~a2753d13/
        Ze hebben de foto intussen aangepast Eerst was een foto van een Woestijnbuizerd te zien met zijn typische roodbruine vleugels. Wel mooi die video

        Comment


        • #5
          Re: Berichtgeving: Sterke toename van aantal roofvogels in Vlaanderen

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          De foto komt van dit filmpje.

          Video toont hoe kuikentje van slechtvalk ter wereld komt in de Walburgatoren in Oudenaarde

          https://www.hln.be/oudenaarde/video-...arde~a2753d13/
          Is inderdaad ondertussen een andere foto, ze zullen de fout ingezien hebben

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Berichtgeving: Sterke toename van aantal roofvogels in Vlaanderen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Is inderdaad ondertussen een andere foto, ze zullen de fout ingezien hebben

            grts
            Sieg
            Of ze hebben ondertussen een gepastere foto gevonden? [emoji6]
            Ik heb de eerste versie niet gezien, kan dus ook niet zeggen welke tekst onder de foto stond.
            Vaak staat er iets van “illustratie ...”
            Maar het maakt niet uit, het is dus opgelost. [emoji6]

            Klopt dat ze vaak mis zijn.
            Vorige week een artikel over werken op de Mechelsesteenweg in Kortenberg maar met een foto van de Mechelsesteenweg in Herent.
            Mensen die niet alles lezen kunnen dan onterecht denken dat ze moeten omrijden op de verkeerde plaats.
            Last edited by VerSeg; 25 april 2020, 05:01.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Berichtgeving: Sterke toename van aantal roofvogels in Vlaanderen

              Inderdaad meer en meer roofvogels te zien op mijn dagelijkse rondje door de velden. Gisteren nog een boomvalk, machtig mooi. Enkel rode wouw komt hier niet voor, die zie ik enkel in de Ardennen.

              Comment


              • #8
                Re: Berichtgeving: Sterke toename van aantal roofvogels in Vlaanderen

                Dat is toch al vele jaren aan de gang. Ik zie er bijna op paaltjes langs de autostrade zitten. Ze zijn er zo vaak dat je eigenlijk verwacht ze daar te zien. Soms zelfs op de vangrails of verkeersborden. Ook meer vossen (die meestal wel overreden). En reigers die zijn overal te vinden. Vroeger (jaren '70-'80) was dat iets speciaals. Nu zitten die op de pechstrook langs de brusselse ring met 3-4 bij elkaar. Ook ooievaars bovenop de lichten van de E40 in het trekseizoen.

                Voor mij is dat prima. Nu nog van die palen zetten zoals langs de autowegen in het vroegere Oost-Duitsland.

                Comment


                • #9
                  Re: Berichtgeving: Sterke toename van aantal roofvogels in Vlaanderen

                  Ik heb hier thuis al 2 keer een sperwer met prooi voorbij zien vliegen. Die gebruikt de aanbelandende beek als "snelweg" om zo stealth mogelijk te werk te gaan. De eerste keer stond ik in mijn in het verlengde van de beek en maakte 'm rechtsomkeer. Spijtig genoeg had ik geen fototoestel bij de hand om dat moment vast te leggen - als dat al zou lukken...

                  Comment

                  Working...
                  X