Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ipad 3 waardeloos geworden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ipad 3 waardeloos geworden

    Ik heb hier nog een perfect werkende ipad 3. Al is perfect werkende eigenlijk niet juist want ik kan er geen enkele app meer op installeren of upgraden wegens te oud. Met andere woorden hij is klaar voor de vuilbak. Ale dat is wat apple zou willen. Is er nu echt geen mogelijkheid om deze alsnog te upgraden naar een hogere ios versie zodat ik deze verder kan gebruiken?
    Ik heb hier al zitten lezen over jailbreaken op internet maar dat zou tegenwoordig ook niet meer lukken.

    Is toch zonde dat zo een duur apparaat na enkele jaren niet meer bruikbaar is ?

    Vorig jaar heb ik dan maar een samsung tablet gekocht maar ook niet het laatste nieuwe model. Nu krijg ik ook al de melding dat bepaalde apps er niet op draaien. Dus samsung is van hetzelfde bedje ziek. Ze vinden het blijkbaar normaal dat je om de 2 a 3 j een nieuwe tablet koopt

    Ik heb hier een 2e tablet nodig voor de zoon zijn schoolwerk op te kunnen doen, is er nu echt geen mogelijkheid om die apple te upgraden?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: ipad 3 waardeloos geworden

    Ter informatie: Ik ken niets van die Appelen maar ik heb hier een Ipad 3 mini van mijn zoon en die werkt nog perfect ... IOS 12 wordt trouwens nog regelmatig gepatcht ... dat schijnt wel het laatst OS the zijn dat daarop werkt.

    Comment


    • #3
      Re: ipad 3 waardeloos geworden

      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Ik heb hier nog een perfect werkende ipad 3. Al is perfect werkende eigenlijk niet juist want ik kan er geen enkele app meer op installeren of upgraden wegens te oud. Met andere woorden hij is klaar voor de vuilbak. Ale dat is wat apple zou willen. Is er nu echt geen mogelijkheid om deze alsnog te upgraden naar een hogere ios versie zodat ik deze verder kan gebruiken?
      Ik heb hier al zitten lezen over jailbreaken op internet maar dat zou tegenwoordig ook niet meer lukken.

      Is toch zonde dat zo een duur apparaat na enkele jaren niet meer bruikbaar is ?

      Vorig jaar heb ik dan maar een samsung tablet gekocht maar ook niet het laatste nieuwe model. Nu krijg ik ook al de melding dat bepaalde apps er niet op draaien. Dus samsung is van hetzelfde bedje ziek. Ze vinden het blijkbaar normaal dat je om de 2 a 3 j een nieuwe tablet koopt

      Ik heb hier een 2e tablet nodig voor de zoon zijn schoolwerk op te kunnen doen, is er nu echt geen mogelijkheid om die apple te upgraden?

      mir

      Mijn kleindochter gebruikt hier nog steeds mijn Ipad Air, eerste versie van 2014. Werkt nog steeds feilloos, is vorige week nog bijgewerkt met de laatste software en installeert nog alle apps. Alleen de batterij moet elke dag bijgeladen worden.

      Comment


      • #4
        Re: ipad 3 waardeloos geworden

        Ik heb hier nog een oude iPad2, die niet verder kon dan iOS 9.3.5. Maar wordt nog gebruikt door mijn vrouw, o.a. om te Facetimen.
        Destijds bij een vergelijkende test had dit toestel volgens de onderzoekers maar één nadeel: het ging niet kapot!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: ipad 3 waardeloos geworden

          Hoe lang denk je dat een Android foon of tablet updates krijgen ?
          Die iPad 3 is op de markt gekomen in 2012 : ik denk dat je na 8 jaar niet veel reden meer hebt om te eisen dat de nieuwste software er nog op zal draaien...

          Met iOS mag je ervanuit gaan dat je 5 jaar redelijk safe zit qua updates naar de nieuwste software. Bij Android denk ik dat het na 18 à 24 maanden al game over is.

          Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je er niets meer mee kunt doen.
          Last edited by Kaneda; 22 april 2020, 07:14.
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: ipad 3 waardeloos geworden

            Laatste update is 9.3.5 dacht ik . Dus jullie vinden dat blijkbaar normaal dat een toestel na 5 jaar reeds geen updates meer krijgt en de apps geleidelijk aan niet meer werken omdat ze een update nodig hebben en die niet lukt omdat het toestel verouderd is.

            Stel je voor dat je een auto koopt en na 5 jaar er niet meer mee kan rijden omdat de software verouderd is
            Ik vind dat toch overdreven, zet iedereen aan om ne nieuwe te kopen en zijn oude weg te gooien. A ja wacht deze wordt netjes gerecycleerd . Dus om de 5 jaar moet je 750 euro voorzien voor zo een nieuw speeltje ?

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: ipad 3 waardeloos geworden

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Dus jullie vinden dat blijkbaar normaal dat een toestel na 5 jaar reeds geen updates meer krijgt en de apps geleidelijk aan niet meer werken omdat ze een update nodig hebben en die niet lukt omdat het toestel verouderd is.
              De iPad 3 werd gelanceerd in maart of april 2012, ondertussen al 8 jaar geleden, niet 5. Ik hoop dat je die niet 5 jaar geleden aan de volle prijs hebt gekocht, want dan hebben ze je flink liggen gehad...
              Een auto zal na 5 jaar natuurlijk nog perfect rijden, maar updates voor je GPS of motormanagement zullen na x aantal jaar ook worden afgebouwd. Dat is zo met alles. Koop een nieuwe computer en volgende week is hij al verouder, bij manier van spreken. IT is iets dat enorm snel evolueert en daar is nu eenmaal niets aan te doen.
              Last edited by Kaneda; 22 april 2020, 09:42.
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: ipad 3 waardeloos geworden

                Ja it evolueert, maar zelfs apps die er al jaren opstaan werken plots niet meer en daar heb ik het moeilijk mee. Ik vind het gewoon zonde dat ze een mooi apparaat plotseling onbruikbaar is geworden omdat ze bepaald hebben dat ook geinstalleerde apps niet meer kunnen werken, op enkele uitzonderingen na natuurlijk.

                Dus zal hem dan maar terug in de kast leggen waar hij al 2 jaar ligt

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: ipad 3 waardeloos geworden

                  Maar dat is misschien al ietsje duidelijker wat je nu vertelt.
                  Mogelijk zijn de apps ge-wel updatet maar vereisen die een recentere versie IOS dan 9.3.5.
                  Het zelfde heb je voor bij Android, maar bijvoorbeeld ook bij Windows.
                  En als je het over autos wil hebben, als diesel auto's pré euro 6 vanaf morgen niet meer de straat opmogen, puur hypothetisch dan, staan er overmorgen veel auto's stil.

                  Comment


                  • #10
                    ipad 3 waardeloos geworden

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Laatste update is 9.3.5 dacht ik . Dus jullie vinden dat blijkbaar normaal dat een toestel na 5 jaar reeds geen updates meer krijgt en de apps geleidelijk aan niet meer werken omdat ze een update nodig hebben en die niet lukt omdat het toestel verouderd is.
                    Draai de rollen eens om, waarom houden ze apps niet compatibel met oudere versies van OS?
                    Het zijn vooral de apps die de beperkingen hebben.

                    Stel je voor dat je een auto koopt en na 5 jaar er niet meer mee kan rijden omdat de software verouderd is
                    Ik vind dat toch overdreven, zet iedereen aan om ne nieuwe te kopen en zijn oude weg te gooien. A ja wacht deze wordt netjes gerecycleerd . Dus om de 5 jaar moet je 750 euro voorzien voor zo een nieuw speeltje ?

                    mir
                    Kan jij een perfect rijdende Euro 3 of Euro 4 wagen upgraden om Gent binnen te mogen?
                    Dat gaat dan niet om een toestel van 500 of 750€ maar om tienduizenden Euro’s. [emoji6]

                    Erger nog, zelfs als het kan dan mag het niet.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: ipad 3 waardeloos geworden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      De iPad 3 werd gelanceerd in maart of april 2012, ondertussen al 8 jaar geleden, niet 5. Ik hoop dat je die niet 5 jaar geleden aan de volle prijs hebt gekocht, want dan hebben ze je flink liggen gehad...
                      Een auto zal na 5 jaar natuurlijk nog perfect rijden, maar updates voor je GPS of motormanagement zullen na x aantal jaar ook worden afgebouwd. Dat is zo met alles. Koop een nieuwe computer en volgende week is hij al verouder, bij manier van spreken. IT is iets dat enorm snel evolueert en daar is nu eenmaal niets aan te doen.
                      Eigenlijk zou het toch moeten kunnen vind ik, het is maar software uiteraard
                      Bij een pc kan je ook tientallen jaren de nieuwste versie erop zetten, zolang de pc het maar aan kan
                      Maar daar zal bij zo'n phone of tablet het probleem wel zitten, de hardware die het niet meer aankan

                      We leven nu eenmaal in een wegwerpmaatschappij tegenwoordig, en dat wordt steeds maar duidelijker
                      En dan klaagt men dat vroeger alles vervuilender was

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: ipad 3 waardeloos geworden

                        Voor de prijs van een ipad heb je ook een macbook air, die zal veel langer meegaan. De mijne draait al mee sinds 2014, en doet het nog altijd OK.

                        Waar je hier over klaagt is "built in obsolence". Gebeurt niet alleen bij informatica, maar bij alle elektrische/elektronische toestellen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: ipad 3 waardeloos geworden

                          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                          Voor de prijs van een ipad heb je ook een macbook air, die zal veel langer meegaan. De mijne draait al mee sinds 2014, en doet het nog altijd OK.
                          Een Macbook Air voor 389 euro ? Waar ?
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #14
                            Re: ipad 3 waardeloos geworden

                            Een macbook air ; macbook pro en zelfs een imac heb ik allemaal gehad, maar ben terug naar windows over gestapt. Een tablet vind ik handig om eens snel wat berichten op te lezen en eens de digitale krant op te lezen.

                            Ik gebruik nu iets meer dan een jaar een samsung tablet en vind een ipad als tablet toch wel prettiger om op te werken.

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: ipad 3 waardeloos geworden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Een Macbook Air voor 389 euro ? Waar ?
                              Je moet uiteraard niet het goedkoopste model nemen hé
                              Maar neem een ipad pro 4G+wifi en een deftige opslagcapaciteit

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X