Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betaalbaar nieuwe deuren laten steken /evt schilderskit deuren ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Betaalbaar nieuwe deuren laten steken /evt schilderskit deuren ?

    In de aldi hebben ze houtlak verf, ik was eerst van plan mijn oude deuren in lichtgrijs te schilderen en nieuwe klinken op te steken.

    Mijn oude deuren hebben van die ouderwetse langwerpige klinken en zijn totaal niet mooi meer, zie

    Image IMG-20200418-164339-0-2 hosted in ImgBB

    Image IMG-20200418-164416-9-2 hosted in ImgBB



    Daardoor zitten er telkens per slot bovenaan en onderaan 4 gaten in het hout geboord, kan die moeilijk dichten met vulsel denk ik
    Ik heb liever minimalistische klinken (een slot erin is zelfs niet nodig, want wordt nooit gesloten, maar zit waarschijnlijk in elke deur).

    Ik hoor dat veel mensen goedkope witte schilderskit deuren kopen, maar ik vermoed dat dit niet zal lukken met onderstaande afmetingen gezien deze allemaal verschillen ?

    Slaapkamer 1 : 201.5 x 80,8cm
    Slaapkamer 2 : 201.5 x 81,2cm
    Slaapkamer 3 : 200.3 x 81.3cm
    WC : 201.6 x 82cm
    Badkamer : 201.5 x 82.2cm
    Electriciteitskot : 2m38.3 x 94.5 (89.5 indien deurlijsten behouden worden)
    Keuken : 200 x 83.3cm
    Living : dubbele deur : links 201.2 x 82.3 cm (84cm met middenstuk over deuren) + rechts 201.2 x 82.2cm (84.5cm met middenstuk over deuren)

    Welke firma's zouden dit betaalbaar plaatsen ?
    Indien goedkope schilderdeuren hadden gepast kon ik ze zelf kopen en bvb iemand van Twizzi of Listminute zoeken die deze kan plaatsen.
    Betreft de vloer in mijn kleine gang zal ik ook wat moderne tegels laten plaatsen, daar heb ik ook geen ervaring mee.
    Last edited by KevinVdd; 18 april 2020, 16:08.

  • #2
    Re: Betaalbaar nieuwe deuren laten steken /evt schilderskit deuren ?

    Als je de deuren toch opnieuw moet schilderen dan is het geen probleem om de overtollige gaten dicht te plamuren.
    Het slot kan blijven zitten, en je kan dan nog altijd het gat voor de sleutel dichtmaken.
    Rond de klink zet je dan een rond plaatje (of een ander ontwerp dat bij de klink past).
    Voor de deuren met glas kan je het glas ook (laten) vervangen door een plaat zodat er geen licht meer door komt (als je er schilderdeuren in zet dan komt er ook geen licht door).
    Last edited by Black B@ndit; 18 april 2020, 16:15.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Betaalbaar nieuwe deuren laten steken /evt schilderskit deuren ?

      Vind ik ook & als je er echt topdeuren van wil maken; mooi voorbewerken en spuiten met autolak !

      Comment


      • #4
        Re: Betaalbaar nieuwe deuren laten steken /evt schilderskit deuren ?

        Deze deuren kan je perfect opkuisen mits wat werk

        Comment


        • #5
          Re: Betaalbaar nieuwe deuren laten steken /evt schilderskit deuren ?

          Welk voordeel zou een goedkope schilderdeur hebben tegenover deze?
          Je moet ze beiden behandelen en alles vervangen gaat u meer tijd en geld kosten dan hier enkele gaatjes dichten.
          En bij nieuwe deuren vermoedelijk ook nieuwe omlijsting (kwestie van scharnieren) en mogelijks ook weer wat werk om uw muren in orde te brengen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Betaalbaar nieuwe deuren laten steken /evt schilderskit deuren ?

            Kleine gaatjes opvullen met Hupa (kneedbaar hout) dan schuren en dan superfijne vette plamuur erover, na harden weer afschuren en best met nat schuurpapier met een fijne korrel.
            Schilderen met kwaliteitsverf met de rol.
            Spuiten in huis raad ik ten zeerste af, ongezond en brandgevaarlijk.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Betaalbaar nieuwe deuren laten steken /evt schilderskit deuren ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Spuiten in huis raad ik ten zeerste af, ongezond en brandgevaarlijk.
              De meeste binnendeuren kan je gemakkelijk uit de scharnieren heffen, dan kan al het "vuile werk" aan de deur zelf al ergens anders gedaan worden.
              En als de verf in huis wordt gebruikt, dan is het best om een verfsoort te kiezen die met water verdund wordt, die is milieuvriendelijker, onbrandbaar en een stuk minder slecht voor de gezondheid in de woning dan verf waarvoor thinner nodig is.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X