Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tuincentra....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tuincentra....

    Die mogen open.
    Dus, volgens mijn logica mag ik ergens naartoe om foto's te trekken, dus ook een niet-essentiele verplaatsing.

    Correct?
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: Tuincentra....

    Logica en regeringsbesluiten staan héél ver uit elkaar is gebleken

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Tuincentra....

      De tuin perfect in orde houden is voor veel mensen een essentiële zaak.

      Ik ben net terug van een fietstochtje (ongeveer 40km), en onderweg had ik er op een bepaald ogenblik spijt van dat ik mijn fotomateriaal niet bij had.
      Er zaten een aantal oranjetipjes op een andere soort bloem dan de pinksterbloem (roze bloemetjes, ik weet niet hoe die heten).

      Maar tijdens zo'n fietstrip sleur ik niet graag een heleboel fotomateriaal mee, want als ik daarvoor een camerabody met een macrolens en/of een telelens mee moet sleuren dan wordt dat veel te zwaar (de macrolens die ik heb is een Sigma 180mm f2,8 en de telelens die ik zou kunnen meenemen is de Canon 100-400, dat is wat teveel om mee te sleuren).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Tuincentra....

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        r een camerabody met een macrolens en/of een telelens mee moet sleuren dan wordt dat veel te zwaar (de macrolens die ik heb is een Sigma 180mm f2,8 en de telelens die ik zou kunnen meenemen is de Canon 100-400, dat is wat teveel om mee te sleuren).
        Gewoon een fietstas met wat padding erin en het gesleur is voorbij of een fietstas waar je fototas in kan. Vaak toch nog lichter dan een fietstas met flessen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Tuincentra....

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Gewoon een fietstas met wat padding erin en het gesleur is voorbij of een fietstas waar je fototas in kan. Vaak toch nog lichter dan een fietstas met flessen.
          Met de auto rijden mag alleen voor essentiële verplaatsingen.
          Onze auto's staan trouwens al een maand stil, wij doen normaal ook alle verplaatsingen binnen een straal van 10 km met de fiets.

          Je mag nog altijd fietsen, lopen en stappen zonder opgave van reden en over tijd en afstand zijn er geen vaste regels.
          Wij vermijden drukke trajecten waar je in feite geen 1,5m afstand kan houden, daarom moet je wat verder van de stad "doorsteken".
          Ik ben nog nooit tegengehouden door de politie met de fiets .

          Met de fiets is het fotomateriaal minder zwaar dan te voet en je geraakt overal.
          Soms komt de camera niet uit de fietstas, maar een vlinder, vogel of landschapje onderweg is meegenomen.
          Daar heb ik ook nog geen opmerking over gekregen, ik hoop dat dat zo blijft.

          Wie gewoon is met een statief in een hut te zitten kan dat natuurlijk niet meer.

          Comment


          • #6
            Re: Tuincentra....

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Onze auto's staan trouwens al een maand stil, wij doen normaal ook alle verplaatsingen binnen een straal van 10 km met de fiets.
            Hopelijk starten die auto's nog, ik heb pas nog een buurman geholpen toen de accu van zijn auto leeg was (het is een 20 jaar oude auto en die had 14 dagen stil gestaan, hoe oud de accu is, dat weet niemand).
            Daardoor heb ik de Ultimate Speed "powerbank starthulp" die ik vorig jaar bij Lidl had gekocht eens kunnen testen.
            Gewoon aansluiten op de auto accu en een paar seconden later kon de auto gestart worden (veel gemakkelijker dan startkabels, want dan moet je er eerst een andere auto naast zetten).

            Tijdens de fietstochtjes vermijd ik ook de drukste routes, ik woon naast de vaart, maar het jaagpad vermijd ik nu omdat het vrij smal is en veel te druk, daardoor is het dikwijls onmogelijk om voldoende afstand te houden.
            Misschien moet ik ook zo'n fiets in elkaar knutselen https://www.youtube.com/watch?v=vZFDNR9V5Nc
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Tuincentra....

              De redenen om tuincentra's en doe het zelf zaken te openen, zijn deels ook ingegeven door de mensen "iets om handen" te geven. De verplaatsingen daarheen zijn toegelaten. En vallen dan ook onder essentiele verplaatsingen. Economisch is het ook geen slechte zaak natuurlijk.
              Als de rest blijft zoals het is, dus nee, een foto-uitstapje met de auto is er niet bij. Dat is een kronkeltje dat we als fotograven wel zouden willen, maar stel je voor...
              En ik fiets ook veel, mijd absoluut de jaagpaden tijdens de drukke momenten, maar ik besef wel dat autorijden veiliger is op besmettingsgebied. Enkel het tanken is risicovol, maar dat doe ik met handschoenen en reinigingsgel, voor ik terug instap.

              Comment


              • #8
                Re: Tuincentra....

                Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                Die mogen open.
                Dus, volgens mijn logica mag ik ergens naartoe om foto's te trekken, dus ook een niet-essentiele verplaatsing.

                Correct?
                Neem nu die man die in Nederland werkt, hij mag de grens over omdat hij daar werkt. Maar kreeg een boete omdat hij op de terugweg in Nederland gewinkeld had. Bij een ander geval krijgt een vrouw te horen dat ze geen pudding gratis mag uitdelen omdat dat onder onnodige verplaatsing valt. Rond dezelfde tijd rijd de politie naar Van Ranst om deze te bedanken, valt dat dan ook niet onder onnodige verplaatsing? Logica??

                --
                mlap.
                T.T.

                Comment


                • #9
                  Re: Tuincentra....

                  Maar waar gaat het nu over? Reden zoeken om toch buiten te komen? Dat gaat toch in tegen de basisregel dat we besmettingen moeten voorkomen, door zoveel mogelijk in ons kot te blijven. Het zijn crisitijden, beleidsmensen hebben het héél zwaar, iedereen heeft kritiek, en velen denken dat ze het beter kunnen regelen. Er zijn natuurlijk altijd situaties zoals hierboven aangehaald, maar dat zijn uitzonderingen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tuincentra....

                    Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                    Neem nu die man die in Nederland werkt, hij mag de grens over omdat hij daar werkt. Maar kreeg een boete omdat hij op de terugweg in Nederland gewinkeld had. Bij een ander geval krijgt een vrouw te horen dat ze geen pudding gratis mag uitdelen omdat dat onder onnodige verplaatsing valt. Rond dezelfde tijd rijd de politie naar Van Ranst om deze te bedanken, valt dat dan ook niet onder onnodige verplaatsing? Logica??

                    --
                    mlap.
                    T.T.
                    Dat is wel logisch want door naar de winkel te gaan komt hij buiten de "silo's" van zijn gezin en zijn werk en kan het virus verder verspreid worden.
                    Bovendien zijn de landsgrenzen nu belangrijke barrières voor het virus.
                    Dit is ook één van de achterliggende redenen waarom men soepel is met fietsen, (nog) niet iedereen doet dat en het overgrote deel komt daarmee niet buiten de eigen streek.

                    Zoals ik kan zien op het platteland is er voor autorijders eigenlijk ook geen vuiltje aan de lucht. Ze zijn zo gewoon dat ze voor het minste 10 km moeten rijden, ze kunnen nog altijd eerst voor een brood gaan, dan nog eens naar de beenhouwer en vanaf vandaag in de namiddag voor plantjes en tegen s'avonds voor nog wat verf. En morgenvroeg pistolekes ...

                    In vergelijking met bv Spanje en Frankrijk (1 keer per dag voor 1 uur binnen 1 km) mogen we nog niet klagen.

                    Ik kan hier ook een zaag gaan spannen omdat we niet naar ons huis in de Ardennen mogen, maar de regels zijn voor iedereen gelijk, maak er het beste van.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tuincentra....

                      Nog zoiets, ik heb als hobby, buiten fietsen en fotografie, een "hothatch" waar ik regelmatig mee op circuit ga. dit daargelaten, het gaat over dat mijn wagen nu zeer vuil is. Aangezien ik in een appartementsblok woon, moet ik deze ofwel in een wasbox wassen of door een wasstraat. Daarom de volgende vraag, waarom moeten deze gesloten blijven? Met wasboxen heb je voldoende afstand, en al helemaal, in een wasstraat, zo kan je toch niemand besmetten? En je zit dan nog alleen in de wagen...
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tuincentra....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                        Nog zoiets, ik heb als hobby, buiten fietsen en fotografie, een "hothatch" waar ik regelmatig mee op circuit ga. dit daargelaten, het gaat over dat mijn wagen nu zeer vuil is. Aangezien ik in een appartementsblok woon, moet ik deze ofwel in een wasbox wassen of door een wasstraat. Daarom de volgende vraag, waarom moeten deze gesloten blijven? Met wasboxen heb je voldoende afstand, en al helemaal, in een wasstraat, zo kan je toch niemand besmetten? En je zit dan nog alleen in de wagen...
                        Op gevaar van hier de volle laag te krijgen durf ik te stellen dat het wassen van een wagen geen enkele essentiële verbetering bijbrengt .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tuincentra....

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Op gevaar van hier de volle laag te krijgen durf ik te stellen dat het wassen van een wagen geen enkele essentiële verbetering bijbrengt .
                          Naar een tuincenter gaan ook niet....
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tuincentra....

                            Ik kan absoluut niet begrijpen hoe je auto wassen "essentieel" zou kunnen zijn.

                            Dat excuses zoeken om toch maar iets te kunnen doen dat anderen in gevaar brengt is waarom het zo lang duurt. Kijk naar Zweden en Asië. Daar doet men gewoon wat de overheid vraagt. Zonder achterpoortjes te zoeken, zonder toch maar zijn ding dat nergens essentieel voor is te doen. En daar is het beter en sneller onder controle.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tuincentra....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              Naar een tuincenter gaan ook niet....
                              Wat wil je nu eigenlijk bereiken?

                              Comment

                              Working...
                              X