Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji stopt met de X-E serie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji stopt met de X-E serie

    Als tevreden gebruiker van een fuji X-E2 keek al uit naar een X-E4 maar blijkbaar zal deze er niet meer komen. Fuji stop met de X-E serie .
    Misschien schaf ik me nog de X-E3 aan. Maar heeft er iemand een idee hoeveel een X-E2 body 2de hands nog waard zou zijn? Hoeveel zou ik er voor vragen zonder lens dus body only met originele batterij en eventuele extra batterij?

    mir
    Last edited by mir; 11 april 2020, 18:29.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Fuji stop met de X-E serie

    t Ja sommige dingen kunt ge snel verkopen andere dingen, zelfs al geef je 55% korting op de nieuwprijs, krijgt ge niet verkocht.
    Het aantal clicks spelen een rol,de ouderdom, de doos bij sommigen, velen vragen zelfs om de originele factuur (precies of dat dit een rol speelt in de prestaties van het toestel)

    Maar als je, net zoals ik trouwens, tevreden bent van de X-E2(s), waarom wil je dan een ander?
    Ik loop niet snel in die marketing kreten hoor, de foto's van een X-E3 zullen niet beter zijn dan de 2 hoor.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Fuji stop met de X-E serie

      Volgens chasseurs d'images is de tweedehandswaarde van een perfecte X-E2 (met standaardobjectief) 286 euro.
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Fuji stop met de X-E serie

        Met lader en batterij en een jaar waarborg is die te vinden voor 249€ en dat is dan nog niet de goedkoopste winkel.
        De laagste nieuwprijs zat op 378€ en 50€ cashback.
        Zonder waarborg mag je dan al tevreden zijn mocht je 200€ krijgen indien in goede staat.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Fuji stop met de X-E serie

          Persoonlijk dacht ik als ik er 150 euro voor zou krijgen ik al tevreden mag zijn. Inderdaad de foto's van een E3 gaan niet beter zijn dan van een E2. Maar je hebt wel meer Mega pixels op de E3 en dat kan wel eens van pas komen.

          Iets om over na te denken, ik best tevreden van de E2 en zijn foto's. Wel jammer dat er geen opvolger meer komt.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Fuji stopt met de X-E serie

            Vragen en krijgen is iets heel anders, bijkomend probleem is ook de huidige situatie.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Fuji stopt met de X-E serie

              Moderator Note: Ik ga deze vraag verplaatsen van ChitChat naar Cameras.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Fuji stopt met de X-E serie

                Het is inderdaad zonde als er geen opvolger zou komen. Maar als markt liever een SLR vorm wil...
                Langs de andere kant, het gaat enkel om de carrosserie : de X-T30 reeks wordt verder gezet en dit is aan de binnenkant identiek aan de X-E. Of de X-pro2/3 als je in de rangefinder-achtigen wil blijven.
                Last edited by Franciskine; 25 april 2020, 20:26.
                Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji stopt met de X-E serie

                  En de X-E2 is ondertussen verkocht en de X-E3 is besteld, hoop hier evenveel plezier aan te beleven.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji stopt met de X-E serie

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    En de X-E2 is ondertussen verkocht en de X-E3 is besteld, hoop hier evenveel plezier aan te beleven.

                    mir
                    Heel toffe kleine camera Mir, als de X-E form factor je aanspreekt gaat deze je zeker bevallen.
                    Strak en mooi toestel.
                    De joystick toevoegen was een goed idee en niet alleen voor het AF punt te verplaatsen maar ook voor het feit dat je meer plaats hebt om je duim te plaatsen, niet onbelangrijk voor zo'n kleine camera.
                    Eerste Fuji zonder D-Pad
                    Veel Plezier met je nieuwe camera :-)
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji stopt met de X-E serie

                      Met de X-E2 heb ik ongeveer 6 jaar gedaan, hoop minstens even lang te doen met de X-E3. Die joystick voor AF punt te kiezen lijkt me wel handig. Ik heb als standaard lens de 18-55. Welke prime lens zou ik me nog aan schaffen, iets plat zodat de camera makkelijk in een vest zak kan tijdens een wandeling .

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji stopt met de X-E serie

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Met de X-E2 heb ik ongeveer 6 jaar gedaan, hoop minstens even lang te doen met de X-E3. Die joystick voor AF punt te kiezen lijkt me wel handig. Ik heb als standaard lens de 18-55. Welke prime lens zou ik me nog aan schaffen, iets plat zodat de camera makkelijk in een vest zak kan tijdens een wandeling .

                        mir
                        De kleinste prime van Fuji is de 27mm pancake. Leuk en goed lensje ! De 18mm is ook heel compact anders.

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji stopt met de X-E serie

                          Helaas, vandaag bericht gekregen van paypal. Mijn geld wordt blijkbaar terug gestort, voor welke reden weet ik niet. Enige optie is nu camera X-E3 met 18-55 2.8 lens kopen. Maar ik heb mijn 18-55 2.8 lens nog van mijn X-e2. Hoeveel zou ik kunnen vragen voor een nooit gebruikte 18-55 2.8 die bij die x-e3 zal zitten ?

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji stopt met de X-E serie

                            Denk dat een nieuwe 18-55 tussen 350 en 400 euro moet kunnen opbrengen. Winkelprijs is ruim 650 euro, maar ze worden meestal in kit verkocht en dan zijn ze een stuk goedkoper.
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji stopt met de X-E serie

                              Bij Grobet in Antwerpen vragen ze voor een nieuwe 18-55 400 euro.

                              Comment

                              Working...
                              X