Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

    https://tweakers.net/nieuws/165774/n...l-offline.html
    De Nederlandse versie van de site is weliswaar offline, maar de Belgische en internationale versie zijn nog wel online. - ik denk niet dat die nog lang gaan bestaan - en wellicht neemt de "klant" nu een serieus risico.

  • #2
    Re: Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

    https://www.eglobalcentralnl.com/

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

      Moderator Note: Verplaatst van ChitChat naar Algemeen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        En u vindt invoerrechten ontduiken nog steeds de normaalste zaak van de wereld ?

        Comment


        • #5
          Re: Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

          site bestaat inderdaad nog.
          Als er bewezen is dat ze invoerrechten zouden ontdoken hebben, dan zullen ze hiervoor wel veroordeeld worden zeker.
          Maar de site is terug online, dus misschien berust alles op een misverstand.

          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            En u vindt invoerrechten ontduiken nog steeds de normaalste zaak van de wereld ?
            Waar heb ik dat ooit geschreven ?

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              En u vindt invoerrechten ontduiken nog steeds de normaalste zaak van de wereld ?
              Hou toch eens op de moraalridder te spelen zeg!
              Hoeveel handelaars doen dat niet, maar dan op een veel grotere schaal?
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

                Afwachten en zien wat er van komt. Zo'n onderzoeken hebben tijd nodig. Tot dan - geen cent van mij voor eglobalcentral. Er zijn andere leveranciers genoeg.

                Comment


                • #9
                  Re: Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                  Afwachten en zien wat er van komt. Zo'n onderzoeken hebben tijd nodig. Tot dan - geen cent van mij voor eglobalcentral. Er zijn andere leveranciers genoeg.
                  Iedereen koopt waar hij dat het beste vind hé.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

                    Ik heb op 3 mei Fuji X-E3 body besteld en betaald met paypal. Netjes een order bevestiging gekregen van eglobal en afwachten wanneer de body zal aankomen . Op 8 mei krijg ik van paypal een mailtje dat er een terugbetaling gebeurd is door eglobal. Het volledige aankoop bedrag zou terug gestort worden. En inderdaad vandaag 12 mei staan de centen terug op de rekening. Verkoop is dus niet door gegaan. Van eglobal geen mailtje gekregen , bij de terug betaling staat ook geen reden.

                    De website bestaat nog steeds en ik krijg nog steeds mails met aanbiedingen van hun.
                    Zou het toch over en uit zijn voor eglobalcentral ? We zullen het wel horen als er nog anderen zijn die ditzelfde ervaren.
                    Ik ze een mailtje gestuurd met de vraag waarom de bestelling niet door is gegaan maar nog geen antwoord op gekregen.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

                      Gelukkig heb je met PayPal betaald Mir

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Gelukkig heb je met PayPal betaald Mir

                        grts
                        Sieg
                        Ja dat was voor de veiligheid Maar het is Eglobal die zelf terug betaald heeft. Als het om fraude zou gaan zou Paypal dat dan niet melden ?

                        mir
                        Last edited by mir; 12 mei 2020, 21:26.
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Hou toch eens op de moraalridder te spelen zeg!
                          Hoeveel handelaars doen dat niet, maar dan op een veel grotere schaal?
                          Dus wanneer ik jou oplicht is dat normaal want anderen doen of proberen dat ook.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

                            Het FIOD zegt dat Eglobal en nog een andere webwinkel fraude gepleegd zou hebben met invoerrechten, ja toch?
                            Waarom laten ze dan alles zijn gang gaan? Kunt u mij dat even uitleggen?

                            WAT HEBBEN WIJ ALS CONSUMENT DAAR MEE TE MAKEN ????????????????????????

                            Doet dat je pijn soms?
                            Gaan we het dan hebben over de subsidies die vele bedrijven krijgen om te concurreren met andere bedrijven, ja?
                            Gaan we het dan hebben over de textiel die uit het zuiden van West-Vlaanderen en het noorden van Frankrijk hun fabrieken sloten om hetzelfde te gaan produceren in de lage loon landen?
                            Het kan me niks bommen wat bedrijven doen, als het voor mij goedkoper is zal ik daar kopen en heb er al mijn Fuji materiaal gekocht en juist niks mendalle problemen gehad wat sommigen hier ook beweren.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nederlandse OM haalt eglobalcentral offline wegens ontdoken invoerrechten

                              Ook maar eens mijn ervaring delen. :-)

                              Op 02/01/2021 een DJI Mini 2 drone besteld voor 511€ (dus zo'n 68€ goedkoper dan op amazon.de) en een Micro-SD kaartje van 13€. Leek me mooie deal. Was in stock en werd geleverd in 6-8 werkdagen. Collega's en vrienden hadden hier ook al besteld, dus why not?

                              10 dagen later (op 12/01) sturen ze een mail dat 'hun leverancier niet op tijd geleverd had en dat pas op 15/01 zal kunnen verstuurd worden'. Item was toch 'in stock' ?? Maar och, wat is nu 2 weken vertraging. Geen man overboord.

                              19/01/2021 krijg ik een mail dat mijn item 'in bulk' verzonden is vanuit Hong Kong. Beter laat dan nooit.

                              Op 20/01/2021 laat de tracking weten dat het al in het Brusselse depot van DHL zit en ze wachten op clearance van de douane: prima !

                              Op 22/01/2021 telefoon van DHL: De douane heeft 'vragen bij de opgegeven waarde door de verzender' en ze vragen om een factuur ter staving, wat ik prompt doorstuur. Op de door DHL bijgevoegde Airwaybill is het volgende te lezen: Battery for gimball, value: 19,50€ !!

                              Dus met andere woorden: Ze rekenen MIJ zogezegd de correcte BTW aan, die zij zullen betalen aan de Belgische staat (Ah ja want punt 17.1 in hun voorwaarden: Om het internationale kopen proces te vereenvoudigen, kiest eGlobal Central ervoor de controles die uitgevoerd worden bij duane inklaring te behandelen. Bij het kopen van producten via eGlobal Central, geeft u eGlobal Central toestemming voor de regelingen bij de douane namens u voor de producten in uw bestelling. Invoeren van producten uit het buitenland kan een gedoe zijn voor het merendeel van onze klanten. Wij organiseren dit proces voor u. Wij bezorgen u de goederen tot aan uw deur door de snelle lokaal scheepvaartverkeer. De vermelde prijzen op onze website zijn de definitieve prijzen, door het te betalen zullen de goederen geleverd worden tot aan uw deur. Zonder verborgen kosten en douane vertraging.).
                              En dan betalen ze aan de Belgische staat de 'verschuldigde BTW' op 19,50€. Juist ja.

                              Een boze mail naar eglobalcentral en dit is hun antwoord op 25/01/2021:
                              Beste Klant,
                              Bedankt voor je bericht.
                              De douane heeft je bestelling inderdaad in handen , gelieve de betaling die ze vragen te voldoen en me deze factuur door te sturen.
                              Wanneer deze betaalde factuur bij me is kan ik een terugstorting aanmaken voor je.
                              Het spijt ons dat je dit moet voorschieten , maar indien we dit afhandelen vanuit onze kant kan dit nog weken duren voordat je de bestelling aankrijgt.
                              Deze officiele factuur moet u naam, adres en parcelnummer bevatten.

                              Daar kon ik natuurlijk NIET mee akkoord gaan: ik moet eerst de BTW èn de DHL kosten betalen en dan maar hopen dat ze dat gaan terugbetalen?

                              Even later een bericht van DHL:
                              Na betaling van hetvolgende sturen ze het pakje verder naar mij:
                              138€ te weinig betaalde BTW
                              4€ invoerrechten
                              100€ (!!) DHL Dossierkosten
                              ------------------------------
                              242€ Wat de totale prijs van de drone op 753€ zou brengen. Juist ja...
                              Eglobalcentral zegt dan wel dat ze het gaan terugbetalen maar...

                              En eigenlijk wordt ik ongewild in verband gebracht met BTW-fraude. Neen dank u.

                              Een nieuw telefoontje naar DHL en die zeiden mij hetvolgende:
                              - Er waren op dat moment zo'n 250 pakjes in DHL Brussel met een belachelijk lage opgegeven waarde van Eglobalcentral geblokkeerd door de Douane.
                              - De vriendelijke dame wist me ook te vertellen dat hetzelfde probleem zich in Duitsland en Frankrijk voordeed met deze firma. En daar ging het -logischerwijze- om nóg méér dan 250 pakketjes.
                              - DHL heeft het account van de verzender (Alpha Trading, wellicht partner in crime van Eglobalcentral) geblokkeerd wegens massale fraude. Ze kunnen niet meer versturen via DHL

                              Er werd om een Paypal-terugbetaling verzocht, dat is in behandeling.

                              Dus... een verwittigd persoon is er 2 waard: bestellen aldaar KAN goed lopen maar... weet dat ze massaal frauderen. En dus kan het lelijk tegenvallen.
                              Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

                              Comment

                              Working...
                              X