Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

    Plus duidelijke uitleg hoe het zich vermenigvuldigd, en hoe ons afweer systeem zich gedraagt.

    Hoe kan het dat er meer mannen dan vrouwen doodgaan aan het #coronavirus? Dat heeft alles te maken met hoe hun #immuunsysteem werkt. Alles weten over de strijd die je lichaam aangaat met #corona? Hoogleraar immunologie Huub Savelkoul (Wageningen Universiteit) legt het uit in deze video.

  • #2
    Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

    Zeer informatief filmpje.

    Comment


    • #3
      Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

      Hmmm, niet alles geloven wat die Nederlanders schrijven hoor Geert
      Was deze persoon ook niet betrokken in de eerste keuze om voor groepsimmuniteit te kiezen ...
      Daar zijn ze toch snel van terug gekeerd, ook G.B. heeft trouwens snel zijn kar gekeerd weg van groepsimmuniteit

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

        Bedankt, inderdaad een duidelijk filmpje....

        Comment


        • #5
          Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

          Ja, en een in een van de meest getroffen Duitse gebieden heeft men een groepsimmuniteitsstudie gedaan ... ze kwamen aan het bedroevende en tevens alarmerende getal van 15% ... ver van de gezochte 70-80% om de boel voldoende af te remmen en te laten uitdoven. predicties vrezen dat het in de op dit ogenblik minder getroffen gebieden minder dan 1% riskeert te zijn. Proffen die nu met allerlei soorten theorieën komen opdraven hebben mogelijk een verborgen agenda. Er schijnt voorlopig geen hond te zijn die weet waarom 75% van de zieken mannen zijn en ongeveer even veel van de personen die ziek zijn, last hebben van obesitas ...

          Comment


          • #6
            Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

            Eentje om over na te denken: https://www.telegraaf.nl/video/91307...ermarkt-hangen
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

              De conclusie was:in niet goed geventileerde ruimtes etc..
              Wat ook meespeelt is het aantal virusdeeltjes dat noodzakelijk is om een infectie uit te lokken.Dit neemt af met de afstand.
              Bij ons hebben de meeste supermarkten airco.Kun je nu een discussie openen,of dit al dan niet virusdeeltjes gaat verspreiden.
              De meeste beperken hun aantal bij het binnenkomen,door hun winkelcarretjes te beperken in functie van de oppervlakte.
              Sommigen desinfecteren de handhaven,andere totaal niet.
              Maar de conclusie isLIJF IN JE KOT.
              Gebruik je gezond verstand,anders zit je er nog maanden mee.
              Toen ik ooit in een topc stelde:
              Doe wat men zegt,werd dit na een paar uur gesloten.
              Ik vrees dat dit topic hetzelfde lot gaat ondergaan.
              Maar het blijft een mogelijkheid om mensen te bereiken,hoe klein het impact ook mag zijn van BD,alles helpt.

              Comment


              • #8
                Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

                Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                Maar de conclusie isLIJF IN JE KOT.
                Gebruik je gezond verstand,anders zit je er nog maanden mee.
                Gelijk wat je doet hoor, we zitten er sowieso nog vele maanden mee
                Zolang er geen vaccin of geneesmiddelen zijn om dit virus te bestrijden zal het weerkeren.

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

                  Je moet wat optimist blijven.
                  Maar je hebt gelijk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

                    Misschien zouden ze in supermarkten een soort eenrichtingsverkeer moeten trachten in te voeren waar je op de koppen extra ruimte hebt om te kruisen waar je dan gangen kan overslaan of terugdraaien naar een gang waar je wat vergat ?
                    In mijn buurt zijn er bepaalde kleinere supermarkten waar de gangen ook nog supersmal zijn, mij niet meer gezien daar ...
                    Last edited by Frakske; 13 april 2020, 09:09. Reden: snel = smal
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Misschien zouden ze in supermarkten een soort eenrichtingsverkeer moeten trachten in te voeren waar je op de koppen extra ruimte hebt om te kruisen waar je dan gangen kan overslaan of terugdraaien naar een gang waar je wat vergat ?
                      In mijn buurt zijn er bepaalde kleinere supermarkten waar de gangen ook nog supersnel zijn, mij niet meer gezien daar ...
                      Allemaal regeltjes die in theorie goed zijn maar in praktijk niet werken voor hardleerse mensen.
                      Sommigen zouden ze ook in de winkels boetes moeten geven.
                      Al ben je er bijna alleen, nog komen sommigen bijna op uw voeten staan.
                      Dat is het soort dat ook geen enkele andere regel zal respecteren.
                      Men moet niet paranoia worden ook niet, maar voorzichtigheid is in dit geval toch wel ten zeerste aangeraden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Gelijk wat je doet hoor, we zitten er sowieso nog vele maanden mee
                        Zolang er geen vaccin of geneesmiddelen zijn om dit virus te bestrijden zal het weerkeren.

                        grts
                        Sieg
                        Wel wat ik me al een week bedenk, hoe gaan jullie leven na de lockdown ? Ikzelf en velen met mij zitten in de risicogroep, gaan we nog naar vergaderingen van de fotoclub e.d. Links en rechts hoor ik al wensen om de activiteiten in mei op te starten.Ik ga me toch afzonderen zoveel als mogelijk tot er een vaccin is. Liever bange Jan dan dode jan. Het is alsof ze mijn gedachte kon lezen, 2dagen geleden kwam Ursula von der Leyen met de boodschap dat we de ouderen zoveel mogelijk moeten vermijden.En waarschijnlijk de laatste met meer bewegings-verplaatsen vrijheden zullen zijn.grt
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

                          In veel supermarkten is het inderdaad beangstigend.
                          Wij gaan maar om de 3-4 dagen inkopen doen en dan nog alleen in winkels waar weinig volk is en/of de maatregelen goed worden toegepast.
                          Bioplanet krijgt van mij de hoogste punten, daar betaal je dan ook voor, maar dat is momenteel de minste zorg.

                          Zeker als 70-plussers moeten we er niet op rekenen dat we voor het einde van het jaar naar normale toestanden teruggaan.
                          En we hopen van nog fit genoeg te zijn om de ziekte op eigen kracht te overleven, en dat er misschien wanneer nodig nog een bed op intensieve zal zijn voor ons.

                          Spreiden in de tijd is een zeer verdedigbare oplossing, maar de jongere mensen zullen eens terug moeten gaan werken anders valt alles stil.
                          Gelukkig is hun overlevingskans zeer groot, en de beleidsmakers weten dit.
                          Ik vrees dat men op een bepaald moment alles zal loslaten, en dan is het ieder voor zich.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Zeker als 70-plussers moeten we er niet op rekenen dat we voor het einde van het jaar naar normale toestanden teruggaan.
                            En we hopen van nog fit genoeg te zijn om de ziekte op eigen kracht te overleven, en dat er misschien wanneer nodig nog een bed op intensieve zal zijn voor ons.
                            .....
                            Ik vrees dat men op een bepaald moment alles zal loslaten, en dan is het ieder voor zich.
                            Daar vrees ook ook voor ... ik ben pas min of meer hersteld van en tweede serieuze dubbele longontsteking in 6 maanden tijd, ik ben er allemaal niet zo gerust in ...
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarom sterven meer mannen dan vrouwen aan covid19.

                              Wij zitten in het begin (nou, wat is dat?) van de risicogroepleeftijd. Gaan toch al naar de grotere supermarkt in plaats van de lokale kleine winkel. Waar inderdaad de meeste doen of er niets aan de hand is!
                              Hoe gaan we hernemen? Wanneer? Wanneer mogen we onze geliefden knuffelen? Het worden harde tijden, want vooraleer een er werkend vaccin is, zal alles risicovol blijven. De kus des doods is nooit ver weg. Letterlijk.

                              Comment

                              Working...
                              X