Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

software f100 diascanner

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • software f100 diascanner

    Hallo,


    weet iemand waar ik software kan downloaden en drivers voor een f100 diascanner?
    Zo niet, is er een andere manier dat ik deze scanner kan laten werken.

    Alvast bedankt


  • #2
    Re: software f100 diascanner

    Als je niet exact die software/drivers kunt vinden, check zeker Vuescan.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: software f100 diascanner

      Ik heb Vuescan gedownload, maar hij vindt geen scanner. In mijn apparaatbeheer staat stuurprogramma is niet beschikbaar.
      Wat doe ik nu het best?
      mvg

      Comment


      • #4
        Re: software f100 diascanner

        stuurprogramma handmatig bijwerken...Je moet dan wel de plek weten te vinden waar stuurpromma's terecht zijn gekomen..

        Comment


        • #5
          Re: software f100 diascanner

          Ik vind het stuurprogramma niet, dus kan ik die toch niet bijwerken?
          Last edited by mathieu0131; 6 april 2020, 15:45.

          Comment


          • #6
            Re: software f100 diascanner

            Wat is het merk? Vind je het terug bij Vuescan supported scanners: https://www.hamrick.com/vuescan/supported-scanners.html
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: software f100 diascanner

              ik vind hem niet,



              dat is het merk

              Comment


              • #8
                Re: software f100 diascanner

                Oorspronkelijk geplaatst door mathieu0131 Bekijk bericht
                Nee hoor, dat is enkel een type, welk merk het is hebben we het raden naar.
                Staat er niks interessanter op de onderkant van de scanner?
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: software f100 diascanner

                  Ik weet het ook niet.
                  Heb je nog die installatie-cd?Kun je eventueel installeren op een pc of laptop,waar het wel op werkt,op een stick zetten en dan verder in je huidige PC.
                  Dus al je scanner via usb aankoppelt,krijg je de de boodschap nieuwe hardware??
                  Installeren etc ???
                  Geen oplossing daar??
                  Nu f-100 is een type.
                  Maar blijkbaar is een Stelar -f100 wat uitzicht identiek.
                  Helaas hier ook alleen doodlopende links.
                  Verder een probleem hiermee gevonden etc.,en werd vervangen door een ion 2pc.(in dezelfde winkel)
                  Lijkt van gegevens zeer goed of bijna identiek gelijk aan die Stelar.
                  Hier is er wel wat meer voor te vinden.
                  Als je geen andere oplossing hebt,kun je altijd de drivers hiervoor proberen te installeren.Werkt misschien???

                  Geen succes verzekerd,maar altijd het proberen waard.
                  Blijkbaar wordt voor beeldverwerking Arcsoft Photoimpression gebruikt,maar andere beeldverwerkingsprogramma's zullen ook wel werken,als je je beelden kunt invoeren.
                  Proberen en wie weet lukt het ? Succes niet verzekerd.
                  Last edited by demuro; 9 april 2020, 19:45.

                  Comment


                  • #10
                    Re: software f100 diascanner

                    beste, ik heb geen cd meer. En ik heb geprobeerd die driver te downloaden maar hij vind het nog steeds niet.
                    Het toestel is ingesteld, maar het stuurprogramma is niet geïnstaleerd.
                    alvast bedankt

                    Comment


                    • #11
                      Re: software f100 diascanner

                      Als je in Windows in "Apparaatbeheer" ga kijken staat die scanner dan in de lijst?
                      Als je er niet tussen ziet staan dan ziet Windows de scanner niet wat wil zeggen dat er geen driver is geïnstalleerd.
                      Ik vroeg u eerder al wat er onderaan het toestel staat aan informatie, als het kan neem er een foto van en laat ons die zien.
                      Mogelijks is er met een bepaalde code iets van te vinden op het internet.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: software f100 diascanner

                        Hoi Mathieu ben je nog op zoek naar de dia negatief scanner F100?

                        Hoor van je.
                        Groet Wim

                        Comment


                        • #13
                          Re: software f100 diascanner

                          Oorspronkelijk geplaatst door wimons Bekijk bericht
                          Hoi Mathieu ben je nog op zoek naar de dia negatief scanner F100?

                          Hoor van je.
                          Groet Wim
                          Moderator Note: Ik ga deze discussie afsluiten. Mathieu is sinds 24 april 2020 niet meer op het BD-forum geweest.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment

                          Working...
                          X