Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

chat software zonder accounts?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • chat software zonder accounts?

    Om tijdens deze lockdown met iemand te kunnen communiceren zoek ik software (windows EN linux) waarmee we kunnen chatten. Gewoon simpele tekst chat, geen video, geen audio, geen scherm delen etc. Heel basic, slechts 2 personen. Zoiets als SMS maar dan via de pc met een echt klavier. Als het gewoon in eender welke browser draait is dat ook wel een oplossing.

    We hebben nu wel email, maar dat geeft toch maar weinig interactie. Liefst iets waarvoor er geen account ergens moet aangemaakt worden.

  • #2
    Re: chat software zonder accounts?

    Als je whatsapp op je gsm hebt kan je dat ook gewoon via de pc doen, makkelijk en handig.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: chat software zonder accounts?

      Via Windows? Skype?
      Via Facebook kan ook Messenger.

      Comment


      • #4
        Re: chat software zonder accounts?

        We zijn alle 2 geen facebook gebruiker en de andere gebruik geen smartfoon. Skype vraag een windows account dacht ik. Yep, het is niet simpel, vandaar de vraag.

        Comment


        • #5
          Re: chat software zonder accounts?

          Die account is zoals een telefoonnummer, je moet toch met iemand verbinding maken, nietwaar?
          Is anderzijds ook een garantie van privé, zonder rechtstreekse verbinding met je contact zou het openbaar zijn.

          Comment


          • #6
            Re: chat software zonder accounts?

            Alle twee lid worden op BD en privé berichtjes naar elkaar sturen. [emoji23][emoji23][emoji23]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: chat software zonder accounts?

              Skype zou nu ook werken via iets web-based

              artikel/
              Last edited by gympie; 4 april 2020, 07:06. Reden: Artikel toegevoegd

              Comment


              • #8
                Re: chat software zonder accounts?



                You can also do 1-1 private chat without logging in.

                Comment


                • #9
                  Re: chat software zonder accounts?

                  Notex... heb je de pagina van die link al verder gelezen? Laaat ons zeggen dat de opzet van free-chat-rooms "iets anders" is. Zacht uitgedrukt. Lijkt be express bedoeld om een scharrel te doen. Ik denk als ik daarmee afkomt dat je enkele dagen later iets in de krant gaat lezen van "zwaarverminkt en onherkenbaar lichaam gevonden..."

                  Heb nog wat zitten verger zoeken met Google en tot nu toe lijkt Tox een kanshebber. Als ik het allemaal goed begrijp dan krijg je na installatie een ID-nr dat je geef aan diegene waarmee je wil chatten. Daarna gaat het peer-2-peer. Snap niet goed hoe je gewoon met een ID zo'n verbinding opzet als je applicatie niet eerst dat ID aan een IP kan linken. https://tox.chat/download.html Kan wel meer dan alleen chat maar de rest tikt wel alle vakjes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: chat software zonder accounts?

                    Je wil nergens een account (zie openingspost) maar hoe denk je aan een ID te geraken zonder account ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: chat software zonder accounts?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Notex... heb je de pagina van die link al verder gelezen? Laaat ons zeggen dat de opzet van free-chat-rooms "iets anders" is. Zacht uitgedrukt. Lijkt be express bedoeld om een scharrel te doen. Ik denk als ik daarmee afkomt dat je enkele dagen later iets in de krant gaat lezen van "zwaarverminkt en onherkenbaar lichaam gevonden..."
                      Niemand die je verplicht om een scharrel te doen . Je kiest je correspondent toch zelf !
                      Er bestaan veel applicaties om 1-1 te chatten met audio, video of enkel tekst. Ik denk dan aan Whatsapp, Messenger, Facetime, Skype, SMS, enz.
                      Als je dan toch om één of andere redenen wil chatten zonder audio of video kom je al snel op het Darkweb terecht.
                      Maar toch fijn dat je tox.chat hebt gevonden

                      Comment


                      • #12
                        Re: chat software zonder accounts?

                        Ik had sterk het vermoeden dat die free-chat-rooms juist iets is waar je je correspondent NIET zelf kiest. De applicatie kiest er gewoon at random iemand uit om mee te chatten.

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Er bestaan veel applicaties om 1-1 te chatten met audio, video of enkel tekst. Ik denk dan aan Whatsapp, Messenger, Facetime, Skype, SMS, enz.
                        Ja, maar veel van die applicaties hangen vast aan social media zaken of andere bedrijven. En we zijn alle 2 geen grote fans daarvan. Hoe meer het op SMS op de pc lijkt, hoe beter. Er mag audio en video bij zijn, maar die gebruiken we dan gewoon niet. Tekst is waar ik naar op zoek ben.

                        Comment


                        • #13
                          Re: chat software zonder accounts?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          We zijn alle 2 geen facebook gebruiker en de andere gebruik geen smartfoon. Skype vraag een windows account dacht ik. Yep, het is niet simpel, vandaar de vraag.
                          Je hebt altijd een login nodig. anders kun je niet iemand contacteren (hoe ga je anders elkaar identificeren om met elkaar te kunnen communiceren?)

                          Als je Windows 10 draait dan heb je al een Microsoft account.
                          Met datzelfde account kun je dus op Skype.
                          Je kan ook altijd een anoniem account aanmaken hé
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: chat software zonder accounts?

                            Geen Microsoft account, geen facebook, geen google, geen instagram, geen twitter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: chat software zonder accounts?

                              Het antwoord is algegeven in #7 door gympie.
                              Hier nederlandstalige uitleg: https://androidworld.nl/tips/skype-z...ggen-meet-now/

                              Comment

                              Working...
                              X