Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Back up foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Back up foto's

    Goede middag,
    Door de huidige omstandigheden heeft een mens tijd voor dingen die altijd blijven liggen. Ik ook dus.
    Ik ben bezig met het herschikken, herordenen van al mijn fotobestanden.
    Deze zijn momenteel opgeslagen op verschillende harde schijven en de bedoeling is om alles op te slaan op een Seagate Expansion 10 TB met als back up een tweede identieke Seagate.
    Ik heb mappen met JPEG, NEF en met PS bewerkte bestanden om over te zetten.
    Nu is mijn vraag of er bij het overzetten van de ene schijf naar de andere kwaliteitsverlies gaat optreden onder een of andere vorm.
    Zo niet : kan ik verder
    Zo ja : hoe kan ik dit voorkomen?
    Dank voor jullie inzichten en tips.

  • #2
    Re: Back up foto's

    Ik zie niet in waarom je kwaliteitsverlies zou krijgen bij het kopiëren van een schijf.
    Doe gerust copy/paste of gebruik een back-up programma. Ik gebruik tot grote tevredenheid Syncback Free.

    Comment


    • #3
      Re: Back up foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door Guce Bekijk bericht
      Goede middag,
      Door de huidige omstandigheden heeft een mens tijd voor dingen die altijd blijven liggen. Ik ook dus.
      Ik ben bezig met het herschikken, herordenen van al mijn fotobestanden.
      Deze zijn momenteel opgeslagen op verschillende harde schijven en de bedoeling is om alles op te slaan op een Seagate Expansion 10 TB met als back up een tweede identieke Seagate.
      Ik heb mappen met JPEG, NEF en met PS bewerkte bestanden om over te zetten.
      Nu is mijn vraag of er bij het overzetten van de ene schijf naar de andere kwaliteitsverlies gaat optreden onder een of andere vorm.
      Zo niet : kan ik verder
      Zo ja : hoe kan ik dit voorkomen?
      Dank voor jullie inzichten en tips.


      Goeiedag.

      Je kan ook copieren en laten verifiëren, duurt natuurlijk langer, maar dan heb je iets meer zekerheid. Het blijven harde schijven, hoe je het ook draait.

      Succes.

      M V G

      Eugène.
      BD1766BE

      Comment

      Working...
      X