Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z firmware 3.0 subject tracking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Z firmware 3.0 subject tracking

    Sinds firmware 3.0 heb je subject tracking in zowel AF-S als AF-C.
    Ik vraag me af waarom in AF-C, want daar had je toch al continue af om onderwerp te volgen.

    Kun je de instelling veranderen dat de OK knop om de tracking in te stellen naar nbv functietoets 1 gaat?

  • #2
    Re: Nikon Z firmware 3.0 subject tracking

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Z firmware 3.0 subject tracking

      maar wat is dan het verschil in af-c en af-s met object tracking

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Z firmware 3.0 subject tracking

        Oorspronkelijk geplaatst door filip Bekijk bericht
        maar wat is dan het verschil in af-c en af-s met object tracking
        Tracking is alleen gemaakt voor AF-C, zo simpel is het. Ik snap niet waarom ze dit voor AF-S ook geïmplementeerd hebben Voor de lol heb ik AF-S + tracking eens geprobeerd en het voelt gewoon vreemd aan. Wanneer het onderwerp sterk buiten het focusbereik ligt, worden ogen niet eens herkend. Zodra ogen wel herkend worden, stopt de focus na herkenning en AF bevestiging. Als het onderwerp daarna beweegt, ben je je focus sowieso kwijt...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Z firmware 3.0 subject tracking

          idd, vandaar de vraag, af-s met tracking vind ik ook raar...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Z firmware 3.0 subject tracking

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Ik snap niet waarom ze dit voor AF-S ook geïmplementeerd hebben
            AF-S met subject tracking is interessant voor een nauwkeurigere focus bij "focus en recompose" bij bijvoorbeeld beperkte scherptediepte.
            Je kiest het onderwerp dat in focus moet zijn. Je past de compositie aan maar het focuspunt blijft op dat onderwerp.
            Je stelt scherp en neemt de foto.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Z firmware 3.0 subject tracking

              Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
              AF-S met subject tracking is interessant voor een nauwkeurigere focus bij "focus en recompose" bij bijvoorbeeld beperkte scherptediepte.
              Je kiest het onderwerp dat in focus moet zijn. Je past de compositie aan maar het focuspunt blijft op dat onderwerp.
              Je stelt scherp en neemt de foto.
              Kan ik inkomen, maar dan nog vind ik het veel interessanter om AF-C met AF-ON only te combineren en dan zeker bij een zeer beperkte scherptediepte waarbij het op millimeters aankomt.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Z firmware 3.0 subject tracking

                Nu een update voor de 24-70 f4.0 waar ze het diafragma iets meer open zetten in slaapstand of bij het uitschakelen.
                Reden staat er niet bij, maar ik heb de indruk dat het toestel iets sneller klaar is als het uit slaapstand komt.

                Comment

                Working...
                X