Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mag je nog buiten fotograferen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mag je nog buiten fotograferen?

    Met alle restricties tegenwoordig, die er eigenlijk niets mee te maken hebben (je mag bv niet vissen, ook al zit je helemaal alleen)
    vraag ik mij af: Mag je in België gedurende een wandeling foto's nemen met een camera (eventueel s'avonds met statief)
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Mag je nog buiten fotograferen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
    Met alle restricties tegenwoordig, die er eigenlijk niets mee te maken hebben (je mag bv niet vissen, ook al zit je helemaal alleen)
    vraag ik mij af: Mag je in België gedurende een wandeling foto's nemen met een camera (eventueel s'avonds met statief)
    Ik zou denken, wandelen met een camera mag, en wat fotograferen ook. Uren op dezelfde plaats met een statief daarentegen, ...

    Comment


    • #3
      Re: Mag je nog buiten fotograferen?

      Ik heb gisteren een paar foto's gemaakt tijdens een wandeling hier in de buurt, ik zie niet waarom dat verboden zou kunnen zijn als je je aan de regels houdt.
      Je moet zoveel mogelijk in je eigen buurt blijven, met de auto ergens naartoe rijden om daar te gaan wandelen is verboden.
      En het is inderdaad ook niet de bedoeling dat je ergens uren lang blijft rondhangen, wandelen is wandelen, en niet uren op een bank gaan zitten in een park bijvoorbeeld (zo is het toch uitgelegd tijdens de persconferentie).
      Even stoppen om een foto te maken zal geen probleem zijn, maar zoals Rudy al schreef zou het wel een probleem kunnen zijn als je ergens heel lang blijft rondhangen met een statief.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Mag je nog buiten fotograferen?

        In België mag je nog altijd gaan wandelen en over een camera is niets bepaald. Er wordt zelfs meer gewandeld dan vroeger.
        Getuige daarvan is de Kalmthoutse Heide die men door de overrompeling heeft moeten afsluiten.
        Mensen die nooit gingen wandelen, doen het nu wel.
        Als je nu buiten fotografeert, krijg je unieke beelden die je in de seventies tijdens de autovrije zondagen zelfs niet kon maken..

        Hier in Spanje is recreatief wandelen (en ook fietsen) volledig verboden.
        Buiten fotograferen zal er voorlopig niet inzitten. Je moet hier zo snel mogelijk naar de supermarkt over en weer stappen en "in je kot blijven".
        Als het hier wat beter weer wordt, zal ik mij eens concentreren op de hopvogels en papegaaien die hier regelmatig in de tuin zitten .

        Comment


        • #5
          Re: Mag je nog buiten fotograferen?

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          I

          Hier in Spanje is recreatief wandelen (en ook fietsen) volledig verboden.
          Buiten fotograferen zal er voorlopig niet inzitten. Je moet hier zo snel mogelijk naar de supermarkt over en weer stappen en "in je kot blijven".
          Als het hier wat beter weer wordt, zal ik mij eens concentreren op de hopvogels en papegaaien die hier regelmatig in de tuin zitten .
          Als ik het zo lees, gaat het er in veel landen strenger aan toe. We mogen dan blij zijn in Belgie dat we nog beperkt buiten mogen. Ik hoop dat dit niet verboden gaat worden door het gedrag van sommigen die zich er niet aan houden. Tenzij we toch zouden zien dat het voor het verloop van de crisis beter is om binnen te blijven, wil ik toch graag nog dat uurtje kunnen wandelen of fietsen.

          Comment


          • #6
            Re: Mag je nog buiten fotograferen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Als ik het zo lees, gaat het er in veel landen strenger aan toe. We mogen dan blij zijn in Belgie dat we nog beperkt buiten mogen. Ik hoop dat dit niet verboden gaat worden door het gedrag van sommigen die zich er niet aan houden. Tenzij we toch zouden zien dat het voor het verloop van de crisis beter is om binnen te blijven, wil ik toch graag nog dat uurtje kunnen wandelen of fietsen.
            Er zijn ook heel veel landen waar het minder streng aan toe gaat Rudi
            In vele landen mag men zich nog verplaatsen met de auto
            Ik snap niet dat dit niet is toegestaan, ik zoek liever een rustig plekje op om te wandelen dan dat iedereen in z'n buurt rond wandelt
            Vlaanderen is zo dicht bevolkt dat wanneer iedereen in z'n buurt buiten komt dat het dan wel een hele drukke buurt wordt

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Mag je nog buiten fotograferen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Er zijn ook heel veel landen waar het minder streng aan toe gaat Rudi
              In vele landen mag men zich nog verplaatsen met de auto
              Ik snap niet dat dit niet is toegestaan, ik zoek liever een rustig plekje op om te wandelen dan dat iedereen in z'n buurt rond wandelt
              Vlaanderen is zo dicht bevolkt dat wanneer iedereen in z'n buurt buiten komt dat het dan wel een hele drukke buurt wordt

              grts
              Sieg
              Dat is inderdaad het grootste probleem, maar om dat te vermijden moet je gauw al 10 km van huis gaan.
              Gelukkig mag dat nog, maar dan enkel met de fiets.
              Maar dan je fiets aan de kant zetten om met je camera verder te stappen mag dat nog wel ?
              Bovendien zijn alle kijkhutten ed om begrijpelijke redenen afgesloten.

              Ik klaag niet, binnenkort zijn er hopelijk genoeg vlinders en libellen, die vind je meer verspreid en er is minder interesse voor.
              Anders zal het dit jaar flora worden.

              Comment


              • #8
                Re: Mag je nog buiten fotograferen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Er zijn ook heel veel landen waar het minder streng aan toe gaat Rudi
                In vele landen mag men zich nog verplaatsen met de auto
                Ik snap niet dat dit niet is toegestaan, ik zoek liever een rustig plekje op om te wandelen dan dat iedereen in z'n buurt rond wandelt
                Vlaanderen is zo dicht bevolkt dat wanneer iedereen in z'n buurt buiten komt dat het dan wel een hele drukke buurt wordt

                grts
                Sieg
                Dan rijden al die idioten naar de kust waar ze met z'n allen gezellig naast mekaar, schouder aan schouder, op de dijk gaan zitten in de zon ... wat verbluffende fotos oplevert van een stel achterlijken ..

                Comment


                • #9
                  Re: Mag je nog buiten fotograferen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  In vele landen mag men zich nog verplaatsen met de auto
                  Ja Sieg, ik begrijp wat je wil zeggen, ik heb ook dat gevoel, maar als je dit toelaat, zal iedereen weer met de auto onderweg zijn, waardoor er toch weer andere issues onstaan. En je weet, een Belg is creatief in het zoeken naar "oplossingen"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mag je nog buiten fotograferen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    binnenkort zijn er hopelijk genoeg vlinders en libellen, die vind je meer verspreid en er is minder interesse voor.
                    Anders zal het dit jaar flora worden.
                    Ik fotografeer normaalgezien vooral evenementen hier in de buurt, dat wordt dus al zeker voor het voorjaar helemaal niets.
                    Vorige zomer heb ik terug wat meer natuur gefotografeerd, en dat doe ik altijd altijd hier in de buurt (al mijn natuurfoto's van vorig jaar zijn zelfs binnen een straal van 1km rond mijn woning gemaakt).
                    Hopelijk zijn er hier vlakbij dit jaar ook voldoende "onderwerpen" te vinden om het interessant genoeg te houden, maar als ik niets tegen kom, dan heb ik tenminste toch al een wandeling gemaakt.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mag je nog buiten fotograferen?

                      Deze morgen in het park gewandeld, met mijn fototoestel mee. Noch de politiepatrouille, noch de parkwachters die ik op mijn tochtje tegenkwam, hadden hierover opmerkingen, zelfs niet toen ik net aan het fotograferen was.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mag je nog buiten fotograferen?

                        Ik stond deze week met mijn telelens aan de vijvers toen de politie voorbijkwam, ze hebben niets gezegd.
                        Maar wat als ik plat op mijn buik zou liggen ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mag je nog buiten fotograferen?

                          Vandaag in GVA

                          Mag u een lokale trekpleister gaan fotograferen ?

                          Crisiscentrum : NEE Wie buitenkomt moet in beweging blijven

                          Zij laten toe : Meetjesland Centrum als het niet te lang duurt, Waasland-Noord als het tijdens een wandeling is.
                          Zij laten niet toe : Gent, Schelde-Leie, Begijnendijk, Puyenbroeck.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mag je nog buiten fotograferen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Vandaag in GVA

                            Mag u een lokale trekpleister gaan fotograferen ?

                            Crisiscentrum : NEE Wie buitenkomt moet in beweging blijven

                            Zij laten toe : Meetjesland Centrum als het niet te lang duurt, Waasland-Noord als het tijdens een wandeling is.
                            Zij laten niet toe : Gent, Schelde-Leie, Begijnendijk, Puyenbroeck.
                            90% van de mensen zijn kuddedieren, zij gaan naar de trekpleisters om andere mensen te zien en gezien te worden, niet voor de plaats op zich.
                            Dat mag om begrijpelijke redenen nu niet meer en dat is voor iedereen moeilijk.
                            Alhoewel een deel van deze 90% (de meesten haken gelukkig af omdat ze er niet met de auto heen mogen) zich nu noodgedwongen verplaatst naar de plekken die de 10% eenzaten voor zich alleen hadden is er nog wel genoeg te vinden.

                            Comment

                            Working...
                            X