Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met "AVG Tune up" betalende versie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met "AVG Tune up" betalende versie

    Laptop begint zeer traag te worden, vooral met Explorer. Met Chrome is hij iets sneller.

    Eerst CCleaner gebruikt in de Analyze en Cleanup mode. Geeft een verbetering, maar na een dag weer traag.

    Dan met het ""AVG Tune Up gratis demo programma" laten scannen. Die zegt dat de laptop virusvrij is maar er zijn

    362 fouten in het register
    780 dubbele bestanden (verwijzen meestal naar fotobestanden)
    132 gebroken links, enz

    Dat herstelt AVG natuurlijk niet gratis. Een abonnement voor virusscanner en tune-up kost slechts 3€ per maand.
    Al die bestanden gaan zoeken en manueel gaan verwijderen zou een eeuwigheid duren.

    Iemand die een betalende versie gebruikt van AVG Tune Up of een gelijkaardig programma en er tevreden over is, of juist niet ?

  • #2
    Re: Iemand ervaring met "AVG Tune up" betalende versie

    Waarschijnlijk gaat dit je niet helpen.
    De fouten die AVG meld zou Cccleaner ook moeten kunnen verwijderen.

    Waarschijnlijk is je pc ergens mee bezig en is hij daardoor zo traag.
    Kijk maar eens bij taakbeheer.

    Ik heb het ook twee keer voor gehad.
    Zelfs het afsluiten duurde een enigheid.

    omdat er toch niets speciaal openstond of ergens mee bezig was heb ik de PC gedwongen gestopt door op de powerknop te blijven drukken.

    Probleem was ermee opgelost.
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met "AVG Tune up" betalende versie

      Die tune-up progjes doen soms meer kwaad dan goed.
      Eigenlijk is maar 1 programma goed en het is betalend en dat is JV 16 PowerTools.
      Daar kunt ge zover gaan als je wilt maar dan moet je er ook verstand van hebben.
      Goed maar gevaarlijk want kan uw Pc lelijk in de war sturen ook als je de waarschuwingen in de wind slaat.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met "AVG Tune up" betalende versie

        Ik gebruik al jaaaaaaren Advanced Uninstaller zonder enig probleem.
        Je kan er niet langer gewenste programma's deftig mee verwijderen (zoekt ook naar "leftovers" in het register na een uninstall)
        Je kan (zeer belangrijk) er ook de meestal uitgebreide "bazaar" van items die mee opstarten en zich in het werkgeheugen nestelen uitschakelen, met dat voordeel dat je indien toch nuttig, je ze gewoon terug kan activeren (probeer dat maar eens met het stokoude "regedit")
        Je kan ook het Windows register er mee opruimen en zelfs comprimeren. Er wordt dan een nieuw, meestal kleiner, register aangemaakt. In het begin dierf ik bijna niet te kijken als de PC met dat "nieuwe" register opstartte, maar intussen al honderden keren toegepast en nooit enig probleem ervaren. Soms wel duidelijk zichtbare snelheidswinst met zo'n "proper" register.
        Eén opmerking: vroeger was het betalend, nu niet meer maar krijg je nu en dan een "healthy" check kadertje rechtsonder op je scherm, verveelt dat dan verwijder je het programma gewoon tot je het nog eens nodig hebt.
        Voor mij een onmisbaar Zwitsers mes, vergelijkbaar met Ccleaner maar iets minder aggresief lijkt me.

        Advanced Uninstaller PRO is the ultimate uninstaller for Windows, allowing you to uninstall programs quickly and completely using its simple and intuitive interface.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Iemand ervaring met "AVG Tune up" betalende versie

          Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
          Waarschijnlijk is je pc ergens mee bezig en is hij daardoor zo traag.
          Kijk maar eens bij taakbeheer.

          omdat er toch niets speciaal openstond of ergens mee bezig was heb ik de PC gedwongen gestopt door op de powerknop te blijven drukken.

          Probleem was ermee opgelost.
          De laptop wordt hier nooit afgezet.
          Taakbeheer liet slechts 3 lopende programma's zien van ieder 0,1Mb. Dat is wel raar.
          Geheugen van 16Gb voor 18% in gebruik.

          Dan toch maar eens afgesloten en uitgezet met de normale functie.
          Terug aangezet en deze keer deed CCleaner de volledige taak.

          De laptop werkt nu terug aan de normale snelheid .

          Thanks
          Last edited by notex; 29 maart 2020, 11:23.

          Comment

          Working...
          X