Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotohoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotohoek

    Zal het nog eens één keer proberen...zou het mogelijk zijn om de fotohoek terug leven in te blazen in
    deze barre tijden...
    Kan er niet bij dat je een foto plaats in eender welk topic zonder ergens een reactie te plaatsen op iemand
    anders zijn foto....zou toch mooi zijn als je bv 5 reacties ergens op plaatst voor je zelf je foto plaatst...
    En ik weet het, het is hier nog al eens gevraagd (al meerdere keren zelfs) maar ff opnieuw vragen kan geen kwaad...toch ?

    Ikzelf heb besloten om niet meer te reageren op leden die zelden of nooit zelf een reactie schrijven....

    Hopend op jullie begrip ...

    Groeten
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Fotohoek

    Geen reacties, geen forum eigenlijk hé, ik begrijp uw frustratie Freddy, ik vind dat ook niet kunnen van niet op anderen te reageren.
    Maar als de brave zielen die hier en daar nog wel reageren zich nu zo opstellen dan gaat het forum een stille dood tegemoet ...
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Fotohoek

      Als een foto me niets zegt, waarop moet ik den reageren?
      Ik heb geen zin om mensen teleur te stellen in hun hobby, maar ik ga zeker zulke foto niet ophemelen zoals ik hier veel zie.

      Als ik een slechte foto zie welke door een kleine ingreep er veel mooier kan uitzien dan zeg ik dat, en meestal onverbloemd.

      Als ik een mooie foto zwijg ik meestal, dan laat ik iedereen genieten van dat beeld.

      Als ik een foto zie die een WHAAAAUUUUWWWWW effect op mij heeft dan mag iedereen dat weten ook.

      Ik kijk niet alleen naar een foto en beoordeel die ook en als ik de stijl van de fotograaf ken dan zal mijn kritiek er ook naar zijn.
      Of alles in dank wordt aangenomen? Ik weet het niet en moet het niet weten, het interesseert me niet.
      Ik hoop alleen dat ik de fotograaf ergens mee kan helpen en als dat dan zo is ben ik gelukkig.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Fotohoek

        Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
        Zal het nog eens één keer proberen...zou het mogelijk zijn om de fotohoek terug leven in te blazen in
        deze barre tijden...
        Kan er niet bij dat je een foto plaats in eender welk topic zonder ergens een reactie te plaatsen op iemand
        anders zijn foto....zou toch mooi zijn als je bv 5 reacties ergens op plaatst voor je zelf je foto plaatst...
        En ik weet het, het is hier nog al eens gevraagd (al meerdere keren zelfs) maar ff opnieuw vragen kan geen kwaad...toch ?

        Ikzelf heb besloten om niet meer te reageren op leden die zelden of nooit zelf een reactie schrijven....

        Hopend op jullie begrip ...

        Groeten
        Freddy
        Dat komt omdat er vele zijn die zich alleen maar met hun eigen werk bezig houden, terwijl zij niet snappen dat je door het plaatsen van reacties van elkaar kan leren.
        Ik plaats zelf nooit foto's omdat ik dit bij BD te omslachtig vind, maar ik plaats wel regelmatig een reactie in de fotohoek op foto's waarover is nagedacht en dan niet van alleen: wat mooi, maar een onderbouwde reactie waaraan de maker iets heeft.

        Comment


        • #5
          Re: Fotohoek

          Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
          Zal het nog eens één keer proberen...zou het mogelijk zijn om de fotohoek terug leven in te blazen in
          deze barre tijden...
          Kan er niet bij dat je een foto plaats in eender welk topic zonder ergens een reactie te plaatsen op iemand
          anders zijn foto....zou toch mooi zijn als je bv 5 reacties ergens op plaatst voor je zelf je foto plaatst...
          En ik weet het, het is hier nog al eens gevraagd (al meerdere keren zelfs) maar ff opnieuw vragen kan geen kwaad...toch ?

          Ikzelf heb besloten om niet meer te reageren op leden die zelden of nooit zelf een reactie schrijven....

          Hopend op jullie begrip ...

          Groeten
          Freddy
          Ik geef je groot gelijk Freddy, het is soms triestig gesteld nogthans komen er vele kijken naar de opnames
          We gaan hier stilletjes aan naar het gegeven van sociale media, foto dumpen en wegwezen
          Het gaat van kwaad tot erger spijtig genoeg, en als het zo blijft doorgaan dan zal er wel een eind aankomen ook
          Doch even een kanttekening daarbij, er wordt ook niks aan gedaan door de forumleiding, beter nog je wordt er nog eens extra voor beloond

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Fotohoek

            Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht

            Ikzelf heb besloten om niet meer te reageren op leden die zelden of nooit zelf een reactie schrijven....
            Leven en laten leven, laten betijen.
            Reacties op foto's zijn in 90% van de gevallen nietszeggend of naast de pot gep*st. En het aantal reacties is al helemaal zonder waarde.


            PS: Olie op het vuur gooien gaat niet helpen. Er zijn nu eenmaal mensen die minder of niet schrijven, dat recht hebben ze. Respecteer dat.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Fotohoek

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              Leven en laten leven, laten betijen.
              Reacties op foto's zijn in 90% van de gevallen nietszeggend of naast de pot gep*st. En het aantal reacties is al helemaal zonder waarde.

              PS: Olie op het vuur gooien gaat niet helpen. Er zijn nu eenmaal mensen die minder of niet schrijven, dat recht hebben ze. Respecteer dat.
              Dan hoeft het ook geen forum meer te zijn hé Lieven, begin dan gewoon een fotohoek zoals Instagram e.d.
              Foto op het het gooien en wegwezen en enkel maar reageren op je eigen posts als iemand iets verkeerd zegt over je foto

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Fotohoek

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Dan hoeft het ook geen forum meer te zijn hé Lieven, begin dan gewoon een fotohoek zoals Instagram e.d.
                Is daar iets mis mee?
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  Re: Fotohoek

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Dat komt omdat er vele zijn die zich alleen maar met hun eigen werk bezig houden, terwijl zij niet snappen dat je door het plaatsen van reacties van elkaar kan leren.
                  Ik plaats zelf nooit foto's omdat ik dit bij BD te omslachtig vind, maar ik plaats wel regelmatig een reactie in de fotohoek op foto's waarover is nagedacht en dan niet van alleen: wat mooi, maar een onderbouwde reactie waaraan de maker iets heeft.
                  Zelfde gedacht als hierboven. Ik plaats maar heel zelden een foto en geef nog minder commentaar. Voor mij is foto's maken een hobby zonder veel ambitie. Het is het belangrijkste om bezig te zijn met iets volledig anders. Vooral het gebruik van oude camera's is wat mij boeit. En ik ben ook helemaal niet geschoold of opgeleid om commentaar te geven op het werk van anderen. Veel meer dan zeggen of iets mij aanspreekt of niet kan ik niet. En wat is het nut daar van?

                  Ik begrijp de frustratie als die reacties de reden zijn waarom je naar het forum komt. Maar je kan niet verwachten dat iedereen met dezelfde reden naar een forum komt. Zelfde voor een club of andere sociale dingen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotohoek

                    Ik post weinig commentaar en al helemaal geen foto's meer. Heel lang geleden deed ik dat wel. Ik meende opbouwende, degelijke en eerlijke commentaar te geven, maar enkelen voelden zich dermate in hun gat gebeten dat zij al mijn oude postings naar boven gingen halen en puur uit wraak afkraakten. Toen was het voor mij gedaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotohoek

                      Ik begrijp de frustratie als die reacties de reden zijn waarom je naar het forum komt. Maar je kan niet verwachten dat iedereen met dezelfde reden naar een forum komt. Zelfde voor een club of andere sociale dingen.
                      Zou nochtans eenduidig kunnen zijn waarom je lid van een forum wordt of bent niet ?

                      Is daar iets mis mee?
                      Ja

                      PS: Olie op het vuur gooien gaat niet helpen. Er zijn nu eenmaal mensen die minder of niet schrijven, dat recht hebben ze. Respecteer dat.
                      Zo jij noemt dat dus olie op het vuur gooien ...bedankt ...zal me nog eens inzetten voor een forum....wat een instelling zeg...
                      Last edited by freddy69; 28 maart 2020, 17:00.
                      https://fredor2.wixsite.com/my-site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotohoek

                        Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                        Zo jij noemt dat dus olie op het vuur gooien ...bedankt ...zal me nog eens inzetten voor een forum....wat een instelling zeg...
                        Trek het je niet aan Freddy, blijkbaar zijn veel mensen hier op dat vlak redelijk egocentrisch
                        Als ze volgende maand chit-chat hier sluiten dan valt bijna de helft van de "leden" weg, denk ik

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotohoek

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Ik heb geen zin om mensen teleur te stellen in hun hobby, maar ik ga zeker zulke foto niet ophemelen zoals ik hier veel zie.
                          En eerlijk uw mening geven zorgt vaak voor wrevel. [emoji6]
                          Ruime tijd dat ik daarom gestopt ben.
                          Indertijd werden foto’s van dezelfde mensen ook steeds de hemel in geprezen door hetzelfde kliekje (vrienden) die elkaars foto’s enkel maar goede reacties gaven.
                          Het minste dat iemand dan toch een bemerking durfde maken, dan werd die de grond in geboord in plaats van de argumenten eens positief te analyseren.
                          Dat gebeurt uiteraard overal zo’n beetje.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotohoek

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Als ze volgende maand chit-chat hier sluiten dan valt bijna de helft van de "leden" weg, denk ik.
                            De kans dat er dan nog minder mensen een bijdrage betalen om de boel recht te houden, is dan ook redelijk groot.
                            De ene geeft wat commentaar op foto’s, de andere betaalt lidgeld, ... het is het geheel dat de boel laat verder bestaan.
                            Mochten er alleen maar leden zijn die foto’s beoordelen, de boel zou ook niet blijven bestaan. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotohoek

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              ....
                              Ik plaats zelf nooit foto's omdat ik dit bij BD te omslachtig vind, maar ik plaats wel regelmatig een reactie in de fotohoek op foto's waarover is nagedacht en dan niet van alleen: wat mooi, maar een onderbouwde reactie waaraan de maker iets heeft.
                              Bij mij het zelfde, vind het tè omslachtig een opname te posten op BD, maar geef wel vaak een reactie op opnamen van anderen.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X