Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2dehands.be niet meer wat het geweest is

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2dehands.be niet meer wat het geweest is

    Ik ben al 16 jaar actief op 2dehands.be . Sinds de website vernieuwd is is het niet meer wat het was. Veel te veel reclame en professionele verkopers.
    Als ik iets te koop zet is het tegenwoordig opletten van kopers die in het buitenland zitten en ganse verhalen neerpennen. Dat zijn we al gewoon ondertussen.

    Maar nu ben ik zelf op zoek naar een 2dehands nintendo switch. De voorbije week heb ik al op 10 advertenties gereageerd en alle 10 zijn het oplichters.
    Ofwel 1 dag actief op 2dehands ofwel al jaren actief maar dan gaat het over een gehackt profiel.

    Ze bieden een switch van 3 maand oud aan maar de foto's die ze erbij zetten zijn van een vorig model. Als je ze dan contacteert altijd hetzelfde verhaal, ik ben aan het verhuizen dus enkel opsturen; als je naar een GSM nummer vraagt hoor je ze niet meer.

    Meestal na enkele dagen zijn de zoekertjes dan door 2dehands.be verwijderd en krijg ik een mail dat het om een frauduleuze verkoper gaat.

    Het gaat hier enkel over een nintendo switch; maar ik denk dat andere populaire artikelen ook wel gebruikt worden om valse advertenties te plaatsen.

    Zijn hier nog 2dehands.be gebruikers die dezelfde ervaring hebben met de website?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

    Al lang geleden dat ik nog es iets verkocht heb.
    Ik denk het laatste was een Engelse Raleigh fiets.
    En nu je het zegt: inderdaad, daar is ook een professionele verkoper op af gekomen. Bood belachelijk lage prijs. Ben die man dan gaan traceren en kwam dan te weten dat hij zelf een hele reeks fietsen op verschillende sites had gezet. Voor véél véél meer dan wij voor de onze vroegen.
    Uiteindelijk hebben wij hem toch aan een particulier kunnen verkopen voor een eerlijke prijs.

    @ Mir: onze dochter heeft nog een Nintendo DS3 dacht ik. Zo eentje dat je dubbel kan vouwen met 2 schermen. Maar ik weet niet waar hij ergens steekt. Mocht je interesse hebben wil ik het haar wel es vragen.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

      Vandaag opnieuw eentje ontmaskerd . Zo een nintendo DS3 heeft onze zoon ook al , en een nintendo wii heeft hij ook.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

        Ze zijn nu deel van marktplaats.nl, daar moet je al lang oppassen.
        Waarschijnlijk hebben fraudeurs zo de weg gevonden.
        Ze bieden natuurlijk veel gevraagde items aan.

        Tweedehands fietsen oplappen is een populaire inkomstenbron in Nederland, zie maar op youtube.
        Dat is nog geen bedrog.

        Enkele maanden geleden was ik de hoogste bieder op een redelijk recente EIZO Coloredge voor een lage prijs, maar toen ik hem wilde ophalen waren er vanalle verhalen over ziekte van familieleden enzo.
        Heb dan maar een nieuwe gekocht met black Friday.

        Anderzijds kan het in je voordeel spelen als je een betrouwbare indruk maakt.
        Even daarna een Canon PRO-10 printer in perfecte staat met iets meer dan 100 pagina's op de teller, de verkoper was het zo beu van te antwoorden op vragen van allerlei nitwits dat ze hem aan mij heeft verkocht voor een kwart van de straatprijs nieuw.
        Keurige dame, ze was blij dat hij een nuttige bestemming had gevonden (en ik ook want hij is zelden tweedehands te vinden).
        De beste deals sluit je met mensen die genoeg geld hebben.

        Comment


        • #5
          Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Ze zijn nu deel van marktplaats.nl, daar moet je al lang oppassen.
          Waarschijnlijk hebben fraudeurs zo de weg gevonden.
          Ze bieden natuurlijk veel gevraagde items aan.

          Tweedehands fietsen oplappen is een populaire inkomstenbron in Nederland, zie maar op youtube.
          Dat is nog geen bedrog.

          Enkele maanden geleden was ik de hoogste bieder op een redelijk recente EIZO Coloredge voor een lage prijs, maar toen ik hem wilde ophalen waren er vanalle verhalen over ziekte van familieleden enzo.
          Heb dan maar een nieuwe gekocht met black Friday.

          Anderzijds kan het in je voordeel spelen als je een betrouwbare indruk maakt.
          Even daarna een Canon PRO-10 printer in perfecte staat met iets meer dan 100 pagina's op de teller, de verkoper was het zo beu van te antwoorden op vragen van allerlei nitwits dat ze hem aan mij heeft verkocht voor een kwart van de straatprijs nieuw.
          Keurige dame, ze was blij dat hij een nuttige bestemming had gevonden (en ik ook want hij is zelden tweedehands te vinden).
          De beste deals sluit je met mensen die genoeg geld hebben.
          Euh er was niks op te lappen aan die Raleigh. Die zijn best gewild en hij had ook nog het originele lederen Brooks zadel.
          Ik zeg niet dat het bedrog was, maar de man deed zich voor als een particulier, hij was eerst akkoord met de prijs, maar begon daarna zo belachelijk laag te bieden dat ik argwaan kreeg.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Euh er was niks op te lappen aan die Raleigh. Die zijn best gewild en hij had ook nog het originele lederen Brooks zadel.
            Ik zeg niet dat het bedrog was, maar de man deed zich voor als een particulier, hij was eerst akkoord met de prijs, maar begon daarna zo belachelijk laag te bieden dat ik argwaan kreeg.
            Er is inderdaad voor elk artikel een juiste prijs.
            Achteraf lager bieden is not done.
            Als ik het hoogste bod heb koop ik het ook, net zoals op eBay.

            Ik ben het eens met TS dat het de laatste tijd veel moeite vraagt om iets fatsoenlijk te kunnen kopen, laat staan verkopen.
            Zowel bij kopers als bij verkopers worden de kantjes eraf gelopen (om over de communicatievaardigheid en taalgebruik te zwijgen).
            Terwijl de oorspronkelijke opzet toch zeer nuttig is/was.

            Comment


            • #7
              Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

              Jammer dat kapazaa er niet meer is, welk alternatief hebben we nu nog ebay wat ook van hun is ? Gelukkig hebben we voor fotomateriaal nog BD

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

                Het is inderdaad moeilijk geworden om nog iets te kopen / verkopen op 2dehands en marktplaats, er zit zoveel rotzooi tussen... en ik heb het niet alleen over de spullen :-(
                Ik heb geen statistieken bijgehouden, maar het zou me niet verbazen, als ik minstens 50% van de reacties gewoon verticaal klasseer. Recent aangemeld, gebrekkig Nederlands, onrealistische bieding, "ik zit in het buitenland", allemaal dat soort antwoorden gewoon deleten. En als ik twijfel, stel ik gewoonlijk een redelijk technische vraag, en dan stopt het meestal. Onlangs verkocht ik een lens, vroeg 1650€, was een persoon die vroeg wat het opsturen naar de UK kostte, ik zei iets van 10000€, en hij ging ermee akkoord. Yeah right.

                Comment


                • #9
                  Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

                  Zelfde probleem hier, heb een Canon 1Dx en 1DxMkII te koop staan op veel verschillende foto- en tweedehands sites
                  Meeste dat je te horen krijgt is, ik zit in het buitenland, kan je het opsturen enz...
                  Tevens worden er héél belachelijke prijzen geboden, iedereen denkt een slag te kunnen slagen (wat hun goed recht is uiteraard, maar het moet realistisch blijven)
                  Als ik er de prijs niet voor krijg dan laat ik het in de kast staan !
                  Ook als je iets zoekt dan kom je meestal bedrogen uit, het is inderdaad spijtig dat het niet meer is zoals het geweest is.
                  Zeker ook als je ziet hoeveel professionele verkopers er nu via deze sites hun materiaal aanbieden, en die gooien er een pak geld tegenaan zo staan ze dus altijd bovenaan en extra vermeld

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    en die gooien er een pak geld tegenaan zo staan ze dus altijd bovenaan en extra vermeld

                    grts
                    Sieg
                    Klopt dat is nog het meest vervelende samen met die reclame banners.


                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Ze zijn nu deel van marktplaats.nl, daar moet je al lang oppassen.
                      2de Hands en Markplaats zijn al een tijdje overgenomen door EBay.
                      En ook EBay is allang niet meer wat het geweest is.

                      Bij het kopen moet je toch het gedrag bekijken van de verkoper.
                      Heb al veel dingen te koop gezet zelfs dingen die nagelnieuw zijn die te koop stel aan 50% van de nieuwprijs durven ze nog eens de helft van de prijs bieden.
                      Die gratis websites zijn vergeven van de zelfstandigen, ze sponseren die sites en kopen zelf ook nieuwe dingen op.Dat zijn die gasten die nog 1/4 van de nieuwprijs willen geven.
                      En zelfs hier op BD staat de handel op een zeer laag pitje.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        ...
                        En zelfs hier op BD staat de handel op een zeer laag pitje.
                        Tja, de corona-toestand zal er wel voor iets tussen zitten. Vandaag kan je het echt niet riskeren om pakweg 40km verder een camera of lens te gaan ophalen. Leg maar uit aan de politie waarom dat een "essentiële" verplaatsing is ?
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

                          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                          Leg maar uit aan de politie waarom dat een "essentiële" verplaatsing is ?
                          Ge kunt altijd proberen om dat ‘s nachts te doen en bij een eventuele controle zeggen dat ge een slaaprijder bent. [emoji23]

                          Maar waren wandelingen fietsritten niet toegelaten? [emoji12]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

                            Ongeveer een jaar geleden zette ik mijn reflex fototoestel te koop. Enkele dagen nadien bekeek ik de geplaatste advertentie en wat zag ik?
                            Mijn contactgegevens waren mijn contactgegevens niet meer, maar die van iemand anders.
                            Iemand anders bood dus mijn toestel te koop aan, nota bene het toestel dat fysiek naast mij lag.
                            Ik heb toen deze aanbieder van mijn toestel gecontacteerd via de contactgegevens op de advertentie (mail) en gezegd dat ik interesse had in het toestel, maar dat ik het zelf wou afhalenl.
                            Ik mocht het afhalen...ergens op de Waddeneilanden als ik het mij goed herinner.

                            Ik heb toen maar Marktplaats verwittigd en wat later was de advertentie verdwenen.

                            Het zal je maar overkomen, dat iemand er voor betaald zou hebben.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

                              Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                              Ongeveer een jaar geleden zette ik mijn reflex fototoestel te koop. Enkele dagen nadien bekeek ik de geplaatste advertentie en wat zag ik?
                              Mijn contactgegevens waren mijn contactgegevens niet meer, maar die van iemand anders.
                              Iemand anders bood dus mijn toestel te koop aan, nota bene het toestel dat fysiek naast mij lag.
                              Enkele jaren geleden hier op BD een lens te koop gezet ... iemand deed een bod veel lager dan de vraagprijs en contacteerde mij met de melding dat mijn vraagprijs onaanvaardbaar hoog was, maar zelf plaatste hij dezelfde lens nog 200€ duurder op het forum.
                              Je gaat niet zeggen dat iemand zelf iets verkoopt en exact hetzelfde wil aankopen.
                              Het gebeurt overal, niet alleen op eBay of andere sites.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X