Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm x100v

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm x100v

    Deze (v)ijfde upgrade van de x100 serie is dan ook diegene met de meeste en grootste upgrades

    Lens is geupgrade, zoeker ook, touch-tilt-schermpje, nieuwere sensor en processor en weather sealing

    Enkel maakt ie nog geen gebruik van de nieuwere batterijen, mss door formaat redenen?

    In ieder geval is dit in mijn ogen uitgegroeid van een niche-product tot een erg volledige en complete camera!

    Iemand die deze al heeft?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Last edited by bulke41; 23 maart 2020, 10:33.
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: Fujifilm x100v

    Hallo Bulke,
    Het leven ligt er een beetje stil bij.. ook hier op BD

    Zelf ben ik ook gesteld op de X-100V .. alleen ben ik er nog niet uit of het de zwarte of de zilveren wordt.
    De nieuwe V is sowieso mooier dan de vorige generaties.
    De zwarte blijft discreter, onopvallender denk ik, maar in deze tijden heb ik nog niet de gelegenheid gehad om te bekijken en vergelijken.
    De zilveren daar ben ik een half uur mee bezig geweest.

    De EVF van de X100V lijkt mij hetzelfde (gevoel) te hebben als die van de X-Pro3.. eigenlijk dezelfde zoeker dan de X-T3 maar met kleinere vergroting.
    Door de kleinere vergroting lijkt deze iets meer contrastrijk dan de X-T3

    Ik heb de X100F gehad en Fuji heeft nu die camera verbeterd waar nodig.
    Het verschil met de zoeker van de X100F is groot.
    De X100F LCD zoeker is veel minder contrastrijk.. voorral bij donkere situaties lijkt het beeld van de F uitgewassen.
    Dus goed dat ze nu in de X100V een OLED schermpje gestoken hebben.
    Met de OVF heb ik niet geëxperimenteerd.. ik weet niet of ik die veel ga gebruiken.


    De lens is enorm verbeterd, volgens mij zelfs beter dan de XF23 2.0 prime. (maar daarom moet ik ze naast elkaar vergelijken)
    In ieder geval is de lens nu scherp op 2.0 en zijn de beelden contrastrijk. (bij korte afstanden van minder dan een meter)
    Ik heb je ooit beelden doorgestuurd (denk ik) van mijn X70 ... waarvan de lens in close up wel heel scherp is met open diafragma (weliswaar hier 2.8), en kan alvast zeggen dat de X100V vergelijkbare resultaten heeft.
    Dus softtness wide open close-up is geen issue meer.

    Er steekt idd geen nieuwe generatie accu in.. maar de proccessor is zo al zuiniger, met als gevolg iets meer beelden met dezelfde accu (net zoals dat met de X-T3 het geval is)
    De 4K is mooi meegenomen maar deze heb ik niet kunnen proberen wegens tijdgebrek.


    Een gemiste kans nu voor deze X100V vind ik....
    a. Enige vorm van beeldstabilisatie b.v. in de lens
    b. Volledige weathersealing zonder accessoires te moeten monteren.. want zonder de ring en filter op de lens laat de X100V dat er op één of andere manier stof je sensor bereikt en stof op je sensor betekent in dit geval repair center.
    Maar dat laatste zal wel meevallen denk ik.. alleen veelvoudige X100 gebruikers kunnen antwoord geven of ze veel last van stof op de sensor hebben.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm x100v

      Ja klinkt allemaal erg goed eigenlijk, vraag me eigenlijk af als ie dan ook weather-sealed is met de adapters erop (wlc, tlc)

      En de dingen die er nu nog niet opzitten, tja ze moeten nog nieuwere kunnen maken he ;-) al denk ik wel dat deze een van de grootste updates was

      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm x100v

        Bulke, gisteren een zwarte X100V aangeschaft. Als je wil hou ik je verder op de hoogte.
        Ik kan je alvast zeggen dat mijn eerste verwachtingen positief ingevuld zijn ook al zijn er een paar details die ik liever anders zag.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm x100v

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Bulke, gisteren een zwarte X100V aangeschaft. Als je wil hou ik je verder op de hoogte.
          Ik kan je alvast zeggen dat mijn eerste verwachtingen positief ingevuld zijn ook al zijn er een paar details die ik liever anders zag.
          Ja graag hoor!

          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm x100v

            Ik had de 100 en de 100S. Heb nu terug goesting gekregen bij het uitkomen van de V.
            Deze is bijna ideaal. Ik mis nog IBIS. I.p.v. nu een V te kopen voor 1500 Euro heb ik een F tweedehands gekocht voor 650 Euro met 300 clicks op de teller en nog een jaar garantie. Als binnen 3 jaar de volgende komt, met IBIS, dan wordt dat mijn nieuwe, ongeacht wat hij kost. Mijn handen worden ouder en wat onvaster en met de jaren zal IBIS een noodzaak worden.
            Maar inmiddels geniet ik terug van een X100F, want een fantastische camera.
            Straatfotograaf in Antwerpen

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm x100v

              "Out with the 4-way controller, in with the touchscreen" lees ik op dp review. Daarvoor alleen al zou ik hem niet kopen. Geef mij maar de X100F. Ik heb mijn X100F ingeruild bij de aanschaf van een X-T3. Daar had ik na twee weken al spijt van. Als ik ooit een nieuwe X100 aanschaf, dan zal het een F zijn. Nog even wachten tot ze onder de 1.000 € zitten.
              https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

              Comment


              • #8
                Re: Fujifilm x100v

                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                Ja graag hoor!

                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                Ik heb een nieuw topic gestart Bulke zodat dit meerdere geïnteresseerden kan bereiken. Hopelijk heb je er iets aan :-)
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment

                Working...
                X