Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Benzineprijs.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Benzineprijs.

    Nu we ontraden worden om ons veel te verplaatsen zijn de benzineprijzen gezakt.
    Goedkoopste hier in de omgeving Shell Ieperstraat Roeselare EU95 E10 1,012€

  • #2
    Re: Benzineprijs.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Nu we ontraden worden om ons veel te verplaatsen zijn de benzineprijzen gezakt.
    Goedkoopste hier in de omgeving Shell Ieperstraat Roeselare EU95 E10 1,012€
    Lees jij dan nooit financieel-economisch nieuws ?

    Comment


    • #3
      Re: Benzineprijs.

      Principe van vraag en aanbod en het feit dat de Opec niet overeenkomt met Rusland omtrent een productie beperking.
      Bovendien zou Saudi Arabia vanaf 1 april zijn productie nog eens opdrijven mer zo'n 2miljoen vaten per dag.
      Life is beautiful, take pictures to remember

      Comment


      • #4
        Re: Benzineprijs.

        Dat is dan een halve euro goedkoper als in Nederland.

        Comment


        • #5
          Re: Benzineprijs.

          Hier in Zwijndrecht bij AVIA zelf 0,982
          Beneden de symbolische euro dus...
          The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

          Comment


          • #6
            Re: Benzineprijs.

            Goedkoop tanken in België? Dan riskeer je 4000 euro boete.
            https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/...000-euro-boete.
            Hoewel ik ook vaak in België tank als grensbewoner en ook vaak in België vertoef heb ik dat niet meer gedaan sinds de uitbraak van het corona virus.
            Ik vindt het heel begrijpelijk dat de politie daar streng op toe ziet. Maar andersom komen er veel meer Belgen in Nederland winkelen omdat het voordeliger is en minder winkels gesloten zijn.
            Dus laten we ons aan de oproepen houden om zo min mogelijk buitenshuis te zijn in drukke omgevingen om verdere verspreiding van het virus in te dammen.

            Comment


            • #7
              Re: Benzineprijs.

              Spijtig dat het enkel de benzineprijs is die zakt.
              Sedert gisteren mag er geen promotie meer gegeven op voedingswaren. Ok, in feite geen verkeerde zaak om het hamsteren tegen te werken. Je zou dan ook verwachten dat de basisorijs iets zou zakken ...
              MAAR,
              ik verschoot me bijna een kamelenbult toen ik de prijzen in vergelijking met vorige week zag.
              Halfvolle melk van 0,89 Euro naar 1,25 Euro
              Brugse Blomme van 14,59 Euro naar 21,23 Euro
              Een bak Spa rood, 12x1 L flessen van 3.35 Euro naar 4.15 Euro
              Een bak Chaudfontaine, rood 12x1L flessen, van 3.05 Euro naar 3,99 Euro om er maar een paar op te noemen.
              Toen ik de zaak verliet had ik in tegenstelling met vorige week (nagenoeg identieke aankoop) een rekening die 20% hoger lag. Ik voelde me direct precies een beetje ziek.
              Dit noopt tot nadenken, nadenken indien je inderdaad niet beter begint te hamsteren ....
              En laat dit nu juist items zijn die "nog" niet gehamsterd worden, maw, een prijsbepaling door vraag en aanbod ?
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Benzineprijs.

                Het principe van vraag en aanbod uiteraard.
                Er zijn momenteel toch belangrijker zaken dan de prijs van een bus melk .
                Of wil je soms dat binnenkort ook de voedingssector failliet gaat ?

                Verbijsterend dat veel mensen de situatie nog niet vatten.

                Comment


                • #9
                  Re: Benzineprijs.

                  Eerlijk gezegd denk ik dat de grootwarenhuizen nu gouden zaken doen.
                  Nog nooit is er zoveel gekocht in onze eigen grootwarenhuizen als nu, de reden is uiteraard héél erg
                  Dit in tegenstelling tot ons, kleine zelfstandigen en mensen in bijberoep, waarvoor nog niet alles duidelijk is.

                  Ik ben vooral benieuwd hoe we dit allemaal weer te boven gaan komen qua economie, maar ook qua socialiteit
                  Ik heb er niet echt een goed oog in ....

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Benzineprijs.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Eerlijk gezegd denk ik dat de grootwarenhuizen nu gouden zaken doen.
                    Nog nooit is er zoveel gekocht in onze eigen grootwarenhuizen als nu, de reden is uiteraard héél erg
                    Dit in tegenstelling tot ons, kleine zelfstandigen en mensen in bijberoep, waarvoor nog niet alles duidelijk is.

                    Ik ben vooral benieuwd hoe we dit allemaal weer te boven gaan komen qua economie, maar ook qua socialiteit
                    Ik heb er niet echt een goed oog in ....

                    grts
                    Sieg
                    Ik ook niet Sieg ...

                    Maar laat ons niet opnieuw beginnen om het op de anderen te steken.
                    Dit was de reden waarom er een ban op dit onderwerp was ingesteld.

                    We moeten het positief bekijken en oplossingen delen voor een boel kleine en minder kleine problemen die gaan opduiken, in plaats van te beginnen kankeren dat "ZE" het weer gedaan hebben.

                    Er zullen forumleden of hun verwanten ziek worden en voor hun leven vrezen.
                    We moeten ze voor zover mogelijk steunen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Benzineprijs.

                      Hier staat de benzine EU95 1,002EUR, maar vermits we toch niet mogen rijden zonder geldige reden had die net zo goed 10EUR mogen staan.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #12
                        Re: Benzineprijs.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Spijtig dat het enkel de benzineprijs is die zakt.
                        Sedert gisteren mag er geen promotie meer gegeven op voedingswaren. Ok, in feite geen verkeerde zaak om het hamsteren tegen te werken. Je zou dan ook verwachten dat de basisorijs iets zou zakken ...
                        MAAR,
                        ik verschoot me bijna een kamelenbult toen ik de prijzen in vergelijking met vorige week zag.
                        Halfvolle melk van 0,89 Euro naar 1,25 Euro
                        Brugse Blomme van 14,59 Euro naar 21,23 Euro
                        Een bak Spa rood, 12x1 L flessen van 3.35 Euro naar 4.15 Euro
                        Een bak Chaudfontaine, rood 12x1L flessen, van 3.05 Euro naar 3,99 Euro om er maar een paar op te noemen.
                        Toen ik de zaak verliet had ik in tegenstelling met vorige week (nagenoeg identieke aankoop) een rekening die 20% hoger lag. Ik voelde me direct precies een beetje ziek.
                        Dit noopt tot nadenken, nadenken indien je inderdaad niet beter begint te hamsteren ....
                        En laat dit nu juist items zijn die "nog" niet gehamsterd worden, maw, een prijsbepaling door vraag en aanbod ?
                        Anderzijds, wees blij dat men nog naar de supermarkt KAN gaan en zaken zelf kopen, al is de prijs hoger.
                        Wij beseffen soms niet hoe goed we het gehad hebben en we mogen nog altijd niet klagen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Benzineprijs.

                          Hier vlakbij kost een liter Euro 95 (E10) 1,03 euro, maar zoals de meesten hier zal ik er toch niet veel voordeel uit halen wegens de omstandigheden waarin we allemaal verkeren.
                          Die "omstandigheden" is ook de reden waarom de brandstofprijzen nu zo laag zijn.
                          Ik zou eventueel de benzinetank van mijn auto kunnen bijvullen als ik de volgende keer naar de winkel ga, en dan kan ik weer een paar maanden voort.
                          In normale omstandigheden doe ik ongeveer twee maanden met een benzinetank, nu zal dat meer dan twee maanden worden.
                          Het financiële voordeel blijft dus voor mij heel beperkt.

                          Voor de bedrijven die pakjes rondbrengen zal het nu wel een voordeel opleveren.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Benzineprijs.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            ik verschoot me bijna een kamelenbult toen ik de prijzen in vergelijking met vorige week zag.
                            Diesel is nog altijd goedkoper dan benzine in Spanje.
                            3 dagen geleden was de benzine 95+ 1,120€ en de diesel 1,019€.
                            Misschien hier ondertussen ook al verlaagd in prijs.
                            Last edited by notex; 24 maart 2020, 19:36.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Benzineprijs.

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Het principe van vraag en aanbod uiteraard.
                              Er zijn momenteel toch belangrijker zaken dan de prijs van een bus melk .
                              Of wil je soms dat binnenkort ook de voedingssector failliet gaat ?

                              Verbijsterend dat veel mensen de situatie nog niet vatten.
                              Is gewoon kwestie van scrupules.
                              De dag ervoor is er concurentie, ten dode op ... De dag nadien worden plots alle prijzen verhoogd. en dit heeft niets met corona te maken, maar met puur economische macht.
                              En jawel, ik koop nagenoeg alles Belgisch en ik wil iedereen steunen. Ben curieus hoeveel de boer nu voor zijn melk krijgt ? Die verhoging zal wel niet gebruikt worden om hem te ondersteunen.
                              Vroeger ging ik naar de boer om melk en kocht ik aan voor hem eerlijke prijzen, maar wegens totale immuniteitsonderdrukking kan ik me dat nu niet permiteren ... helaas.
                              Maar groenten, ... worden bij de lokale boer gehaald, brood bij de warme bakker en vleeswaren bij de plaatselijke beenhouwer.
                              En inderdaad, er gaat een enorme sociale afvlakking komen, alleen al door de quarantaine waar we meer en meer de digitale weg op gaan en daar zijn gevolgen al jaren van gekend.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X