Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

    momenteel heb ik de firmware 1.0.2
    kan ik nog ergens de versies 1.0.3 en 1.0.4 uploaden ?
    Last edited by IngridVD; 20 maart 2020, 13:47.
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

    Ingrid,

    De 1.0.4 heb ik hier gevonden :
    Download Canon EOS 5D Mark IV Camera Firmware Update 1.0.4 at Userdrivers.Com. Publisher: Canon, OS: Mac OS, Windows.


    Maar waarom deze nodig? Momenteel zitten ze reeds aan 1.2.1 zie ik.
    Sorry, de 1.0.3 waar je ook op zoek ben vind ik niet direct.

    Groetjes,

    Dirk

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

      Ingrid, je moet niet stapje per stapje firmware opzetten hoor
      Gewoon de nieuwste, laatste versie erop, maakt niet uit hoeveel stappen er tussen zijn

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Ingrid, je moet niet stapje per stapje firmware opzetten hoor
        Gewoon de nieuwste, laatste versie erop, maakt niet uit hoeveel stappen er tussen zijn

        grts
        Sieg
        dacht het wel, maar las dit
        bij de firmware update, of als je niet kiest voor die Canon Log kan je dan ook die laatste nemen ?
        Snap het ergens niet zo goed sorry
        Ik gebruik niet die Digital Photo, werk met PS en LR

        Opmerking:
        (1) Zodra de EOS 5D Mark IV is bijgewerkt naar versie 1.1.0 (of nieuwer) is het niet mogelijk terug te gaan naar een oudere firmwareversie (versie 1.0.1 t/m 1.0.4).
        (2) Camera's met firmwareversie 1.1.0 zijn camera's die beschikken over de betaalde upgradeservice voor ondersteuning van Canon Log bij een Canon Service Center. Ondersteuning voor Canon Log wordt niet beïnvloed op camera's met firmwareversie 1.1.0 die zijn bijgewerkt met actuele firmwareversie 1.2.1. Voor camera's met firmwareversie 1.0.4 of eerder, zelfs als de firmware wordt bijgewerkt naar versie 1.2.1, wordt Canon Log niet ondersteund. Gebruikers die ondersteuning voor Canon Log op hun camera willen, wordt gevraagd een verzoek in te dienen voor de betaalde upgradeservice bij een Canon Service Center.
        (3) Bij gebruik van Digital Photo Professional versie 4.7.10 (of ouder) voor het bewerken van JPEG/RAW-beelden die zijn vastgelegd met een camera met firmwareversie 1.1.2 (of nieuwer). kan een deel van de Exif-gegevens worden verwijderd. Daarnaast kunnen correctie chromatische aberratie, correctie helderheid randen, vervormingscorrectie en digitale lensoptimalisatie niet worden gebruikt bij het verwerken van RAW-beelden die zijn vastgelegd met een TS-E-lens (TS-E17mm F4L, TS-E24mm F3.5L II, TS-E50mm F2.8L Macro, TS-E90mm F2.8L Macro, or TS-E135mm F4L Macro). Zorg dat u Digital Photo Professional bijwerkt naar versie 4.7.20 (of nieuwer) voordat u beeldverwerking uitvoert.
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

          Snap je vraag eigenlijk niet zo goed hoor ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

            of ik nu die nieuwste versie kan installeren zonder problemen ?
            Weet jij wat die LOG inhoud ?
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

              Canon Log (of C Log genoemd) wordt gebruikt bij het filmen, het is een logaritmische tooncurve
              Niet zo op 1 2 3 uit te leggen
              Ideaal om met meerdere camera's te werken en zo de filmbestanden dan samen te voegen en af te kunnen werken zonder afwijkingen qua kleuren
              Ook een veel groter dynamisch bereik haal je uit de camera tijdens het filmen maar je moet het beeldmateriaal wel achteraf bewerken, eigenlijk zoals een RAW file bij het fotograferen
              Zal eens effe zoeken of ik er iets over vind in verstaanbare taal


              Bij deze
              Add Canon Log Gamma to your EOS 5D Mark IV for high quality videos with expansive dynamic range and wide exposure latitude. Supercharge your moviemaking.



              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 18 maart 2020, 21:39. Reden: Links bijgevoegd
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

                ik film niet dus heb ik dat niet nodig.
                Persoonlijk denk ik dat ik dan best het hou op m'n huidig firmware.
                alles werkt prima dus ......
                wat denk jij ?
                groetjes Ingrid

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

                  Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                  ik film niet dus heb ik dat niet nodig.
                  Persoonlijk denk ik dat ik dan best het hou op m'n huidig firmware.
                  alles werkt prima dus ......
                  wat denk jij ?

                  Wat is nu het probleem om gewoon een firmware update te doen...??
                  Ga gewoon naar de website van Canon, download de firmware 1.2.1 en installeer...
                  Moest je niet weten op welke manier je dit kan installeren..? Geen probleem.. handleiding staat erbij
                  Opgelost..

                  Groeten,
                  Raf
                  Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

                    Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
                    Wat is nu het probleem om gewoon een firmware update te doen...??
                    Ga gewoon naar de website van Canon, download de firmware 1.2.1 en installeer...
                    Moest je niet weten op welke manier je dit kan installeren..? Geen probleem.. handleiding staat erbij
                    Opgelost..

                    Groeten,
                    Raf
                    Beste Raf,
                    hier mogen toch vragen gesteld worden of niet ?
                    Niet iedereen is expert in of weet alles, sorry.
                    Ik informeer liever eerst voor dat ik brokken maak, anders ben je verder van kant om alles terug op orde te krijgen.
                    het gaat hier niet om een pruts van een toestel.
                    Idd handleiding staat er bij, maar er was vr mij niet alles duidelijk !!!!
                    groetjes Ingrid

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

                      Had deze middag al iets geschreven,maar dan geannuleerd.
                      Wat ik zou doen,gezien je toestel nu goed werkt,helemaal niets.
                      Als er een probleem is met je download,eventueel je dealer nodig hebt,is de kans dat je op dit ogenblik voldoende hulp krijgt quasi onbestaande.
                      Daarom zou ik het niet doen.Heb zelf wel wat pc-ervaring,maar met downloads al eens problemen gehad.Bestaat zoiets als systeemherstel op win.
                      Weet ni!et hoe het zit op camera's.Nooit gedaan.
                      En als je iets nooit gedaan hebt,en er geen directe rescue beschikbaar is,niet doen.
                      Never changes a winning team
                      Je kunt later nog eens kijken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

                        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                        Had deze middag al iets geschreven,maar dan geannuleerd.
                        Wat ik zou doen,gezien je toestel nu goed werkt,helemaal niets.
                        Als er een probleem is met je download,eventueel je dealer nodig hebt,is de kans dat je op dit ogenblik voldoende hulp krijgt quasi onbestaande.
                        Daarom zou ik het niet doen.Heb zelf wel wat pc-ervaring,maar met downloads al eens problemen gehad.Bestaat zoiets als systeemherstel op win.
                        Weet ni!et hoe het zit op camera's.Nooit gedaan.
                        En als je iets nooit gedaan hebt,en er geen directe rescue beschikbaar is,niet doen.
                        Never changes a winning team
                        Je kunt later nog eens kijken.
                        Dag Demuro
                        die richting dacht ik ook en zekers nu niet, nergens hulp te krijgen.
                        Nu zonder vallen is helemaal het hek van den dam.
                        Was omdat ik die mail kreeg ivm firmware update dacht ik bekijk het ff, maar was een beetje onduidelijk en dacht vraag het hier die er ervaring mee hebben en weten waar het over gaat.
                        Nu nog eens alles gelezen en wat duidelijker, en blijf er momenteel af.
                        Heb al wel eens lang geleden een update firmware gedaan van m'n vorig toestel ne Canon 7D
                        In ieder geval bedankt vr je feedback, nog een fijn weekend en hou het veilig
                        groetjes Ingrid

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

                          Ik heb ook een mail gehad dat er updates zijn voor mijn 1Dx en 7DII.
                          Maar vooraleer ik er moeite voor doe om die te installeren zou ik eigenlijk graag weten of er voor mij iets verbetert aan die camera's.
                          Als het ergens een schrijffout is in een of andere voor mij onleesbare taal die verbeterd wordt dan doe ik er geen moeite voor, maar als bijvoorbeeld de autofocus spectaculair verbetert (niet dat dat eigenlijk een probleem is op die camera's) dan wil ik er wel wat tijd insteken om de recentste firmware te installeren.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

                            Dag Bart,
                            ook een punt, maar dacht als je niet update kom je misschien ooit in de moeilijkheden, maar zo te lezen niet.
                            Ik ga alles nog eens doorlezen wat de verbeteringen zijn, als er iets vr me kan opleveren zoals jij hier schrijft zal ik het wel overwegen, wanneer alles hopelijk terug normaal gaat draaien/leven misschien, maar niet nu.
                            bedankt vr je feedback en fijn weekend en hou het veilig
                            groetjes Ingrid

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D MKIV firmware 1.0.3 en 1.0.4

                              Wat zo'n camera-updates betreft is mijn motto "probeer niet om iets te repareren dat perfect werkt".
                              Dus zolang zo'n update geen echte verbetering oplevert dan doe ik er geen moeite voor.
                              Als een camera probleemloos werkt met de bestaande software dan zal die dat ook blijven doen met die software, het is niet omdat een camera ouder wordt dat die plots een nieuwe firmware nodig zou hebben om te blijven werken.

                              Het zou dus handig zijn als Canon er in die mailtjes ook bij vertelt wat er allemaal verandert (vooral wat er beter wordt door de nieuwe firmware).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X