Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

online schoollessen volgen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • online schoollessen volgen

    Kleindochter zit in de vijfde klas van de lagere school en gebruikt al 2 jaar met laptop en Ipad het Bingel systeem om huiswerk te maken.
    Ik dacht dat dit een toepassing was van haar school (openluchtschool St Lutgardis in Brasschaat), maar nu blijkt dat dit gebruikt wordt door honderden scholen in België.
    Door de sluiting van alle scholen krijgen de leerlingen nu hun lessen via deze applicatie.
    Dat liep vanmorgen allemaal goed van 8h tot 9h. Om 9h is de Bingel server gecrashed omdat die niet voorzien is op dat massaal gebruik.
    Ik ben benieuwd of het ministerie van onderwijs een tandje bij gaat zetten om een grotere server binnen de kortste tijd in werking te krijgen.
    De kosten per leerling zijn peanuts, maar het materiaal vinden en snel in werking krijgen is wat anders.
    Last edited by notex; 17 maart 2020, 14:28. Reden: regeltje verwijderd tegen mogelijke maatschappelijke discussie

  • #2
    Re: online schoollessen volgen

    Bingel is eigendom van Van In, een uitgever van leerboeken. Andere uitgevers: Zwijsen, Van Pelt en ik vergeet er wel, hebben ook zoiets.
    Ze hebben allemaal een eigen server (of huren die ergens) en maken de software zelf. Er is geen gemeenschappelijk platform en is commercieel gebonden, het ministerie van onderwijs heeft er niets aan te zeggen behalve dat de eindtermen moeten gerespecteerd worden. Zij bepalen noch betalen de server.

    Bednet is nog iets anders, dat dient om een ziek kind te laten volgen wat er in de klas gebeurt. De interactiviteit is beperkt, een juf of meester voor een lege klas zetten en laten les geven en vragen beantwoorden van 24 kinderen met een stabiele verbinding???
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: online schoollessen volgen

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      Bingel is eigendom van Van In, een uitgever van leerboeken. Andere uitgevers: Zwijsen, Van Pelt en ik vergeet er wel, hebben ook zoiets.
      Ze hebben allemaal een eigen server (of huren die ergens) en maken de software zelf. Er is geen gemeenschappelijk platform en is commercieel gebonden, het ministerie van onderwijs heeft er niets aan te zeggen behalve dat de eindtermen moeten gerespecteerd worden. Zij bepalen noch betalen de server.
      Bedankt voor de info. Ik ben nu iets wijzer geworden. Ik dacht de het van het ministerie van onderwijs afhing, toen ik hoorde van de honderden scholen die het
      gebruiken.
      De juf staat geen uitleg te geven voor de klas. Het zijn allemaal lessen wiskunde, Nederlands, Frans, enz die ze moeten leren per dag. Het tijdstip kies je zelf.
      Daarna oefeningen en vraagstukken hierover. De juf verbetert alle taken van thuis uit, en stuurt de verbeterde taken en uitslagen terug naar de leerling.
      Ik vind het een knap systeem. De juf kan zelfs zien of je wel of niet een bepaald vak gestudeerd hebt (je kan er natuurlijk ook alleen maar naar kijken zonder te studeren, maar dat ziet ze wel in de resultaten van de opvragingen) .
      Last edited by notex; 17 maart 2020, 16:53.

      Comment


      • #4
        Re: online schoollessen volgen

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        De juf staat geen uitleg te geven voor de klas.
        Bij Bednet wel, dat schreef ik. Bij Bingel zet de juf de oefeningen klaar naar het niveau van de leerling of klassikaal. Nieuwe stof zal ze wel moeten uitleggen hoor, Bingel bestaat uit inoefenen en herhalen.

        Anders was er geen juf of meester nodig. :-)
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: online schoollessen volgen

          Dat zal dan wel beginnen vervelen als er 5 weken lang alleen maar herhalingsoefeningen te doen zijn zonder nieuwe leerstof.

          Comment

          Working...
          X