Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude Nikkor objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude Nikkor objectieven

    Goede avond,
    Even situeren. Ik heb een Nikon D7000 en een Nikon D600.
    Nu ben ik in de gelegenheid om een Nikkor F 35 mm f2 en een Nikkor F 85 mm f2 objectief te kunnen aankopen voor ong 250 eur (voor de twee objectieven)
    Beide objectieven ijn ongeveer 25-30 jaar oud.
    Verkoper is betrouwbaar en lenzen zien er top uit.
    Heeft iemand ervaring met dergelijke objectieven? Wat denken jullie van de gevraagde prijs?
    De reden waarom ik deze wil aankopen is deels sentimenteel, deels voor het "manuele of semi-manuele" kantje van deze objectieven....
    Dank voor jullie inzichten
    Last edited by Guce; 13 maart 2020, 20:38. Reden: extra info

  • #2
    Re: Oude Nikkor objectieven

    Oorspronkelijk geplaatst door Guce Bekijk bericht
    Goede avond,
    Even situeren. Ik heb een Nikon D7000 en een Nikon D600.
    Nu ben ik in de gelegenheid om een Nikkor F 35 mm f2 en een Nikkor F 85 mm f2 objectief te kunnen aankopen voor ong 250 eur (voor de twee objectieven)
    Beide objectieven ijn ongeveer 25-30 jaar oud.
    Verkoper is betrouwbaar en lenzen zien er top uit.
    Heeft iemand ervaring met dergelijke objectieven? Wat denken jullie van de gevraagde prijs?
    De reden waarom ik deze wil aankopen is deels sentimenteel, deels voor het "manuele of semi-manuele" kantje van deze objectieven....
    Dank voor jullie inzichten
    Je hebt 3 soorten oude Nikon non-AF objectieven
    • Zeer oude nikkors, quasi niet compatibel met moderne cameras (en de F3AF objectieven maar die heb je gegarandeerd niet voor 250€)
    • Manuele F objectieven AI type
    • Manuele F objectieven AI-S type


    Principe is dat een F mount normaal wel past, maar geen lichtmeting toelaat als de camera daar niet is op voorzien
    Check dus met de D7000 en D600 manual welke compatibiliteit gegeven is.
    Ik gebruik een AI 180/2.8 op een nikon Df, maar die is er op voorzien .

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Oude Nikkor objectieven

      Nerdifant, dank voor je reactie.
      De dozen zijn goudkleurig met binnenin een soort van isomo dat in twee delen openklapt en op de brochures staat AI-S.
      Getest op mijn D7000 en D600. Doen het prima. Is 250 eur voor deze 2 objectieven ok of niet? Op tweedehands-sites vind ik geen indicatie van een correcte prijs.

      Comment


      • #4
        Re: Oude Nikkor objectieven

        Ja hoor, als de optiek klaar is en de focus / diafragma soepel lopen lijkt dit een goede prijs te zijn.

        Ymmv
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Oude Nikkor objectieven

          Als je een idee van prijzen wil hebben, kijk hier eens.

          Comment


          • #6
            Re: Oude Nikkor objectieven

            Als de lenzen in goede staat zijn ; zonder enige schade en soepel draaiende ringen , dan doe je voor 250 € een koopje.
            En wil je meer weten ga dan eens langs bij " Collecti Blend lenzen " en voor serieuze revieuws : " Ken Rockwell "

            Comment


            • #7
              Re: Oude Nikkor objectieven

              Dank aan iedereen voor de adviezen. Even gaan kijken en lezen op Collectiblend lenzen heeft voor mij de doorslag gegeven. Lenzen gekocht en ben er heel erg blij mee. Een koopje dus.

              Comment


              • #8
                Re: Oude Nikkor objectieven

                Veel fotoplezier met je aankoop !

                Comment


                • #9
                  Re: Oude Nikkor objectieven

                  Dank je wel voor je tips en verwijzing naar Collectiblend. Erg nuttig. Dank je.

                  Comment

                  Working...
                  X