Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Display port of HDMI?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Display port of HDMI?

    Ik had een pc met DVI naar HDMI kabel, ik zei de volgende moet direct HDMI zijn.

    Klopt het dat er voor toekomstige 4K films toch een verschil in beeldkwaliteit is?
    Mijn geluid zou wel van die pc naar m'n soundbar gaan, dus niet via HDMI kabel op tv.

    Een nas heeft waarschijnlijk nooit een HDMI, dus zoek een mini pc om als 2e pc onder mijn tv te zetten om harde schijven op aan te sluiten in netwerk, voor muziek, film, backup fotos,...small form factor pc dus direct aan tv, omdat smart tv's toch op niet veel trekken, processor niet goed te compact.

    Zal een i5 of i7 kiezen met 8gb, kleine SSD en hdmi, dit volstaat qua mediacenter. Daar sluit ik dan mijn HD's op van enkele terrabytes.
    Last edited by KevinVdd; 9 maart 2020, 15:02.

  • #2
    Display port of HDMI?

    Er bestaan wel degelijk van verschillende merken een NAS met HDMI. [emoji6]
    En video anders ook wel degelijk vlot te bekijken via netwerk op een smart-TV of via de USB op de TV.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Display port of HDMI?

      Inderdaad, die QNAP ondermijn bureau heeft een HDMI. Geen idee waarom ik die zou gebruiken maar hij heeft het wel.

      Comment


      • #4
        Re: Display port of HDMI?

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Inderdaad, die QNAP ondermijn bureau heeft een HDMI. Geen idee waarom ik die zou gebruiken maar hij heeft het wel.
        Idem hier. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Display port of HDMI?

          En de belangrijkste vraag : niemand die weet als de beeldkwaliteit in 4K even goed/scherp is als bij een displayport aan het moederbord als via een pc (of grafische kaart) met HDMI uitgang/kabel ?
          Of is de resolutie bij het connecteren van een PC aan een TV sowieso beperkt ? (ik heb een Philips 43PUK7100/12 4K UHD-TV)

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Idem hier. [emoji6]

          Comment


          • #6
            Display port of HDMI?

            Je moet de specificaties van het toestel bekijken.
            Op mijn oude PC bijvoorbeeld is de resolutie hoger via DisplayPort dan via HDMI.
            Maar HDMI op zich kan in theorie evengoed 4K aan.
            Uw TV is 4K, dus ook meteen een beperking tot 4K.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Display port of HDMI?

              Mijn PC en scherm hebben beide aansluitingen. Maar als ik Netflix in 4K wil kijken dan gaat dat niet via displayport.
              Enkel via hdmi krijg ik 4K afgespeeld.

              Ik geloof dat je beeldscherm ook hdcp 2.2 moet ondersteunen om Netflix in 4K te kijken.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Display port of HDMI?

                HDMI ondersteunt maximum 4K
                Displayport ondersteunt tot 8K

                Als displayport wel de 1.4 versie nemen die heeft de hoogste bandbreedte op het ogenblik

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment

                Working...
                X