Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Komen de Nikon Z8 en D880 60MP er aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #2
    Re: Komen de Nikon Z8 en D880 60MP er aan?

    Lijkt alsof de cameramerken vooral voor zichzelf weer begonnen zijn aan een Mp race

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Komen de Nikon Z8 en D880 60MP er aan?

      inderdaad, maar vraag is of de huidige objectieven zoveel MP's aankunnen.
      Na het aankopen van mijn 90D heb ik ondervonden dat geen enkele EF-S objectief nog goed genoeg was.
      Versta nog altijd niet dat Canon dat toestel aanbied met de EF-S 18-135 als kitlens.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Komen de Nikon Z8 en D880 60MP er aan?

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        inderdaad, maar vraag is of de huidige objectieven zoveel MP's aankunnen.
        Na het aankopen van mijn 90D heb ik ondervonden dat geen enkele EF-S objectief nog goed genoeg was.
        Versta nog altijd niet dat Canon dat toestel aanbied met de EF-S 18-135 als kitlens.
        Geen enkele in jouw bezit misschien.
        Over welke lenzen heb je het specifiek ?

        Comment


        • #5
          Komen de Nikon Z8 en D880 60MP er aan?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          inderdaad, maar vraag is of de huidige objectieven zoveel MP's aankunnen.
          Na het aankopen van mijn 90D heb ik ondervonden dat geen enkele EF-S objectief nog goed genoeg was.
          Versta nog altijd niet dat Canon dat toestel aanbied met de EF-S 18-135 als kitlens.
          Nikon heeft heel wat energie in hun nieuwe Z objectieven gestoken Luc kan je overal in tests lezen, of dat zal lukken met bepaalde f vatting objectieven, daar heb ik ook mijn twijfels over.
          Ik heb nu zelf ook reeds vijf nieuwe objectieven uit de Z serie en ben echt wel overtuigd dat deze het oplossend vermogen zullen aan kunnen, echt verbluffend glas en sommige zijn zelfs voorzien van twee volledig onafhankelijke lineaire AF motoren waarmee ze ter gelijkertijd twee lensgroepen verplaatsen, ook heel aangenaam is dat deze nu bijna stuk voor stuk de helft dichter kunnen scherpstellen dan hun f soortgenoten, ze hebben bij Nikon echt wel goed hun huiswerk gemaakt.


          “Elk NIKKOR Z-objectief stelt zeer nauwkeurig scherp, wat van cruciaal belang is voor het grote oplossende vermogen van de Z-serie.”
          Alle Z objectieven zijn nu ook E objectieven (met een electronisch gestuurd diafragma dus ipv. met een palletje dat van uit de camera komt.

          Dit eens lezen, https://www.nikon.be/nl_BE/products/.../overview.page
          Last edited by Guest42; 6 maart 2020, 21:49.

          Comment


          • #6
            Re: Komen de Nikon Z8 en D880 60MP er aan?

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Geen enkele in jouw bezit misschien.
            Over welke lenzen heb je het specifiek ?
            De EF-S 10-18 en de 18-55.
            zelfs mijn EF 70-300 f/4-5,6 IS USM Nano, een recente EF lens, is maar op het randje af.

            De nieuwe Tamron 10-24 is mijn scherpste gevolgd door de EF 24-70 f/4 L IS USM
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Komen de Nikon Z8 en D880 60MP er aan?

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              De EF-S 10-18 en de 18-55.
              zelfs mijn EF 70-300 f/4-5,6 IS USM Nano, een recente EF lens, is maar op het randje af.

              De nieuwe Tamron 10-24 is mijn scherpste gevolgd door de EF 24-70 f/4 L IS USM
              Lijkt me toch wel sterk hoor Luc dat geen enkele van de genoemde Canon lenzen niet goed zouden presteren op maar 32Mp
              Zou er niet iets verkeerd zijn vraag ik me dan af ?
              Want al de lenzen die je opnoemt kan men samen kopen met de 90D

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Komen de Nikon Z8 en D880 60MP er aan?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Lijkt me toch wel sterk hoor Luc dat geen enkele van de genoemde Canon lenzen niet goed zouden presteren op maar 32Mp
                Zou er niet iets verkeerd zijn vraag ik me dan af ?
                Want al de lenzen die je opnoemt kan men samen kopen met de 90D

                grts
                Sieg
                Je leest er soms nog wel over.
                Met de grotere pixeldichtheid van een cropcamera worden de beperkingen van een lens sneller zichtbaar.
                Neem nu mijn 400DO - niet direct een lens die je als slecht kan beschouwen - die komt met een 2x extender aan de rand van zijn mogelijkheden op een 20 mpx 7DII, terwijl dit op een FF geen probleem geeft (een argument trouwens om mij niet eeuwig daartegen te verzetten - net nu Luc het omgekeerde heeft gedaan ).
                De meeste EF-S lenzen zijn ook al wat ouder.
                Naar mijn ervaring zijn de 17-55 2.8 en de 60 2.8 macro de scherpste en geven helemaal geen probleem op 20 en 24 mpx (M6).
                Het zou mij verwonderen dat ze plots "slecht" zouden zijn op een lineair 15% hogere resolutie.
                Sommige meer recente EF-M lenzen zijn m.i. beter, de EF-M 11-22 is bv merkelijk scherper dan de EF-S 10-24.
                De EF-M 32 1.4 moet subliem zijn zeker voor zijn prijs.
                Tenslotte is de 90D een M6 MkII met een prisma op.
                Last edited by palombian; 7 maart 2020, 21:05.

                Comment

                Working...
                X