Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A6600 voor vliegtuigspotten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A6600 voor vliegtuigspotten

    Allen,
    Ik denk erover om een Sony a6600 met de 70-350 lens te kopen voor vliegtuigspotten.(https://www.kamera-express.be/produc...m-f-4-5-6-3-g-)
    Ik heb nu een D610 met de nikon af-s 80-400mm f/4.5-5.6g ed vr. Is goed maar ben het zware gewicht van deze combinatie een beetje beu aan het worden.
    Ik weet dat ik terugstap naar aps-c en dat geeft me toch wat twijfels.

    Voldoet zo'n a6600 volgens jullie voor vliegtuigspotten?
    Thanks
    Marc


  • #2
    Re: Sony A6600 voor vliegtuigspotten

    Ik gebruik de A6600 met de Sony 100-400mm voor vogelfotografie. Hiervoor had ik de Canon 7D mark II met de Canon 100-400mm. Vooral voor vogels in vlucht is de A6600 aanzienlijk beter. De 7D2 verschoof de focus nogal gemakkelijk naar de achtergrond, de A6600 blijft echt constant op de vogel 'plakken'. Ook qua snelheid (11 fps) moet de A6600 niet onderdoen. Aangezien vogels in vlucht een van de meest veeleisende taken is voor een camera zullen vliegtuigen geen probleem vormen. Met de 70-350mm heb ik geen ervaring, maar lees er wel veel positieve dingen over. Is wel f/6.3, maar dat is uiteindelijk maar 1/3 stop meer als de lens die je nu hebt en daar ge je in de praktijk niet veel van merken. Ook als gewicht een prioriteit voor je is lijkt me de A6600 + 70-350 een heel goede combinatie.
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Sony A6600 voor vliegtuigspotten

      Bedankt Wim, iets om over na te denken dus..

      Comment

      Working...
      X