Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z6 Firmware update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Z6 Firmware update

    Hey iedereen,

    Ik heb me naar aanleiding van FW 3.0 een Z6 aangekocht.
    De Z6 werd uiteraard nog geleverd met de vorige FW.

    Nu dacht ik deze even snel te updaten naar 3.0 maar blijkbaar heb ik hiervoor een XQD kaartlezer nodig.
    Ik vind online bijna geen voorraad meer (in geen enkele winkel) en de enige die ik nog vind kost 99€

    Een beetje veel voor iets wat ik eigenlijk niet/nauwelijks ga gebruiken.

    Is er toevallig iemand in het Antwerpse (Edegem) die me deze FW wil laten opladen met behulp van zijn XQD kaartlezer?

    Alvast heel erg bedankt!

  • #2
    Re: Nikon Z6 Firmware update

    Zoek bv eens op amazon.de... heel veel keus en voor redlijk weinig centen...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Z6 Firmware update

      Dpix,

      Thx voor het advies!
      Eéntje besteld voor iets meer dan 20€

      Nu (alweer) wachten op de levering.

      Heb een hele tijd deze Z6 aankoop afgehouden omdat ik de AF-C met tracking optie veel gebruik bij mijn DSLR's en pas in versie 3.0 op een goeie manier wordt geïmplementeerd.
      Heb vanavond nog maar eens gemerkt dat lossen van de AF-on betekend dat je wil resetten.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Z6 Firmware update

        Bij het rondzoeken op amazon.de vond ik ook https://www.amazon.de/dp/B081J2G1VT/...3226345&sr=8-1

        Relatief goedkoop voor een kwart-TB!
        Ik zie dat de Z6 de CFE kaarten supporteerd maar in de FW3.0 worden specifiek alleen ProGrade- en Lexar CFexpress-geheugenkaarten (Type B) vermeld.
        Iemand ervaring met CFE-kaarten? Ik begrijp dat ik met de Z6 geen snelheidswinst ga maken ten opzicht van de XQD die ik momenteel heb maar de prijs lijkt me behoorlijk correct voor deze grootte.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Z6 Firmware update

          Oorspronkelijk geplaatst door c_v Bekijk bericht
          Bij het rondzoeken op amazon.de vond ik ook https://www.amazon.de/dp/B081J2G1VT/...3226345&sr=8-1

          Relatief goedkoop voor een kwart-TB!
          Ik zie dat de Z6 de CFE kaarten supporteerd maar in de FW3.0 worden specifiek alleen ProGrade- en Lexar CFexpress-geheugenkaarten (Type B) vermeld.
          Iemand ervaring met CFE-kaarten? Ik begrijp dat ik met de Z6 geen snelheidswinst ga maken ten opzicht van de XQD die ik momenteel heb maar de prijs lijkt me behoorlijk correct voor deze grootte.
          Waarom wil je nu perse CFE-kaarten gebruiken ipv XQD ?
          Zitten beide in dezelfde prijsklasse
          Maar, XQD heb ik nog geen problemen gezien bij gebruik met Nikons, terwijl de CFE eerder een trial en error-staus hebben bij gebruik.
          Beiden zijn duur, heel duur en in feite te duur, maar je hebt nu eenmaal geen keuze.

          Anders iemand in de omgeving opzoeken om V3 te installeren. Je bent steeds bij me welkom, maar dat is dan wel een eindje rijden (Buggenhout).
          Vermoedelijk een webwinkel, anders kan je dat ook wel bij je fotowinkel vragen en die zullen je daarin wel helpen...
          Last edited by Wim.Vanmaele; 3 maart 2020, 10:16.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Z6 Firmware update

            Hi Wim,

            Ik krijg normaal gezien morgen de XQD kaartlezer thuis. Bedankt voor jevoorstel.

            De reden om naar deze CFE te kijken is omdat als ik video wil gaan doen ik toch wel naar 120GB of 256GB zou kijken.
            Beide zijn duur maar het kaartje uit mijn link kost 160€ voor 256GB.
            Als ik het goedkoopste XQD kaartje van (ongeveer) 256GB zoek dan kom ik uit op 500€.

            Als je ze dan verder vergelijkt zijn CFE sneller ook nog.
            Dus samengevat 3x zo snel, 3x zo goedkoop.

            Alle tips voor goedkope XQD van 120-256GB welkom uiteraard

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Z6 Firmware update

              Hehe,

              Had toch naar Buggenhout moeten rijden. Amazon met garantie op snelle levering maar... geen Bpost gezien vandaag.
              Ik vertrek morgen op een verlengd weekend zonder update (baal wel een beetje).

              Z6 FW-update is een oefening in geduld aan het worden.

              Comment

              Working...
              X